HP Officejet Pro 8600 Plus e-All-in-One Review

xs4me 28 mei 2014, laatste update op 29 mei 2014, 1.836 views

HP Officejet Pro 8600 Plus e-All-in-One

Pluspunten

• Print snel
  • Veel features

Minpunten

• Oplichting
  • Inkt verbruik
  • Doorvoerscanner matig

Scansnelheid Score: 3
Scankwaliteit Score: 3
Afdruksnelheid Score: 5
Afdrukkwaliteit Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 1
Inktverbruik Score: 1
Ik ben me ervan bewust dat dit geen echte review is. Maar wil 't toch even vermelden, want het is toch vrij handig om te weten lijkt me.

De printer maakt, ook bij zwart / grayscale printing, gebruik van de kleuren inkt - met name cyaan.
Dat is al erg op zich, niet zozeer dat 't gedaan wordt om een zwarter zwart te genereren, maar dat dit heel bewust nergens wordt vermeld zodat je er later pas achter komt.

Erger is nog dat er geen enkele mogelijkheid is om dit uit te zetten. N.a.v. allerlei topics op de HP site bleef 't stil qua support van HP. Toen er vanuit de community een manier was gevonden om dit te omzeilen en toch alleen met zwarte inkt te printen, werd er snel door HP een nieuwe software update uitgebracht die 't weer dicht timmerde. En het "onmogelijk" is nog iets te printen (zelfs als 't zwart/grayscale), totdat je die kleur cartridges vervangen hebt.

Daarbij komt ook nog dat als eenmaal 1 kleur leeg is en je die vervangt, je ineens alle andere kleuren ook moet vervangen, waar nog e.e.a. in zit. Ook erg vaag.

Dit kun je wat mij betreft gewoon oplichting noemen.

Er zijn al lang lopende klaag topics hierover op 't officiele HP forum, maar HP geeft nog steeds niet thuis. En als ze al reageren zijn 't verwijzingen naar FAQ's die geen antwoord geven op de vraag.
Bijv: http://h30434.www3.hp.com...lack-Ink-Only/m-p/3925564

De machine is op zich prima. Print snel, software werkt prima e.d. Alleen scannen gaat nog ietwat traag en de ADF (doorvoerscanner) werkt behoorlijk matig. Bonnetjes e.d. kun je wel vergeten hier doorheen te halen en papier wordt regelmatig verkeerd opgepakt.

Aan het einde van de rit moet je dus weer een vermogen aan kleur inkt cartridges uitgeven, ook al print je alleen zwart/grayscale. En dat is wat mij betreft alle reden om voor een andere printer te kiezen en hier geen goede waardering aan vuil te maken. Zulke dingen moet je imo niet stimuleren. Geen HP meer voor mij en deze gaat eruit voor een andere. Qua inkt heb je 't er zo weer uit in ieder geval.

Heb jij ook een HP Officejet Pro 8600 Plus e-All-in-One?

Leeg

[Reactie gewijzigd door xs4me op 28 mei 2014 14:52]