HP Pavilion W2207 Zwart Review
Ik heb vorige zaterdag de monitor opgehaald bij de Media Markt in Leeuwarden. Helaas was deze niet direct leverbaar, maar binnen anderhalve week kon ik de HP ophalen voor €339.
Waarom de HP w2207? Vooral om de grootte van de 22" breedbeeld omdat ik hiervoor een 21" Eizo crt had en ik niet wilde inboeten qua grootte en kleuren.
Ook wil ik vermelden dat de monitor goed verpakt was met alle kabels (incl. DVI) inbegrepen. Monitor was goed beschermd en het installeren/uitpakken ging zonder problemen.
Voet van monitor is stevig en bij mij niet scheef zoals eerder vermeld. Ook de monitor goed in hoogte verstelbaar en is ook in het bezit van een tilt functie die niet wiebelig maar erg stevig aandoet.
Ik heb geen dode pixels kunnen ontdekken gelukkig. Mocht dit wel het geval zijn, dan kon ik zonder moeite de monitor inruilen bij de MM.
Kleuren zijn onwijs goed, geen ghosting bij BF 2142 en het glossy scherm is een pracht voor het oog.
Van backlight bleeding is enige sprake, maar is een stuk minder dan ik op vele monitoren heb gezien. Het is dan ook niet hinderlijk.
De kijjkhoek boeit me niet, ik zit toch altijd recht voor mijn bureau.
Contrast en helderheid zijn goed te regelen in het menu of zijn de kijkmodussen...
Pluspunten
Mooie styling, goede kleuren, geen ghosting en erg functioneel.
Minpunten
Ik heb nog geen negatieve eigenschappen kunnen ontdekken tov mijn eerdere monitor. Misschien is de prijs aan de hoge kant.
Eindoordeel
Waarom de HP w2207? Vooral om de grootte van de 22" breedbeeld omdat ik hiervoor een 21" Eizo crt had en ik niet wilde inboeten qua grootte en kleuren.
Ook wil ik vermelden dat de monitor goed verpakt was met alle kabels (incl. DVI) inbegrepen. Monitor was goed beschermd en het installeren/uitpakken ging zonder problemen.
Voet van monitor is stevig en bij mij niet scheef zoals eerder vermeld. Ook de monitor goed in hoogte verstelbaar en is ook in het bezit van een tilt functie die niet wiebelig maar erg stevig aandoet.
Ik heb geen dode pixels kunnen ontdekken gelukkig. Mocht dit wel het geval zijn, dan kon ik zonder moeite de monitor inruilen bij de MM.
Kleuren zijn onwijs goed, geen ghosting bij BF 2142 en het glossy scherm is een pracht voor het oog.
Van backlight bleeding is enige sprake, maar is een stuk minder dan ik op vele monitoren heb gezien. Het is dan ook niet hinderlijk.
De kijjkhoek boeit me niet, ik zit toch altijd recht voor mijn bureau.
Contrast en helderheid zijn goed te regelen in het menu of zijn de kijkmodussen aan te passen via een knop aan de voorzijde. Je kunt uit de volgende presets kiezen; movie, photo, gaming, text en
custom.
Ook de styling van de monitor is goed afgewerkt, aan/uit knop zit aan de bovenkant. De andere knoppen aan de voorkant zijn niet storend aanwezig.
Reacties (6)
Die fijne glossy laag over het scherm verdraait iedere kleur, hij maakt het glanzender, mooier... maar absoluut niet _beter_ . In tegendeel, het vernietigt ieder potentieel van je scherm om (waarheids)getrouw een kleur weer te geven.
Daarbij komt OOK nog eens kijken dat je temaken hebt met een TN paneel in het scherm. Een 6 bits scherm dat niet eens in staat is om 16,7 miljoen kleuren uit zichzelf te produceren... hoe kan je 'kleurweergave' dan een 10 geven... ?
Voor getrouwe kleuren had je beter bij de Eizo CRT kunnen blijven, of een scherm met een S-IPS paneel aan kunnen schaffen.
Verder vind ik de review toch wat te sumier. Komt op mij meer over als een verjaardagsverhaal.
Tip: verwerk ook zaken als kijkhoek, backlight, contrast. Je geeft het wel een cijfer maar vertelt er niets over...
En hoe het jouw overkomt intresseerd me geen barst.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn