Specificaties 18,4" (1920x1080), 1TB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus K95VB-YZ025H Review

marco208 10 juni 2014, laatste update op 13 december 2014, 577 views

Asus K95VB-YZ025H

Grote zware laptop voor een echte desktop ervaring

Pluspunten

• Groot scherm
  • Snelheid
  • Ruimte voor 2e hdd (SSD)
  • 3.5" HDD
  • Touchpad
  • Toetsenbord
  • Handigheid qua bouw
  • Geluid/warmte

Minpunten

• Accu
  • Gewicht

De laptop is erg groot en daarom ook precies wat ik wil, daarmee wil ik zeggen dat het niet handig is om deze laptop te kopen als je niet een loodzware mobiele werkplek wil hebben.

Onder de feature set neem ik geluid (muziek geluid) mee als sterk minpuntje, dit is een beetje triest voor de ruimte die ze hadden, zeker niet slecht, maar er had wel wat beters in gepast. Verder is het prima!

De prestaties van deze laptop zijn enorm! Het is geen game laptop (let goed op als je dat wel denkt!), dat is duidelijk te merken. Games als borderlands 2 en mirrors edge gaan prima, maar niet op fullHD (wel op alles low). De FPS voel je droppen als het zwaar wordt. Verder is de processor kracht uitstekend, ik bedenk me nu dat ik geen benchmark heb gedraaid, maar ik heb in iedergeval na een maandje nog niet op de laptop hoeven wachten! Wel is het zo dat de hardeschijf die in de laptop zit helaas niet zo snel is, je zou denken van wel maar nee, hij is heel heel traag. Ik heb een SSD in de voorkant gemikt (speciale ruimte voor) en met software (Reflect, zeker een aanrader, probleemloos ging ik over) mij huidige windows naar de ssd verplaatst.

De kwaliteit van het beeld is super! Niet alleen scherm maar ook egaal helder, in de zon (niet te fel op het scherm) kun je nog lekker doorgaan met wat je aan het doen was. Ook is het natuurlijk mijn wens geweest een groot scherm te hebben en dat is het zeker bevredigd, prachtig.

De bouwkwaliteit is zoals verwacht van asus super, je hebt overal makkelijk toegang tot, als je memory wilt uitbreiden zijn daar speciaal 2 SO-DIMM slots voor je tot je beschikking gesteld (lege slots!) de laptop staat op pootjes voor een goede airflow, nouja prima dus, beter is niet nodig!

De ergonomie, tsja tsja, prima! maar volgens mij hoort daar gewicht bij? En de laptop weegt 4,5 kilo (met tas en muisje en adapter) en dat is heel, heel zwaar... Natuurlijk is dit wat het is, het hoort er natuurlijk bij.

Warmte en geluids productie zit wel goed, ik durf hem niet zo op bed te zetten aangezien er heel wat lucht doorheen wordt geblazen, gezien de specs is het logisch dat je hem ietsjes hoort, daar ben ik dan ook zeer te vreden mee je hoort hem soms evenjes blazen en stopt snel weer, tenzij je gamed (logisch). De tempratuur blijft prima.

Mobiel is hij zeker niet, zoals ik al zei hij is zwaar, maar dat is je keuze! Alsnog neem ik hem overal mee naar toe. En dan het enige nadeeltje aan de laptop... de accu... vollebatterij en dan gaat hij op batterysavings 4 uurtjes mee, dat is dan wel triest, zeker voor de ruimte die er is. Ik kan begrijpen dat de laptop energie slurpt, maar de accu had dan misschien wel een tikkeltje groter gemogen? misschien een lastig vormpje ofzo om de laptop op te vullen wat hem nog zwaarder zou maken, maar het is wat het is, een mobiele werkplek, stopcontact heb je er wel bij nodig dus!

---- ADDED 13-12-2014 ----

Top apparaat gewoon, nog steeds in nieuwstaat natuurlijk. Niets aan op te merken. Gamen gaat er prima op zolang je geen hoge eissen hebt. Voornamelijk het feit dat deze laptop niet warm wordt ondanks de kracht die er in zit maakt dit mijn beste keuze ooit als laptop en zal ik hem lang niet hoeven te vervangen.

Nu een tijd ermee gewerkt te hebben merk je dat hij ideaal is voor alles, gamen gaat alleen niet op hoogste kwaliteit. Dit mede omdat je al snel fullHD gaan gamen, medium trekt hij makkelijk, voor high komt de videokaart gewoon duidelijk wat geheugen tekort. Desondanks neem ik me laptop graag mee om een game te spelen met vrienden zonder problemen.

echt extra punten voor de koeling/geluids productie: Zachte airflow, goede koeling, nooit blazen altijd <70 graden tijdens gamen

Heb jij ook een Asus K95VB-YZ025H?

wil hier ook een ssd erin doen. heb je macrium reflect hiervoor gebruikt ?
gingen ook de verborgen partities mee tijdens het migreren en wat als je hdd groter is dan je ssd ?
het is de bedoeling dat de hele asus schijf naar de nieuwe ssd gaat dus ook de recovery/ op start partities enzovoort.

bedankt alvast rob
Yes, gaat heel makkelijk. Je moet wel je partitions shrinken, dan doe je gewoon clone disk!