LG BP730 Review

woteun 8 juni 2014, 301 views

LG BP730

Pluspunten

• Weegt niet veel, handig als je er meerdere malen mee terug naar de winkel moet.
  • Prima design
  • Vele codecs

Minpunten

• Slechte beeld en geluidskwaliteit
  • Matige bediening
  • Werkt niet samen met een NAS
  • Duur, want je moet naast dit apparaat een mediaspeler, een dvd speler en een cd speler kopen.

Geluidskwaliteit Score: 2
Enkele maanden geleden heb ik deze speler gekocht vanwege de vele mogelijkheden om via DLNA bestanden van mijn nas te spelen.

Uiterlijk: ziet er naar mijn mening goed uit. Geen glimmende randjes, gewoon strak. Echter zitten er natuurlijk wel weer tal van stickers op met wat het apparaat allemaal kan. Jammer.

De bediening: de magic remote van LG lijkt misschien leuk, maar is het niet. Het werkt als een soort Nintendo controller, maar dan maar zeer matig. Zeker als je in de hoeken van het scherm iets wilt aanklikken resulteert het in kramp in je hand. Daarbij is de batterij zeer snel leeg.

Beeldkwaliteit: als je een goede blu ray hebt komt er prima beeld uit, mits de speler niet vastloopt. Bij het afspelen van normale DVD is de kwaliteit zeer slecht. Pak je oude DVD speler met scart kabel maar weer van zolder.

Geluid: ik gebruik de speler icm met een audiofiele versterker van Linn, verbonden met SPDIF. Het geluid is vlak. Ook bij het spelen van goede cd's.

Mediaspeler: die werkt aardig. Vele bestanden worden ondersteund. Ook prima 3D. Echter, afspelend vanaf mijn NAS werkt het niet meer. Dan kunnen opeens bestanden van meer dan 1 gb niet meer gespeeld worden.

Duurzaamheid: na 4 maanden en pas enkele uren spelen ging het apparaat kapot. Ik kreeg een nieuwe van mediamarkt.

Concluderend: een slecht apparaat. Typisch voorbeeld van goedkoop is duurkoop.

Heb jij ook een LG BP730?

Vreemd, de Consumentenbond heeft juist dit model vorig jaar als Beste Koop beoordeeld.
Ik ben van plan deze ook aan te schaffen.
Zijn de problemen verholpen nadat je een nieuwe kreeg?

mvg, Casper