Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Apple Wireless Keyboard Review

Zegato 6 februari 2009, laatste update op 6 februari 2009, 2.048 views

Apple Wireless Keyboard

Pluspunten

• Ergnomie: geen numeriek gedeelte en dus meer ruimte voor je muis. Tevens erg plat ivm andere toetsenborden
  • Portability: klein en dus makkelijk vervoerbaar
  • Gemak van installeren
  • Prachtig design naar mijn mening
  • Functietoetsen
  • Toetsgevoeligheid caps lock

Minpunten

• ¤79,- voor een toetsenbord is echt een exorbitant bedrag
  • Bereik is een beetje matig, +/- 5m

Erg tof dat Apple de caps lock-toets dusdanig heeft gemaakt dat bij een lichte aanraking deze niet reageert. Ideaal voor de lompe typers zoals ik! Ondanks dat het toetsenbord éxact dezelfde indeling en formaat heeft als die van de MacBook Pro moet ik er toch even aan wennen. De aanslag is iets minder "gedempt" dan bij de MBP: dat vind ik wel jammer. Het voelt net iets "goedkoper" aan. Voor een toetsenbord dat in de winkel ligt voor bijna 80 euro had ik toch wel wat meer verwacht.

Vergelijking met MBP-toetsenbord:

Het ontbreken van een numeriek gedeelte heeft zo z'n voor- en nadelen. Enerzijds is het toetsenbord door het kleine formaat prima te vervoeren en kan je muis dichter bij het typgedeelte liggen (RSI-verminderend) maar anderzijds kan het ontbreken wel een gemis zijn. Zelf gebruik ik het numerieke gedeelte zo goed als nooit, dus echt missen zal ik het niet :)

De dikte is ongeveer 2 à 3cm:

Totaaloverzicht:

Het minimalistische ontwerp vind ik persoonlijk fantastisch. De mircoperforatie waarachter het aan/uit-lampje zich bevindt zijn niet zichtbaar als't lampje uit staat. De functietoetsen voor media-applicaties (play/pauze,next, previous) die ik miste bij de overstap van MacBook (early '08) naar MacBook Pro (late '07) zijn weer terug, ideaal!

Microperforatie met het lampje aan:

De rubbers aan de onderzijde bieden meer dan genoeg grip:

Ben benieuwd of de beloofde 9 maanden batterijduur ook gehaald worden.

Heb jij ook een Apple Wireless Keyboard?

zie dat je macbook een gelijke layout heeft als de wireless keyboard.je kunt in NL alleen de US international bestellen ingeval van de wireless keyboard. (ingeval van de macbook pro zal apple dit voor mij uitzoeken)
Zelf gebruik ik US english grote enter toets pipe teken boven de enter toets.

Jammer dat je bij apple niet mijn favo layout kan bestellen en wel US english.
Bij een Imac kunnen ze wel een US english keyboard leveren. Maar bij een afzonderlijke bestelling is het niet mogelijk.

Mijn ervaring en algehele oordeel moet dan maar hier komen.(hopelijk nu wel goed)

- voor relax gebruik een beetje surfen korte mailtje lekker op de bank.
Is dit een ideaal toetsenbord. En hij staat mooi waar zich ook bevind.

-Voor het serieus gebruik zou ik er niet voor gaan (vandaar dat ie ook retour gaat).
Nadelen zijn merkbaar na wat gebruik. Voordelen zijn zichtbaar via de site, het is een mooi design en de batterijen lijken eeuwig mee te gaan.

Als je dat belangrijker vind dan het missen van num pad grotere pijl toetsen, toetsen als delete PgDn en PgUp ,Home .. dan zou ik er voor gaan.

Advies tik eens in youtube diNovo mac edition ,En schrijf hier dan je comentaar.. Als vergelijking lijkt me dat wel de moeite.

Thanks voor de review misschien moet ik het zo doen voor de diNovo ;) en wie weet waardeert iemand dat.
Ach, het kon veel uitgebreider zijn, maar door tijdstekort heb ik min of meer even m'n GoT-post hier neergezet. Ik hoop dat jullie er in ieder geval iets aan hebben er was nl. nog geen review buiten deze :)

[Reactie gewijzigd door Zegato op 6 februari 2009 19:31]

Mooie review! Goeie foto's.

Maareh.. 9 maanden... zou erg knap zijn!
Ik gebruik em elke dag op m'n werk heel de dag, en die 9 maanden kan best wel kloppen bij mijn gebruik (geen oplaadbare batterijen uiteraard, die houden het niet lang vol ivm lekstroom).
Alleen niet heel erg handig dat er 3 batterijen in moeten, want die zijn niet te koop per 3...