Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart Review
Gisteren bij BCC gekocht en tot nog toe aardig tevreden. Hiervoor had ik een Iiyama Vision Master Pro 510 waar ik eigenlijk heel tevreden mee was. Maar ik ben zeker niet ontevreden met de overgang. Het is een zeer degelijk scherm, ik heb nog geen ghosting gezien. Het schermpje is goed in gepakt en vrij licht om zo mee te nemen.
De reactie tijd van dit ding is super, ik heb nog geen ghosting gezien. Verder is backlight bleeding bijna geen probleem, een heel klein beetje bij de randjes. De kleurweergave was enigsinds een verassing, sommige kleuren hebben duidelijk een hele andere tint dan met mijn oude monitor. Verder is het gewoon een beeldscherm, niet meer niet minder.
De bouwkwaliteit is wel aardig, vrij stevig plastic. Het design is ook wel leuk alleen die grijze rand onderin had echt niet gehoeven. Verder zijn de specs rechts bovenaan het beeld een beetje lelijk als je het mij vraagt, merkje en type nummer staan er ook op geverfd had ook eigenlijk niet gehoeven van mij..
Pluspunten
leuke responsetijd scherp beeld leuke resolutie stevige bouw
Minpunten
tn paneel als je lager dan het scherm zit worden de kleuren al snel lelijk, verder een gele waas als je vanaf de zijkant kijkt lelijke grijze rand specs staan op de rand van het beeld geverfd
Eindoordeel
De reactie tijd van dit ding is super, ik heb nog geen ghosting gezien. Verder is backlight bleeding bijna geen probleem, een heel klein beetje bij de randjes. De kleurweergave was enigsinds een verassing, sommige kleuren hebben duidelijk een hele andere tint dan met mijn oude monitor. Verder is het gewoon een beeldscherm, niet meer niet minder.
De bouwkwaliteit is wel aardig, vrij stevig plastic. Het design is ook wel leuk alleen die grijze rand onderin had echt niet gehoeven. Verder zijn de specs rechts bovenaan het beeld een beetje lelijk als je het mij vraagt, merkje en type nummer staan er ook op geverfd had ook eigenlijk niet gehoeven van mij..
Heb jij ook een Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (5)
Ik weet dat de Mediamarkt hem momenteel voor €399 aanbied, maar ook die heeft geen voorraad (in de omgeving Den Haag dan). Wat overigens wel een voordeel van de Mediamarkt is, is dat je hem zonder reden terug mag brengen binnen 14 dagen, dus mocht er een defecte pixel in zitten dan hoef je niet moeilijk te doen met garantie-voorwaarden enz. Weet je misschien ook hoe dat bij de BCC geregeld is?
Ik heb vrijdag ook even zitten rondzoeken naar dit beeldscherm en ik heb mij door een medewerker bij Alternate in Ridderkerk laten vertellen dat ze aankomende woensdag weer geleverd worden maar dan moet je natuurlijk ook weer net het geluk hebben dat ze niet meteen uitverkocht zijn.
Alternate biedt op zijn site ook weer die irritante pixel-garantie aan die je erbij kan kopen, dus die zullen geen 0px-garantie kosteloos aanbieden. Dan valt die winkel wat mij betreft al af. Ik zou mij dood ergeren aan ook maar 1 niet goed werkende pixel op mijn scherm. Zeker als het scherm zo (heerlijk) groot is!
Ik ben bang dat ik nog even moet wachten totdat hij weer een beetje normaal op voorraad komt ergens...
Hiervoor had ik een Samsung 940bf 19" (4:3) 2ms zeer tevreden geweest over dit scherm, games liepen ook goed.
* "lelijke grijze rand"
Dit maakt deel uit van het design van deze lijn, ieder zijn persoonlijke smaak.
* "specs staan op de rand van het beeld geverfd"
deze tekst staat rechtsboven op de rand van het scherm.
Dit is een een behoorlijke donkere grijs tint en valt niet extreem op. Links boven staat in dezelfde tint het type naam/nummer van de monitor.
Verder bevalt de monitor uitsteken,
bekijken van films valt idd. op als je onder je scherm zit dat beeld-contrast vervaagd. Zelf kantel ik m'n monitor dan wat omlaag.
Je hebt aardig wat meer overzicht en je kan nouwkeuriger richten in FPS games.
link: Samsung 226BW - 22" Widescreen Display
En de levering van 226BW's begint weer te lopen, dus ik neem aan dat de leverproblemen binnenkort verleden tijd zijn....
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn