Sharkoon QuickStore portable USB 3.0 2,5" Zwart Zwart Review

Quint3n 16 juni 2014, laatste update op 16 juni 2014, 327 views

Sharkoon QuickStore portable USB 3.0 2,5" Zwart Zwart

Mobiliteit Score: 5

Sharkoon QuickStore portable USB 3.0 2,5" Zwart Review

Uitzicht

Het uitzicht van de externe behuizing ziet er goed uit. Ik heb daar verder niets aan toe te voegen en vindt dit ook zeer onbelangrijk.

Kabel

De kabel is erg lang en stug. DIt zie ik als een nadeel, een klein kabeltje dat makkelijk gebogen kan worden zoals de WD Elements serie heeft is een stuk praktischer.

foto van de kabel :

Vorm

De kant waard de usb-kabel ingeplugd moet worden is afgerond. Dit is een engineeringsfout die ik gewoon niet kan begrijpen. De kabel blijft erg slecht op zijn plaats zitten en het contact is ondermaats. Ik moet vaak enkele keren proberen voor mijn pc aan de bestanden kan.

Hier een foto van wat ik bedoel :

Prestatie

Ik weet niet of de externe behuizing dit sterk be´nvloedt. Ik gok van niet, maar heb er toch een real-time test van de leessnelheid en de schrijfsnelheid bijgedaan.

leessnelheid :

schrijfsnelheid:

Geluid

Geluid valt mee, gezien er geen enkele vorm van geluidsisolatie is. Dit gaat ook weer sterk afhankelijk zijn van het model harde schijf dat je er in stopt.

Installatie

Zonder schroefjes, in 5 seconden gebeurd.

Warmte

Niet merkbaar warm.

Lijkt een mooie deal voor die prijs, maar dankzij de afgeronde rand en de stugge usb kabel kan ik dit product gewoon niet echt aanraden.

EDIT: foto toegevoegd waarop slecht contact duidelijk te zien is.

Heb jij ook een Sharkoon QuickStore portable USB 3.0 2,5" Zwart Zwart?