Zotac ZBOX ID18 Review

XonoXNewbie 3 juni 2014, laatste update op 3 juni 2014, 619 views

Zotac ZBOX ID18

Pluspunten

• Klein
  • Snel
  • Goedkoop
  • Ideaal als Medias Pc'tje

Minpunten

• Infrarood mis ik. (gebruik toetsenbord/touchpad combo gaat in principe ook prima)

Ook ik ben gekomen vanaf een Raspberry PI. Deze was in alles toch net even iets te traag naar mijn mening. Ook werkte de cec optie niet helemaal lekker met mijn TV. De reden van overstappen naar een pc'tje is voornamelijk de meer stabiele werking, en meer aansluitmogelijkheden.

Ik heb inmiddels 2x de zotac id18 aangeschaft, 1 keer voor mij zelf met deze hardware:
- zotac zbox id18
- 2x Samsung - 4GB - 10600S
- Fujitsu 250GB 5400Rpm HDD

En 1 keer voor mijn schoonvader met deze hardware:
- zotac zbox id18
- 2x Samsung - 4GB - 10600S
- Chronos 60GB SSD

Natuurlijk werkt de 2e optie wel stukje sneller, maar toch ben ik zeker niet ontevreden over de werking met een normale HDD van zo'n 5 jaar oud.

Natuurlijk wordt deze nog wel geupgrade naar een ssd in de toekomst.

Op beide machines draaid win7pro met xbmc 13.0 “Gotham”

Samengevat, een prima mediacenter pc'tje voor een prima prijs!

Heb jij ook een Zotac ZBOX ID18?