Specificaties 5.1-set met een totaal vermogen van 23 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Creative Inspire A500 Review

BGB4rn 7 februari 2009, laatste update op 16 februari 2009, 2.734 views

Creative Inspire A500

Pluspunten

• goede prijs / kwaliteit verhouding
  • losse volume regeling

Minpunten

• relatief korte kabels 4 meter voor de rear speakers en 1.7 meter voor de front en center speakers (heb ik moeten verlengen)
  • enigszins flets geluid sattelieten

Mid- en hoogweergave Score: 3
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 3
Bij Paradigit aangeschaft , en thuis gelijk aangesloten ;

Het is mijn eerste 5.1 setje wat ik aanschaf en ben er tot nu toe erg tevreden mee, ook al het is niet een high end speakerset maar wat wil je voor 5 tientjes .

Het is misschien niet veel watt maar er komt wel een hele bak geluid uit voor mijn redelijk grote kamer en als ik m wat harder zet ook beneden in de gang ^^

De satellieten zijn IMO mooi ontworpen en klinken soms een beetje flets/dof
echter, een satteliet kraakt bij stemmen.

De bass heb ik niks over te klagen :)

Voor de rest zit er een bass regelaar op de achterkant van de subwoofer en een bedrade aftands bediening voor het volume en in/uit schakelen.

EDIT : 1 speaker kraakte nogal als ie rond de 300 Hz kwam , dit heb ik 'opgelost' door een toongenerator tooltje te downloaden en daarmee heb ik een sinus van 300Hz gemaakt en even het geluid wat harder gezet en na een tijdje was het weg :)

Op en aanmerkingen op mijn review zijn welkom , dit is nl. mijn eerste ;)

Heb jij ook een Creative Inspire A500?

Goede review, veel zeikerds... Inderdaad verstandig om het eerst bijvoorbeeld in Word op te typen, na te lezen, aan te passen en nog eens na te lezen of alle zinnen nog kloppen.

Het lijkt me een leuk setje voor op me bureau. Ik heb al een 6.1 set van Creative maar die gaat dan naar de TV kant doe en deze mooi om mij heen voor 't gamen en dergelijke. Nogmaals leuke review!
Dankje voor je reactie, maar als je echt zit te overwegen de set aan te schaffen, ik zou er als je wat kwaliteit gewend bent niet te veel van verwachten zegmaar.
Hmm, ik heb dit setje gehoord, maar zeker voor dit geld komt er echt mooi geluid uit!

het surround gevoel was gewoon erg goed, als je het volume (te) hoog zet, kon je wat kraakjes horen, maar dat was behoorlijk hard!
Als commentaar: Ik zou eens een spellingscontrole over je text heen gooien...

Verder sowiezo best lastig om een review over boxjes te schrijven.
en welke spelfouten doel je dan op want ik kijk er een beetje overheen en in word zijn alleen de engelse woorden met rode kringeltjes :P
Algemeen: Hoofdletters!

"aftands bediening"
het is mijn eerste 5.1 setje wat ik aanschaf en ben er tot nu toe erg tevreden mee, ookal het is niet een high end speakerset maar wat wil je voor 5 tientjes .
Je hebt het al aangeschaft. ookal --> ook al

Watt is met 2 t's
het is misschien niet veel wat maar er komt een hoop herrie uit , het is dus niet dat ie maar heel zachtjes kan en ik heb ook een niet al te kleine kamer .
Zin klopt niet.

enz.

[Reactie gewijzigd door niekvanprooijen op 6 februari 2009 10:21]

oke dankje , ga ik even editten , of was het nou editen ?
:P
ROFL , op zoveel commentaar zit ik nou ook weer niet te wachten :+