Atari Live: Ghostbusters - The Videogame

Who ya gonna call?

When there's something strange... in the neighborhood... who ya gonna call!? In 2009 wordt Ghostbusters een nieuw leven ingeblazen. Atari heeft de licentie binnen weten te halen en brengt volgend jaar, in het kader van het 25-jarig bestaan van de franchise, Ghostbusters: The Video Game uit. Onder meer Bill Murray en Dan Aykroyd lenen hun stem en beeltenis aan het spel, dat daardoor wel wordt gezien als de onofficiële opvolger van Ghostbusters II, de film die in 1989 verscheen.

Getest op: Xbox 360, Nintendo Wii
Overige versies: Playstation 3, Playstation 2, pc, Nintendo DS

Ghostbusters The Videogame

*Groentje

Ghostbusters: The Video Game draait om het bekende clubje spokenjagers met de kenmerkende wagen, pakken en Proton Packs. Toch speel je niet als een van de bekende figuren, maar begin je als het groentje van het team. Je bent dan ook meteen het testkonijn voor alle nieuwe snufjes die tijdens het spel voorbij komen. Om de ervaren Ghostbusters niet in gevaar te brengen met testmateriaal, mag het groentje alles testen. Het is dan ook geen verrassing dat de Ghostbusters nogal wat groentjes verslijten.

In het spel neem je de rol aan van de vijfde Ghostbuster, naast Spengler, Stantz, Zeddemore en Venkman. Het verhaal speelt zich twee jaar na de tweede film af. De Ghostbusters leven op goede voet met de stad New York en zijn inwoners en ze zijn inmiddels een instituut op het gebied van het bestrijden van bovennatuurlijke wezens. Tijdens hun avonturen brengen de busters echter nogal wat schade toe aan de omgeving, en in New York vindt men het welletjes. Niemand minder dan Walter Peck, de irritante advocaat uit de films, wordt aangesteld als supervisor om de Ghostbusters een beetje onder de duim te houden. Schade kost geld, dus hoe meer schade je aanbrengt aan de omgeving, hoe meer geld er naar de overheid gaat ter compensatie en hoe minder je overhoudt.