LG M2352D Zwart

Specificaties 23" • 1920x1080 (Full HD) • 75Hz • IPS • 5ms - Bekijk alle specificaties

LG M2352D Zwart Review

thijsguelen22 17 mei 2014, laatste update op 20 mei 2014, 465 views

LG M2352D Zwart

Pluspunten

• scherm werkt ook op 1920x1200
  • 75 hz, ook op 1080p en 1920x1200
  • Ingebouwde tv-Tuner
  • Digitale tv ook mogelijk
  • Uitgebreide instellingen
  • Led IPS

Minpunten

• Voet wankelt soms
  • Ingebouwde touch control soms niet
  • 75 hz op 1080p en 1920x1200 alleen mogelijk via omweg
  • Geen bijgeleverde HDMI-kabel

Hallo, ik ben Thijs, 14 jaar en woon in Limburg. Ik heb dit scherm nu al een tijdje in gebruik en hij bevalt me goed. Helaas werken de touch controls die in het frame zitten niet altijd mee, vooral niet na een hobbelig ritje. Op de website van LG staat dat he scherm een resolutie heeft van 1920x1080, maar het scherm gaat zover ik weet tot 1920x1200. Een pluspunt is dat het scherm op 75 hz kan, maar is alleen mogelijk tot 1280x1024. hoger dan die resolutie moet via het nVidia configuratiescherm of via de custom resolution ultility. Ook is het mooie dat je er tv op kan kijken terwijl je computert door middel van pip. Helaas werkt de pip functie alleen met de tv, waardoor je tussen de 2 HDMI-poorten moet schakelen. Ook heeft LG er een PCMCIA-slot ingebouwd zodat je er digitaal tv op kan kijken wat helemaal mooi is. Ook de usb-poort is handig om eventueel films te kijken zonder pc. Verder zitten er SCART, RGB en composite aansluitingen op voor bijvoorbeeld dvd-spelers of spelcomputers. Helaas is de kwaliteit via de vga kabel niet optimaal. Ook wordt er alleen een vga-kabel bijgeleverd waardoor je alsnog een HDMI-kabel moet aanschaffen. Over het algemeen ben ik verder tevreden en geef ik daarom 4 sterren.

Heb jij ook een LG M2352D Zwart?

hoi thijs gebruik je HDMI op je PC
want de 75Hz limiet is een limiet van de HDMI zelf en niet van het scherm
EDIT ik zie net dat er alleen maar HDMI is of VGA maar wie gebruikt dat nog huehuehue

[Reactie gewijzigd door zoWezel op 18 mei 2014 00:50]

ja ik gebruik hdmi, maar de limiet van het scherm zelf is ook 75 hz
ja maar dat is met veel schermen maar HDMI heeft ook een limiet van 30 of 40 hz dat weet ik niet zeker
op 1080p haal ik 60 hz, en op 720p en 1280x1024 haal ik 75 hz
raar dat het aan je resolutie ligt hoeveel hertz
Maak eens een custom resolutie via de nVidia driver. Gebruik daarin de optie CVT reduced blank en dan kan je waarschijnlijk wel gewoon 75 Hz gebruiken op de volle resolutie. Tenminste zo werkt het bij mij...
het probleem is dat mijn nVdia kaart niet meer is dan een simpele kantoorkaart, en dus geen zware games kan draaien tegenover mijn amd radeon r7
Het kan ook wel met AMD, dan moet je CRU gebruiken, ik heb even snel een linkje gepakt: link. Heb daar alleen zelf geen ervaring mee. Maar ik denk dat elke monitor die 75Hz ondersteunt op lagere resoluties dat ook met de eigen resolutie kan (of er moet een bandbreedteprobleem zijn, maar ook daar zijn trucjes voor. Daar is echter geen sprake van bij 1080p of lager)

Ik heb zelf een Samsung 226BW monitor die ook alleen 75Hz tot 1024x768 ondersteunt en daar werkt het prima. Het verschil is niet overdonderend maar het is leuk om te proberen.

[Reactie gewijzigd door deraco96 op 19 mei 2014 19:35]

ik hem mijn review al aangepast.
EDIT bedankt voor de link

[Reactie gewijzigd door thijsguelen22 op 20 mei 2014 12:52]