sluiten

Onderzoek Tweakers

Naar het onderzoek

Sennheiser HD 335s (Grijs, Zwart) Review

MadIceXIII 3 juni 2014, laatste update op 5 juni 2014, 1.894 views

Sennheiser HD 335s (Grijs, Zwart)

Pluspunten

• Voor de prijs goede geluidskwaliteit.
  • Goede bas.
  • Zit lekker.
  • Rechter oorschelp kan worden weggeklapt.
  • Stevige constructie.

Minpunten

• Werkt niet goed samen met sommige smartphones.

Veelal laten meegeleverde headsets te wensen over. De kwaliteit van het geluid moet het vaak ontgelden. Sennheiser heeft een goede naam. Maar... maakt de HD 335s het deze keer ook waar?

Ik ga de headset gebruiken voor mijn tablet. Voor een smartphone vind ik een gesloten headset met kabel ongemakkelijk.

Eerste indruk.

De oorschelpen voelen zacht aan en de headset is licht. De kabel is 1.20 meter lang en bevat een drukknopje met een microfoon en een klipje om dat aan je kleding te bevestigen. Op de rechter oorschelp bevindt zich de volumeregeling. De kabel heeft een standaard 3.5 inch plug.

Ontwerp en bouwkwaliteit.

Ondanks dat de HD 335s volledig van plastic is gemaakt, ziet de headset er goed uit. Het metaal dat je ziet is overigens nep. Toch is de headset stevig en je breekt hem niet makkelijk.

Microfoon.

De microfoon voldoet goed. Tenminste als je tablet of smartphone samenwerkt met de HD 335s. Bij de Nexus 7 werkte het prima. Bij de LG L90 heb ik de microfoon nooit aan de praat gekregen. Dus als je de headset ook wil gebruiken voor het beantwoorden van gesprekken dan zou ik het er niet op gokken om de HD 335s aan te schaffen.

Weergave.

Het geluid is best goed, maar kan niet op tegen de high-end modellen van Sennheiser. Maar dan praten we natuurlijk over een andere klasse. De bassen worden goed weergegeven. Zeer geschikt om er muziek mee te luisteren.

Comfort.

Ondanks dat de headset stevig op je hoofd zit, is er relatief weinig druk op je hoofd, zodat je de headset langere tijd kan dragen. De geribbelde oorkussens zorgen dat er geen zweet ontstaat door het dragen. Ook kun je de rechter oorschelp wegdraaien als je even wilt horen wat er om je heen gebeurd.

Conclusie.

Als je de Sennheiser HD 335s voor alleen muziek gebruikt zal het voldoen. Mogelijk zijn er telefoons die uitwisselbaar zijn met de headset, maar, zoals gezegd, de ondersteuning van sommige smartphones laat te wensen over. Een Bluetooth headset is dan een veiliger keus.

Heb jij ook een Sennheiser HD 335s (Grijs, Zwart)?

Ik zit te overwegen deze headset te gebruiken voor series kijken tijdens lange reizen in een vliegtuig. Kan jij iets zeggen over "noise isolation" bij deze headset?
Het is een gesloten hoofdtelefoon. Er is geen "active noise cancellation" of iets dergelijks.

[Reactie gewijzigd door MadIceXIII op 2 september 2015 11:44]