Panasonic DMP-BD35 Review

Tigertje 1 februari 2009, laatste update op 1 februari 2009, 1.271 views

Panasonic DMP-BD35

Pluspunten

• Mooi design
  • Eenvoudig in gebruik
  • Mooi beeld

Minpunten

• Traag
  • Problemen met reset-functie

Design & bouwkwaliteit Score: 5
Algemeen

De Panasonic DMP-BD35 is door Hardwareinfo.nl als een goede Blue-ray speler gereviewed. En omdat ik een nieuwe LCD-TV had gekocht en mijn DVD-speler van JVC toch al behoorlijk oud was(o.a. geen HDMI/problemen met upscaling) heb ik deze gekocht. Betaald: 300,-

Uiterlijk

De speler is mooi strak zwart. Smal in hoogte met een normale breedte. De powerknop zit links aan de bovenkant. De eject-knop rechts aan de bovenkant. Hoewel die knop doorgaans naast de tray zit, voelt deze plaatsing toch logisch aan.

Installatie

Dit was geen enkel probleem. Ik had er al een HDMI-kabel bij gekocht, het was een kwestie van uitpakken en aansluiten. Ik heb ook een internet aansluiting bij mij audio/video apparatuur en na het opstarten begon het apparaat meteen de firmware te upgraden. Dit ging allemaal als een zonnetje.

Instellen

De Panasonic DMP-BD35 heeft zeer uitgebreide instellingsmogelijkheden. Zelfs zaken als beeldinstellingen kunnen via de speler worden aangepast. Overigens ontgaat met het nut daarvan een beetje. Ik heb veel tijd gestoken in het instellen van LCD-TV en zie geen winst in aanpassingen via de Blue-ray speler. Temeer omdat dit uiteindelijk geen extra winst oplevert. Het werkt vooral verwarrend.
De andere instellingen zijn nauwelijk anders dan we doorgaans gewend zijn van DVD/BR-spelers.

Gebruik

De beeldkwaliteit is prima. DVD's worden goed ge-upscaled. Overigens vind ik het verschil met mijn oude JVC kleiner dan ik had verwacht. Blue-rays geven prachtig beeld.
Wat me wel opvalt is dat de speler buitengewoon traag opstart. Het duurt toch gauw 25 seconden voordat de speler klaar is met opstarten/inladen. Ik heb nog wel eens de gewoonte om alvast een DVD/BR te verwisselen zonder dat ik meteen ga kijken. Dat doe ik dan door de eject-knop in te drukken, DVD/BR vervangen, speler weer uitzetten. Met mijn oude JVC was dat een kwestie van 10 seconden. Bij deze Panasonic ben ik gauw 30 to 40 seconden bezig.
En andere gewoonte van mij is het om films/series in delen te bekijken. Bij de oude JVC was dit alles een fluitje van een cent. Op een bepaald moment zette ik gewoon de speler uit, om dan deze, op een later tijdstip weer aan te zetten. De film danwel serie werd gewoon hervat waar ik gestopt was. Om mij onduidelijke redenen heeft de Panasonic daar problemen mee. Soms gaat het wel goed, vaak begint de DVD/BR weer vanaf het begin.

Laat je door mijn gemekker over die kleine dingen niet in de war brengen. De Panasonic DMP-BD35 is een goede BR-speler, strak vormgegeven met een mooie beeldkwaliteit.

Heb jij ook een Panasonic DMP-BD35?

Ik werk in een videotheek en ik heb vandaag een klant gehad die problemen ervaart met deze blueray speler, sommige films pakt hij wel en sommige niet terwijl hij wel zijn firmware netjes heeft ge-update, heb jij hier tot nu ook al last van gehad of totaal niet?
Ik ben benieuwd

Mvg,