Creative Inspire A500 Review
Bij Paradigit aangeschaft , en thuis gelijk aangesloten ; Het is mijn eerste 5.1 setje wat ik aanschaf en ben er tot nu toe erg tevreden mee, ook al het is niet een high end speakerset maar wat wil je voor 5 tientjes . Het is misschien niet veel watt maar er komt wel een hele bak geluid uit voor mijn redelijk grote kamer en als ik m wat harder zet ook beneden in de gang ^^ De satellieten zijn IMO mooi ontworpen en klinken soms een beetje flets/dof echter, een satteliet kraakt bij stemmen. De bass heb ik niks over te klagen Voor de rest zit er een bass regelaar op de achterkant van de subwoofer en een bedrade aftands bediening voor het volume en in/uit schakelen. EDIT : 1 speaker kraakte nogal als ie rond de 300 Hz kwam , dit heb ik...
Pluspunten
goede prijs / kwaliteit verhouding losse volume regeling
Minpunten
relatief korte kabels 4 meter voor de rear speakers en 1.7 meter voor de front en center speakers (heb ik moeten verlengen) enigszins flets geluid sattelieten
Eindoordeel
Het is mijn eerste 5.1 setje wat ik aanschaf en ben er tot nu toe erg tevreden mee, ook al het is niet een high end speakerset maar wat wil je voor 5 tientjes .
Het is misschien niet veel watt maar er komt wel een hele bak geluid uit voor mijn redelijk grote kamer en als ik m wat harder zet ook beneden in de gang ^^
De satellieten zijn IMO mooi ontworpen en klinken soms een beetje flets/dof
echter, een satteliet kraakt bij stemmen.
De bass heb ik niks over te klagen
Voor de rest zit er een bass regelaar op de achterkant van de subwoofer en een bedrade aftands bediening voor het volume en in/uit schakelen.
EDIT : 1 speaker kraakte nogal als ie rond de 300 Hz kwam , dit heb ik 'opgelost' door een toongenerator tooltje te downloaden en daarmee heb ik een sinus van 300Hz gemaakt en even het geluid wat harder gezet en na een tijdje was het weg
Op en aanmerkingen op mijn review zijn welkom , dit is nl. mijn eerste
Reacties (9)
Het lijkt me een leuk setje voor op me bureau. Ik heb al een 6.1 set van Creative maar die gaat dan naar de TV kant doe en deze mooi om mij heen voor 't gamen en dergelijke. Nogmaals leuke review!
het surround gevoel was gewoon erg goed, als je het volume (te) hoog zet, kon je wat kraakjes horen, maar dat was behoorlijk hard!
Verder sowiezo best lastig om een review over boxjes te schrijven.
"aftands bediening"
Je hebt het al aangeschaft. ookal --> ook alhet is mijn eerste 5.1 setje wat ik aanschaf en ben er tot nu toe erg tevreden mee, ookal het is niet een high end speakerset maar wat wil je voor 5 tientjes .
Watt is met 2 t's
Zin klopt niet.het is misschien niet veel wat maar er komt een hoop herrie uit , het is dus niet dat ie maar heel zachtjes kan en ik heb ook een niet al te kleine kamer .
enz.
[Reactie gewijzigd door niekvanprooijen op 25 juli 2024 15:21]
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn