WET

Acrobatische actie

Dat de aanwezigheid van een lekker wijf genoeg is voor goede verkoopcijfers, is een mythe die al lang geleden is uitgestorven. Lara Croft wist weliswaar groepen mannelijke gamers aan haar Tomb Raider-games te binden mede dankzij haar vrouwelijke rondingen, maar toen de Tomb Raider-games in kwaliteit daalden, haakten de gamers ook af. Het feit dat WET een sexy femme fatale in de hoofdrol heeft is dan ook geen garantie op succes, maar we kunnen niet ontkennen dat ook wij liever naar Rubi kijken dan naar menig ander gamepersonage.

Getest op: Xbox 360
Ook beschikbaar voor: PlayStation 3

Wanneer we Rubi leren kennen, is zij als huurling op een missie. Rubi is het type dat je belt als je iets opgelost moet hebben en vragen niet op prijs worden gesteld. Laat dat nu net de specialiteit zijn van deze stoere chick, die maling heeft aan alles en over lijken gaat om haar opdracht te vervullen. Rubi is uiteraard niet zomaar een moordmachine; ze is acrobate en een huurmoordenares in één.

*Werkt niet

Dat gegeven vormt de basis voor de hele game. Simpel rondlopen en schieten werkt niet. Rubi gebruikt in dat geval namelijk maar één gun en schiet langzaam en slecht. Dit verandert echter wanneer Rubi gebruik gaat maken van haar acrobatische vaardigheden. Zodra je zo'n beweging begint, vertraagt de actie, schiet Rubi met beide handen en een stuk sneller. Hierin ligt de basis van de gameplay in WET. Het draait allemaal om het uitvoeren van zo mooi mogelijke stunts, terwijl je zoveel mogelijk vijanden verslaat.

*Spectaculair

Dat concept zorgt voor unieke en spectaculaire gameplay, zoveel is zeker. Rubi's vaardigheden worden, naar mate je verder komt, langzaam uitgebreid en dan kun je steeds meer acrobatische toeren uithalen, en op die manier ook op steeds meer manieren vijanden uitschakelen. Meer variatie levert ook meer punten op, dus dat is mooi meegenomen. Helaas stimuleert het spel de speler amper om van al die bewegingen ook gebruik te maken. De extra punten die het uitvoeren van ingewikkelde bewegingen oplevert, zijn namelijk niet belangrijk genoeg - je hebt ze niet echt nodig.

Video (1252926303.mp4)