Specificaties 13,3" (1280x800), 160GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Lenovo ThinkPad SL300 2738 Review

Sndr76 8 februari 2009, laatste update op 8 februari 2009, 541 views

Lenovo ThinkPad SL300 2738

Pluspunten

• Snel
  • Klein
  • Accu
  • Uitbreidbaarheid
  • Lenovo update package

Minpunten

• Uiterlijk

Na veel wikken en wegen besloten om de Lenovo SL300 te kopen ipv bijvoorbeeld een Toshiba Satellite u400 of een Sony VAIO SR29VN/S. Hij is misschien niet zo snel als de concurrentie maar je betaald er dan ook niet zoveel voor (nog geen E 600,- tov E 800,- a E 1100,-).

Installeren en opstarten voor de eerste keer gaf geen problemen en ging vrij vlot. Windows Vista Business Pro wordt meegeleverd en ook deze presteert naar behoren. Als eerste een extra partitie aangemaakt en daar Windows 7 beta (64 bits) op geďnstalleerd en dat draait zowaar nog sneller. Daarna de Lenovo update tool geinstalleerd en gedraaid en bijna alles werkt in een keer. Alleen fingerprint reader krijg ik nog niet aan de praat.

Er zit 2Gb PC5300 geheugen in en dat wil ik zsm upgraden naar 4Gb PC6400 om een snelheids boost te krijgen. Ook had ik nog een SD kaartje liggen dat ik als ReadyBoost heb geconfigureerd. Geen idee of het wat uitmaakt, de laptop is zeer snel voor dagelijks gebruik; surfen, open office, pspad, enz werken zonder merkbare vertraging.

Al met al een zeer solide laptop voor deze prijs, ook al zal hij geen schoonheidswedstrijd winnen.

Neem gerust contact met me op als je specifieke vragen hebt of ook in het bezit bent van een LS300, misschien kunnen we tips uitwisselen.

Heb jij ook een Lenovo ThinkPad SL300 2738?

Je dacht een kleine laptop, dus ook een kleine review :P .

Eerlijk gezegd kan ik niet zoveel met je review behalve wat aan en opmerkingen maken. Gelukkig is net een week geleden een review productreview: Lenovo Thinkpad SL300 2738 review door Snikkelbibs verschenen waar een stuk meer info instaat. Ik kan je aanraden deze eens te bekijken en jouw review met je eigen ervaringen aan te passen....

Inhoudelijk:
Ja dat is appels met peren vergelijken. Ik ken nog mooiere laptops, bijv. van Lenovo, maar die kosten wel ¤ 2500,=......... Als je uit jouw rijtje moet kiezen en de Lenovo voldoet, dan is de keus snel gemaakt.
Hier moet ik je teleurstellen, geen enkele boost brengt het met zich mee, tenzij je je apparaat gigantisch gaat overklokken. Dat kan ik je bij een laptop ten zeerste afraden, tenzij je oordopjes en een heel erg grote accu meeneemt. De huidge configuratie gebruikt je geheugen nog niet eens ten volle, dus sneller geheugen heeft echt geen enkele zin.
Als je persé een snelheidsboost wilt, moet je je HD vervangen door SSD of een 7200 rpm schijf. De eerste oplossing is verre weg de snelste. Pas geleden heeft iemand daar nog een review over geschreven (ik heb hem niet bij de hand, maar als je interesse hebt zoek ik hem wel voor je op).
Welke Lenovo wel? Lenovo staat voor robuustheid, kwaliteit en hoge prijs, niet voor design.... hoewel die van ¤ 2500,=...... Jouw Lenovo levert overigens wel wat in aan DE items van Lenovo, maar ja daar staat ook wel een erg gunstig prijskaartje tegenover, zeker voor een Lenovo die nou niet direct geassocieerd wordt met budget laptops.

Mijn vraag aan jou, omdat het toch wel een erg leuke laptop is en zelfs (ondanks zijn gewicht) een echt alternatief voor een netbook, om je review wat uit te breiden. Behandel minimaal de kopjes van T.Net, dan ben je al een eind op weg.

Toch hartelijk bedankt voor je review en de moeite die je ervoor gedaan hebt en veel succes met je laptop.

/edit typo's

[Reactie gewijzigd door Pjerry op 8 februari 2009 19:34]

Hoe bevalt het scherm? glans/mat, kan je er mee in de tuin zitten.

Hoeveel lawaai maakt het?

Daar ben ik wel benieuwd naar.