HP OfficeJet Pro 8600 Plus e-All-in-One - Reviews

HP OfficeJet Pro 8600 Plus e-All-in-One Review

xs4me 28 mei 2014, laatste update op 29 mei 2014, 2.003 views

HP OfficeJet Pro 8600 Plus e-All-in-One

Pluspunten

• Print snel
  • Veel features

Minpunten

• Oplichting
  • Inkt verbruik
  • Doorvoerscanner matig

Scansnelheid Score: 3
Scankwaliteit Score: 3
Afdruksnelheid Score: 5
Afdrukkwaliteit Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 1
Inktverbruik Score: 1
Ik ben me ervan bewust dat dit geen echte review is. Maar wil 't toch even vermelden, want het is toch vrij handig om te weten lijkt me.

De printer maakt, ook bij zwart / grayscale printing, gebruik van de kleuren inkt - met name cyaan.
Dat is al erg op zich, niet zozeer dat 't gedaan wordt om een zwarter zwart te genereren, maar dat dit heel bewust nergens wordt vermeld zodat je er later pas achter komt.

Erger is nog dat er geen enkele mogelijkheid is om dit uit te zetten. N.a.v. allerlei topics op de HP site bleef 't stil qua support van HP. Toen er vanuit de community een manier was gevonden om dit te omzeilen en toch alleen met zwarte inkt te printen, werd er snel door HP een nieuwe software update uitgebracht die 't weer dicht timmerde. En het "onmogelijk" is nog iets te printen (zelfs als 't zwart/grayscale), totdat je die kleur cartridges vervangen hebt.

Daarbij komt ook nog dat als eenmaal 1 kleur leeg is en je die vervangt, je ineens alle andere kleuren ook moet vervangen, waar nog e.e.a. in zit. Ook erg vaag.

Dit kun je wat mij betreft gewoon oplichting noemen.

Er zijn al lang lopende klaag topics hierover op 't officiele HP forum, maar HP geeft nog steeds niet thuis. En als ze al reageren zijn 't verwijzingen naar FAQ's die geen antwoord geven op de vraag.
Bijv: http://h30434.www3.hp.com...lack-Ink-Only/m-p/3925564

De machine is op zich prima. Print snel, software werkt prima e.d. Alleen scannen gaat nog ietwat traag en de ADF (doorvoerscanner) werkt behoorlijk matig. Bonnetjes e.d. kun je wel vergeten hier doorheen te halen en papier wordt regelmatig verkeerd opgepakt.

Aan het einde van de rit moet je dus weer een vermogen aan kleur inkt cartridges uitgeven, ook al print je alleen zwart/grayscale. En dat is wat mij betreft alle reden om voor een andere printer te kiezen en hier geen goede waardering aan vuil te maken. Zulke dingen moet je imo niet stimuleren. Geen HP meer voor mij en deze gaat eruit voor een andere. Qua inkt heb je 't er zo weer uit in ieder geval.

Heb jij ook een HP OfficeJet Pro 8600 Plus e-All-in-One?

Leeg

[Reactie gewijzigd door xs4me op 28 mei 2014 14:52]

Is dit niet om het DNA / serienummer van de printer 'onzichtbaar' te printen? ;)
De prijs per ml inkt is volgens mij erg goed voor deze printer, dus dat er iets meer inkt voor zwart wordt gebruikt (hoeveel is dat dan nog?) maakt hem zeker niet opeens duur qua inktverbruik. Ik had destijds voor aankoop uitgezocht dat hij gemiddeld zelfs goedkoper is dan laserprinters in verbruik.
Ik heb zelf de niet "Plus" versie: pricewatch: HP OfficeJet Pro 8600A e-All-in-One

Ben er erg tevreden mee.

[Reactie gewijzigd door HaTe op 17 november 2017 10:10]

Je reageert op een review van 3 jaar oud.
Het ging me ook meer om de maffia praktijken van HP. Dat ze dus "achteraf" zaken aanpaste om je te naaien. Ik denk dat je compleet het punt van deze review hebt gemist. (zie ook de link)
Als je inkt gaat toevoegen op een manier die zonder toestemming gebeurt (kleureninkt aan zwart printen bijv) en bovendien ineens niet (meer) uit te zetten is omdat ze dat willens en wetens zo programmeerde, dan kun je uitzoeken wat je wilt, maar dan wordt je dus gewoon belazerd. Dus mijn vraag is dan ook: heb je het verbruik weleens gemeten dan? Want wat ze zeggen en de praktijk was een wezenlijk verschil.

[Reactie gewijzigd door xs4me op 17 november 2017 10:42]

Daar ben ik me van bewust, ik kwam toevallig bij een nieuwsbericht terecht over de overname van Samsung printers door HP en zag je reactie daar.
Een slecht beleid van het bedrijf achter een product rechtvaardigt in mijn ogen niet een negatieve review over een product. Je zegt aan het eind dat je verder tevreden bent met de printer en hij goed print/scant, waarom dan 1 ster?
Ik ben meer uitgegaan van het aantal ml inkt en het gemiddelde inktverbruik per pagina. Ik denk niet dat de totale hoeveelheid inkt die per pagina (gemiddeld) verbruikt wordt veel verschilt per printer, zelfs als er kleur gebruikt wordt bij zwart.
Overigens zie ik wel gewoon een optie om alleen in zwart te printen, maar dat doet dus niks volgens jou?

Ik lees in het klachtentopic bij HP ook dat mensen niet 1 cartridge kunnen vervangen maar gelijk alles. Ook daar heb ik nooit last van gehad, heb altijd per cartridge vervangen.

[Reactie gewijzigd door HaTe op 17 november 2017 10:49]

Sorry, een beetje een non-discussie dit. Het staat zelfs letterlijk in de review, maar ik zal 't nogmaals proberen uit te leggen.
Ik vind zulk beleid wel degelijk een reden om een hele negatieve review te schrijven. Oplichting vind ik zelfs nog veel kwalijker dan een wat minder functionerend product. Het is zelfs crimineel. Ik snap niet welke noodzaak je ziet om dat te verdedigen? Dat hoort toch bij het product? Het is hetzelfde bedrijf.

Ik weet niet hoe dit nu is. Zoals ik al zei: ik praat over 3 jaar geleden. En lees ook even verder over het onderwerp via o.a. de link en vele andere bronnen hierover van destijds als je 't zo graag wilt weten.
Dat je cyaan, magenta en yellow leeglopen terwijl je alleen zwart print, ook als je alleen zwart printen kiest vind ik redelijk schandalig.

Dat er een enorme boze menigte uit voort kwam en dat ze 0,0 aanspreekbaar waren of support leverde maakt jou blijkbaar ook niet uit onder 't argument als jouw printer maar goed print?
Als je hele gunstige cijfers op je doos en specs zet, vervolgens (geforceerd) de firmware aanpast zodat het verbruik veel hoger komt te liggen (vooral kleur) en bovendien bepaalde features weghaalt (black vs real black) als wat er in de officiŽle specs staat, dan is dat financieel misschien interessant, maar dan ben je de boel wel aan het oplichten. En niet per ongeluk he.

Het is toch niet zo dat HP mij (en de vele andere klanten) tegemoet kwam om het netjes op te lossen? Ik kreeg ze met geen mogelijkheid te pakken zelfs. En als ik via een andere afdeling kwam werd ik heel vakkundig weggewerkt door zogenaamd de telefoon per ongeluk op te hangen enzo.
Dat je er tevreden mee bent moet je zelf weten, maar blijkbaar moet ik dit soort praktijken volgens jou met een korrel zout nemen. Daar snap ik werkelijk niks van.
De HP heb ik uit het raam gegooid en HP komt er hier niet meer in. Gelukkig zijn er nog zat andere goeie opties - al is 't echt niet alleen HP die zich aan deze praktijken schuldig maakt hoor (Epson weet ik 't van toevallig). Die praat ik ook niet goed.
Het is mijn ervaring, mijn review. Zoals je aan m'n andere reviews kunt zien kan ik prima logisch denken om tot een realistisch cijfer te komen. Maar dit soort beleid ga ik op geen enkele wijze belonen.
Heb je een andere ervaring? Schrijf je toch je eigen review?

P.s: die ADF was een drama, dus geheel tevreden was ik sowieso al niet. Maar valt in het niet ivm bovenstaande.

[Reactie gewijzigd door xs4me op 17 november 2017 12:57]