Huawei Ascend G750 Zwart Review

justgopown 1 juni 2014, laatste update op 1 juni 2014, 9.054 views

Huawei Ascend G750 Zwart

Pluspunten

• Erg snel
  • Accuduur
  • Camera

Minpunten

• Tot nu geen

De Huawei ascend G750 is een van de weinige telefoons met een octa-core. Ik heb hem nou sinds 2-3 weken, en moet zeggen dat hij mij erg goed bevalt.

De akku gaat voor mijn gebruik erg lang mee :). langer als de iphone 5s van mij vriendin. Meestal doe ik er wel 15 uur mee en dan zit hij no 20 procent vol of vaker nog wel meer.

Het leuke is als ik iemand mijn telefoon laat zien vinden ze hem wel erg groot, maar hij is gewoon net zo groot als een Galaxy Note :D.

Wat ik erg positief over ben dat deze telefoon erg goed scoort in de benchmarks 27902 punten in de antutu benchmark.

Ook maakt de camera van deze geweldige telefoon erg mooie fotos met zijn 13 megapixel camera. ze zijn scherp en de kwaliteit is erg mooi, ook met flits. Zie foto http://i.imgur.com/eW4sORA.jpg

• 8GB microsd

Heb jij ook een Huawei Ascend G750 Zwart?

Goede review. Ik heb deze telefoon zelf ook en heb nog geen nadelen kunnen vinden. Wat mij opvalt is dat de telefoon gigantisch snel is, zowel met browsen als het switchen tussen apps.
Heel erg bedankt :) dit is mijn eerste review :p.

En ja dat viel mij ook al op, dat hij ontiegelijk snel is :p.
Hebben jullie de Huawei-skin eraf gehaald en stock-Android erop gezet of gewend aan de Huawei-interface (Emotion UI 2.0) zonder echt menu (en alle apps of je scherm)?

Mijn vrouw heeft de G700 en omdat ik altijd beter (en groter) moet dan zij denk ik aan de G750, alleen vind ik dat gekke Huawei-schilletje irritant op de G700, ik wil gewoon Android zoals dat standaard goed werkt (en ik alles snel kan vinden).

Ik zou voor de G750 gaan als ik zeker zou zijn dat stock-Android er eenvoudig op te zetten is.

Enig idee?

[Reactie gewijzigd door fritsjof op 26 juni 2014 19:39]

Zelf heb ik Nova Launcher geinstalleerd. Die werkt bij mij beter dan de standaard Huawei launcher.

Doordat alles zo goed werkt ben ik nog niet bezig geweest met custom roms.
Wat is de meest recente Android-versie die je op de g750 kunt draaien?
4.2.2 Maar misschien komt er nog een update naar android 4.4 :) :P
Ik zou met Huawei niet mijn adem inhouden; op http://www.heise.de/ct/he...Update-Check-2242374.html ("Schneckentempo") staat Huawei met de een-na-slechtste score (na LG) qua update van Android.

Zie http://www.heise.de/ct/zc...arktanteil2014.mbr_IG.jpg voor de grafiek alleen.

Zorgelijke (non)ontwikkeling in de Android-wereld. Reden voor mij om mijn geld in mijn zak te houden. :(

PS: op http://wiki.cyanogenmod.org/w/Devices zie je maar drie (oudere?) Huawei devices, dus ook via die route geen soelaas.

[Reactie gewijzigd door surfert op 22 september 2014 08:07]

Ik weet niet eens wat je probleem is? aangezien het bij mij gewoon werkt en ik tot nu geen problemen had met mijn hauwei xD. En je moet het ook zo bekijken Wat betaal ik voor een Nexus van google vergleken met een huawei? of een samsung die zijn allemaal 3 keer zo duur...

Ik denk dat deze huawei telefoon er mag wezen. Als je een andere mening hebt mag dat ;)
Leuke review!

Op dit moment zit ik ook naar dit toestel te kijken.

Even een vraag over de dualsim. Kan je zien op welke sim kaart je gebeld word? Bij het uitbellen kan je kiezen met welke sim je dit wil doen neem ik aan.
Hoe gaat het toestel verder met 3g om? Kan je dit eventueel snel wisselen van de ene naar de andere sim in de software?

Hier kon ik weinig info over vinden helaas.
Hey Toys,

Dit nog effe erbij je kan vrij snel omwisselen van 3g op de simkaart. Je moet simpel in instellingen gaan en kiezen van sim :). En binnen 10 seconden heb je 3g op de andere sim
:D
Goed om te lezen dat de telefoon goed bevalt. Hoe zit het met de UI ? Is dit zoals bij veel andere merken een vertragende factor? of werkt deze lekker vlot?

Misschien nog even de spelfouten en typo's uit je review halen. Dat staat iets netter ;)
Haha met die spelfouten heb je gelijk...

En nee Het user interface is lekker vlot en tot nu geen last gehad van vertraging :P
Okee super! bedankt voor je reactie :)
hallo mensen,

ik denk erover na om de G750 te kopen maar ik zit met een vraag.
ik gebruik met telefoon vrij intensief, ik zit veel op whatsapp enzo.
dus mijn vraag is, maakt het uit voor de levensduur of je de G750 intensief gebruikt of heel weinig?
want mijn vorige Huawei, de G510, is met een jaar versleten en traag geworden. dus mijn vraag is nogmaals maakt de intensiviteit van het gebruik uit voor de levensduur en snelheid enzo van de G750?
Hallo Jerome,

Nee dat maakt bij deze telefoon niet veel uit. Maar je telefoon kan wel traag worden, door bijvoorbeeld heel veel spellen erop te zetten en deze niet te sluiten achteraf. Voor de rest gaat de akku van mijn telefoon nog steeds net zolang mee als aan het begin. Hij is mij onderhand 1keer kapot gevallen :(. Maar dat was van de fiets :P . Maar nee het is een erg goeie snelle telefoon met goeie specificaties. En vooral voordat geld krijg je volgens mij tijdelijk niks beters
hoe werkt navigatie met dit toestel ?