Specificaties HTPC, 2 interne bays - Bekijk alle specificaties

Chieftec IX-03B-OP Review

MeneerJoep 30 mei 2014, laatste update op 30 juli 2014, 1.161 views

Chieftec IX-03B-OP

Goede behuizing en het wordt pas helemaal mooi als je de prijs ziet. Overigens passen stock Intel koelers, maar moet je een beetje modden om die van AMD redelijk te laten passen.

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteitsverhouding
  • Klein
  • Mooi vormgegeven (persoonlijk)
  • Goede afwerking voor prijs

Minpunten

• Door grootte is niet alles makkelijk in te bouwen

Heb jij ook een Chieftec IX-03B-OP?

ik heb hier 2 systeempjes draaien met deze behuizingen (1 * IX-03B-OP , en 1 * IX-01B-OP)

1) een I5 systeempje met een M2 Sata schijf 16GB ram en een noctua NH-L9i cooler. Dit met een standaard Mini-itx bordje en een pico-psu (clone) voeding.

2) een Thin mini-itx systeempje (ASROCCH H81TM-ITX) met intel pentium, Akasa AK-CCE-7106HP, M2 sata hd en 2.5 inch hdd.
(voeding via moederbord).

Systeempjes werken beide als een trein, geen koelingsproblemen. Een Intel stock koeler past er juist in. (echt juiste, schuurt tegen de bovenkant).

De behuizingen zijn heel klein.
De hdd bracket die erbij zit is tamelijk nuteloos ik denk dat deze maar bij enkele moederborden (cpu onboard en lage koelvin) echt kan gebruikt worden.

Bij een normaal mini-itx bord moet je al goed opletten dat de componenten niet te hoog zijn om uberhaupt één 2.5inch hd te kunnen inbouwen. (2 zal volgens mij nooit lukken)

Bij mijn thin-mini-itx (lage componenten en backplate ) krijg ik net geen 2.5 inch hdd (15mm hoog) gemount tussen de hdd bracket en de akasa koeler. Hier heb ik de HD bracket ook achterwege gelaten en de hd tegen de bovenkant van de behuizing geschroefd.

Dus zeker goed oppassen met deze behuizingen als je er uberhaupt wel een 2.5 inch hd in krijgt. Het is eerder pas- en tweakwerk dan een certitude.

Met de MK-35DV uitbreidingskit, krijg je in deze behuizing eventueel zelf een 3.5inch hd kwijt.De behuizing wordt wel 3.3cm hoger. (dus van 6.3 naar 9.6cm)

Voor zij die twijfelen, de paar euro's extra is de IX-03B-OP tov de IX-01B-OP zeker waard. (Enkel het frontje is verschillend maar geeft direct een veel stijlvollere/premium look)
Wat voor voeding heb je gebruikt? zoals ik op de foto zie past er geen in, dus ben benieuwd naar je oplossing!
Bedankt voor je korte review :)

Past de stock Intel koeler ook i.c.m. twee 2.5" hdd's?
De stock intel koeler is lager dan die van AMD en aangezien de HDD's niet onder elkaar zittem maar naast elkaar neem ik aan dat dit past in hoogtte, let er wel op dat 2 HDD's voor vrij veel warmte kunnen zorgen.
Bij ons zit er 1 SSD in en aangezien de koeler van AMD net paste, maar dus niet goed koelde hebben we een deel uit de HDD bracket gezaagd zodat er lucht bij kon komen (dit schilde bijna 30graden!)
Mooie kastjes alleen geen interne voedingsprint. De Inter-Tech ITX SY-500 heeft die wel.
Ik zie op de foto's van de Inter-Tech ITX SY-500 inderdaad een printplaats.
Maar wat voor adapter kan/moet hierbij en wordt het geheel dan niet veel duurder tov bijvoorbeeld een Inter-tech ITX-601 of een LC-Power behuizing?