Specificaties Mono speaker - Bekijk alle specificaties

Sonos Play:1 Wit Review

Kleynus 31 mei 2014, laatste update op 31 mei 2014, 770 views

Sonos Play:1 Wit

Pluspunten

• Geluid
  • Design
  • Eenvoud te gebruiken
  • Wekker
  • Sleeptimer

Minpunten

Muziekweergave Score: 5
Sinds een week heb ik nu de Play1 in het wit, waarom wit? Omdat er al genoeg zwarte dingen in het huis zijn.

Ik heb de play1 samen met een bridge gehaald.

Uitpakken

De Play 1 zit in een rechthoekige doos samen met een lan kabel, zodat je die niet nog op hoeft te halen. De play 1 zit ook nog in een soort van anti stof doek en zit stevig tussen twee kartonnen houders.

Aansluiten
Hiervoor heb ik eerst de bridge tussen de router en mijn computer gekoppeld met de bijgeleverde kabel van de bridge.

Het aansluiten van de Play 1 is eenvoudig. Je doet hem in het stopcontact, meldt de Sonos app dat er een nieuwe speaker is, klikt een keer op de play+volume up, en dat is het.

In de app kan je aangeven waar de speaker staat. Om het voor je zelf makkelijk te maken als je er meerdere hebt.

Geluid

Het geluid van de Play 1 is goed.
De play1 staat bij mij in de slaapkamer en de hele kamer is gevuld met muziek. Over het algemeen staat de volume op 25% en dat kan soms nog wel een hard zijn.

De muziek die ik luister is gevarieerd (onder andere Miles Davis, Jack White, CCR, en sepultura en alles komt er goed uit.

Tot slot
Je kan via de sonos app wekkers instellen, zowel met muziek als een radio, en als je wilt ook een timer aanzetten, zodat de muziek vanzelf uitgaat.

Aan de achterkant zit een schroefdraad. Je kan daardoor de play1 ook ook de muur of iets anders vastmaken.

Ik gebruik de Sonos app op mijn galaxy tab en op mijn computer.
De muziek haal ik van mij NAS

Heb jij ook een Sonos Play:1 Wit?

Ook een Play:1 aangeschaft, idd een mooi ding. TV staat tegenwoordig een stuk minder vaak aan :)
Sinds software versie 5.1 heb je jeen bridge meer nodig. Ik heb mijn Play:1 gewoon in mijn Wifi netwerk hangen. Probleemloos.
Alleen als je een 5.1 systeem wilt gaan maken moet je of een bridge hebben, of één van je apparaten aan een een bedraad netwerk hangen.
Verder mis ik in de Sonos PC software de mogelijkheid om muziek van mijn harde schijf, CD of USB-stick naar de Sonos te streamen. Je moet het eerst op een share zetten die de Sonos kent, dan moet Sonos de share helemaal scannen en dan pas kun je je muziek afspelen. Streamen vanaf je tablet of telefoon gaat daarentegen prima.