Seagate Barracuda 7200.10 ST3320620AS, 320GB Review
Ik werkte nog met 2 x 120 Maxtor Diamondmax 9 en ik begon het moe te worden alles te moeten backuppen op DVD. Daarom dacht ik dat de tijd rijp was om een nieuwe harde schijf te kopen. Mijn keuze viel op deze Seagate omdat deze schijf gebruik maakt van de nieuwste technologie. Daarom heeft deze schijf slechts 2 platters nodig om 320gb aan opslag te hebben, verder ook SATA-II en 16mb cache. De prestaties van de schijf zijn ook heel goed, read/write zijn hoog en de accesstime was 14.1 ms op mijn computer. De schijf is daarbij zowat de snelste dektopschijf, de WD Raptor buiten beschouwing gelaten. Ter vergelijking met mijn Maxtor maakt de schijf een zachter en aangenamer geluid. Wat ik helemaal niet storend vind. De temperatuur die de schijf...
Pluspunten
Geluidsproductie Prijs prestatie/opslag verhoudig Nieuwste technologie 5 jaar garantie
Minpunten
Wordt redelijk warm Geen gegevens betrouwbaarheid
Eindoordeel
Mijn keuze viel op deze Seagate omdat deze schijf gebruik maakt van de nieuwste technologie. Daarom heeft deze schijf slechts 2 platters nodig om 320gb aan opslag te hebben, verder ook SATA-II en 16mb cache.
De prestaties van de schijf zijn ook heel goed, read/write zijn hoog en de accesstime was 14.1 ms op mijn computer. De schijf is daarbij zowat de snelste dektopschijf, de WD Raptor buiten beschouwing gelaten.
Ter vergelijking met mijn Maxtor maakt de schijf een zachter en aangenamer geluid. Wat ik helemaal niet storend vind. De temperatuur die de schijf heeft bij enkele uren normaal werk verrichten zijn bij een kamertemperatuur van 25°c ong 43°c (de Maxtors doen 42°c en 43°c). Deze schijven zijn niet actief gekoeld.
Het enige waar ik mij nog niet kan over uitspreken is de betrouwbaarheid, maar dat risico moet je nemen als je het nieuwste van het nieuwste wil
Heb jij ook een Seagate Barracuda 7200.10 ST3320620AS, 320GB?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (6)
en in vergelijking tot de diamond max 9 schijfen vind ik hem ook heel stil (maakt een soort van heel zacht schrapend geluid)
snelheid is ook goed en warmteproductie is normaal
Ik heb er namelijk 4 en die worden toch wel aardig warm als ik ze niet actief koel.
Die schijven worden echt wel eerst getest voordat ze pas in de winkel te koop zijn. Anders komt zo`n produkt echt niet op de markt.
Probeer dan maar eens telefonisch te overleggen met een fransoos die slecht engels spreekt.
Uiteindelijk is alles wel goedgekomen, maar dat testen daar zou ik niet teveel waarde aan hechten.
Hoe heb je dit getest? Want ik heb al maandenlang twee van zijn grotere broers ( 500Gb ) in gebruik en heb zeker niets te klagen, zeer snelle schijven en nog nooit corrupte bestanden gehad.
Mijn Hdd's zijn actief gekoelt met een 120mm fan die op 600rpm draait ( low stand ) en komen niet boven de 40graden uit..
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_exif()/u/26632/dosprompt2.gif?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/133408/v9999ge-clanek.jpg?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/149304/crop64b8f94834d22_cropped.jpg?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/222525/images.jpg?f=community)