sluiten

Onderzoek Tweakers

Naar het onderzoek

HP OfficeJet 7500A (C9309A)

HP OfficeJet 7500A (C9309A) Review

mambaum 2 juni 2014, 513 views

HP OfficeJet 7500A (C9309A)

Pluspunten

• Print-kwaliteit is goed.
  • A3 kunnen printen.
  • Grote patronen.

Minpunten

• Software front-end eigenlijk nooit gemaakt.
  • Stabiliteit is slecht.
  • Eerste pagina 50% van de gevallen maar half geprint (beide printer die ik heb!)
  • Vanaf W8 printen is helemaal een grap qua instelmogelijkheden
  • Geen duplex-printing
  • Geen goed scanprogramma erbij

Drivers en stabiliteit Score: 1
Afdrukkwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 2
Scankwaliteit Score: 4
Scansnelheid Score: 3
Slechtste all-in-one die ik ook gezien heb. Heb er helaas 2, die het even slecht doen: 50% van de keer dat je gaat printen krijg je maar een halve pagina. Bij herhalen van dezelfde print gaat het dan meestal wel goed.
Sheet-feeder is slechter dan een 5 jaar oude Canon MP780. Dan kan je bij een vastloper ook nog niet saven wat je dan al hebt; van de AIO moet het steeds helemaal opnieuw..bruikbaarloos daarmee. Bij de Canon kon je wel saven wat je al succesvol gescand had.
Gray-scale printen zit 3 hoog achter. Van de printer-drive is eigenlijk nooit een mooie front-end gemaakt. Onacceptabel voor zo'n dure printer. Vandaag begon hij in eens bruin te printen i.p.v. grayscale.
Via USB aangesloten op een mac is hij regelmatig verdwenen, waarna je opnieuw de USB moet inpluggen.
Bij de eerste print na een tijdje niet geprint te hebben, begint hij eerst 30sec met e.o.a. calibratie. Snel even wat printen is er dus niet bij.
Scan programma heeft geen fatsoenlijke preview en select functie, waardoor je steeds A4's aan het scannen bent op hoge resolutie.
Dubbelzijdig printen is geen optie op deze printer.
Problemen doen zich voor vanaf iMac, W8, W7 64bit, Vista. Eigenlijk altijd.

Kortom: ik heb spijt dat de Canon Pixma MP780 na 6 jaar trouwe diensten toch echt op was.

Heb jij ook een HP OfficeJet 7500A (C9309A)?

Dat printen van halve pagina's heb ik ook gemerkt op mijn L7590. Maar dit kwam voor alleen maar bij een deel van de pdf's die ik had. Bij andere documenten geen enkel probleem. Was later opgelost door een driver update.
Nu heb ik wel last van laatste pagina (bij duplex) dat de eerste 3cm onbedrukt is. Waardoor ik de laatste pagina dus altijd nogmaals moet printen.

In ieder geval heeft HP echt slechte drivers. Al is dat bij de 8600serie gelukkig verholpen hoor ik hier en daar.