Specificaties HTPC, 2 interne + 1 externe bays - Bekijk alle specificaties

Cooltek G3 Review

Nielsjuhz 27 mei 2014, laatste update op 27 mei 2014, 4.934 views

Cooltek G3

Pluspunten

• Mooi Design
  • Creatieve indeling
  • 1 extra 3.5" plek dan wat Tweakers zei.
  • 2x USB3.0 aan de voorkant

Minpunten

• Toch extra cm's bij de diepte
  • Statische Display
  • Zwarte voorkant vangt snel stof.

Cooltek G3
Voor een tijdje zat ik al te kijken voor een nieuwe pc. Na veel keuzes van wat de pc moet gaan doen ben ik toch uiteindelijk gegaan voor een HTPC. Om thuis een echte HTPC te hebben wou ik ook een echte HTPC media kast voor gebruiken en aangezien we er vaak naar gaan kijken moet hij wel mooi eruit zien. Daarom had ik een paar kasten op het oog die ik wel wou gebruiken als de HTPC kast.

Ik had de Antec Fusion Remote, MS-Tech MC-1200, Fractal Design Node 304 en de Cooltek G3 op het oog. Nu om hem in de TV-Meubel te passen moest de kast een diepte hebben van maximaal 370mm. De enige 2 kasten die aan die eis voldoen zijn de MS-Tech MC-1200 en de Cooltek G3. Maar omdat ik wat extra geld heb uitgegeven voor een moederbord met 4 sata aansluitingen ipv de normale 2 bij de AM1 socket vond ik het zonde om een kast te halen met slechts plek voor 1 hdd. Hierdoor heb ik dus gekozen voor de Cooltek G3 en tegelijketijd een extra hdd bij gekocht.
De Cooltek G3 was ¤70.23 en daardoor ook geen diepe gat in de portomonee.

Specificaties

De Specificaties van de fabrikant.

Er wordt al 1 Case fan meegeleverd bij de kast. Deze zit (vanuit de voorkant gezien) Links achter aan de zijkant. Er zitten aan de zijkanten plek voor 3 120mm fans en achter (boven de moederbord) is er nog plek voor 2 80mm fans. Voor de rest is er nog een plek voor 5.25” device en een 2.5” device.
Het uitpak werk.
De Cooltek G3 wordt gepowerd by Jonsbo en kom in een mooi simpel design doos. Hij was gelukkig niet zwaar en dat kwam goed uit want ik woon 3 hoog zonder lift.

Als je de doos opend zie je direct een klein doosje bovenop de kast. Hier zitten de schroefjes en mini knutselhandleiding in verstopt.

Wanneer je de kast uit de doos en plastic haalt dan zie je een folielaagje over het zwarte gedeelte van de voorkant van de kast. Voor de rest zie je zijn mooie chice uitstraling en een klepje voor de dvd-speler.

Toch nog eventjes opgemeten voordat ik de kast in de tv-meubel zet en me verwachting was correct. De volume knop en de schroefjes aan de achterkant waren niet meegerekend met de diepte van de kast. Hierdoor is nog maar de vraag of hij erin past.
[img]ttp://s21.postimg.org/zfr5r0y4n/20140527_154116.jpg[/img]

In iedergeval, de binnenkant ziet er ruim uit. Er is mooi ruimte voor de voeding en ruimte voor de moederbord. De hardeschrijven kunnen geniaal worden weggewerkt. Hier is echt over nagedacht. Voor de rest zijn de kabels voor de usb sloten voor en powerknop allemaal netjes bij elkaar gebonden.

Wanneer je de 2 bakken en de stang eruit heb geschroeft kan je de moederbord inbouwen. Nu hou ik ontzettend veel ruimte over doordat de moederbord die ik gebruik een Mini-ITX afmeting heeft en een adapter als voeding gebruik.

Het inbouwen van de hardeschrijven spreken voor zich. Het is even kijken hoe de hardeschrijven moeten maar daarna is het gewoon vast schroeven. En gelukkig wou me vriendin mij even helpen met de hardeschrijf vast schroeven klusje

Wanneer de hardeschrijven vast zitten kan de 3 onderdelen weer teruggeschroefd worden. Zoals op de foto blijft er lekker veel ruimte over. Op de plek van de voeding of waar voor een ATX de PCI-e slots zou nog extra hdds kunnen plaatsen.

Hier nog een foto hoe de hardeschrijf gemonteerd en terug hangen.

Uiteindelijk als alles is gemonteerd kan de kap er weer op en terug gezet worden. Er zit ook een displaytje in de front die wordt voorzien van een 2 Pin Molex. De display heeft een statische tekst van “Home Theater By Jonsbo”. Wanneer de kap gemonteerd is kan hij worden geplaatst in zijn plek. Gelukkig kan de deur nog net er langsheen geschoven worden, dus het is een goeie keuze qua kast geweest.

Heb jij ook een Cooltek G3?

Heeft de volumeknop aan de voorzijde ook nog een functie? Of is die wat dat betreft vergelijkbaar met het display?
Met de volumeknop kan je de volume regelen van de os. Dit werkt zonder dat de display aanstaat. Hij had bij mij opstart problemen als in ware hij deed het de eerste week niet maar nu doet hij het wel. Nog geen extra software voor geļnstalleerd volgens mij alleen de usb kabel die je op de moederbord prikt opnieuw vast gemaakt.

dus hij heeft wel een functie die werkt.
Zie ik het nu goed maar hangt de harde schijf op z'n kop?
Is de tekst in de display te wijzigen naar bijvoorbeeld het huidige nummer dat speelt o.i.d. ?
Nee het is een statische tekst. Dus als je hem aansluit zal er altijd staan:
Home Theater pc by Jonsbo.

Dus wil je zoiets hebben moet je dat vervangen door 1tje die het wel kan.
Ah dat is wel jammer, dan hadden ze er eigenlijk net zo goed een sticker op kunnen plakken.
True true, en ik heb nu mijn pc via ac/dc connector aangesloten dus ik kan hem niet eens aankrijgen. Er is namelijk een molex aansluiting voor nodig om hem aan te krijgen.
Misschien is dit iets? http://www.soundgraph.com/oem-lcd-feature-en/
Ik ga denk ik dezelfde case halen en twijfel of ik dit ga inbouwen of niet.. Kun je zeggen of het glas/acryl van de kast helemaal helder is of getint? Link hierboven noemt dat het glas helemaal helder moet zijn omdat de lichtopbrengst van dit paneeltje niet heel hoog is.
Heb je toevallig al een alternatief display geplaatst?
Ik ben van plan deze case te kopen, maar wil wel een display met dynamische tekst.