Brothers in Arms: Hell's Highway

Een brug te ver

Wie kent niet het verhaal van die generaal die dacht dat D-Day in de Straat van Dover zou plaatsvinden? Of dat van die andere generaal, die meende in september 1944 wel even door te kunnen stoten naar Duitsland? Ondanks hun bekendheid blijft de Tweede Wereldoorlog ons boeien, of de gebeurtenissen nu in boek-, film- of spelvorm aan ons gepresenteerd worden.

Brothers in Arms: Hell's Highway speelt zich af in het Brabantse land van 1944. Die setting is geen toeval: BiA-personage sergeant Matt Baker en zijn maten overleefden in eerdere afleveringen van het spel immers al D-Day en de nasleep daarvan, en worden in Hell's Highway dit keer richting Eindhoven en omstreken gestuurd, om daar de Duitsers definitief uit Nederland te verjagen. Dat dit niet zou gaan lukken, weten we nu: de Geallieerden kregen op hun falie van de 'Krauts' en moesten zich vervolgens in de besneeuwde Ardennen ingraven.

Brothers in Arms: Hell's Highway

Als Matt Baker en zijn eenheid echter in september 1944 aan hun deel van Operation Market Garden beginnen, is dat alles echter nog ver weg: eerst wachten er nog talloze gevechten in onder meer Son, Veghel en Eindhoven. Die omgeving is niet volledig waarheidsgetrouw weergegeven, maar wel voldoende realistisch: inwoners van de streek zullen in het spel hun omgeving ongetwijfeld herkennen. Onze preview biedt een uitgebreidere blik op de realistische elementen in Brothers in Arms: Hell's Highway.

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3