Specificaties met USB-aansluiting - Bekijk alle specificaties

CM Storm Sirus-C Review

Foritain 14 mei 2014, laatste update op 14 mei 2014, 1.545 views

CM Storm Sirus-C

Pluspunten

• Stoere zwarte vertoning
  • Voelt op alle fronten kwalitatief erg degelijk aan
  • LED verlichting op oortjes is keurig
  • Extra woofers zorgen voor een uitstekende bass-weergave (ook op hoog volume)
  • Klinkt uitstekend in games en films
  • Degelijke all-round prestaties
  • Degelijke prijs-kwaliteitverhouding
  • Te gebruiken op PC, PS3, PS4, Xbox 360
  • Past op de kleinste koppies
  • Grote en diepe earpads zijn top
  • Goede geluidsdemping van en voor je omgeving
  • Extra/nieuwe earpads aan te schaffen voor §3,50 (zelfde materiaal of faux leder)

Minpunten

• Het is wel een hele grote headset, met een aardig gewicht en een hogere druk (om de oren) als gevolg.
  • Geen 5.1 voor games die dat ondersteunen (Al is daar een Sirus 5.1 voor )
  • Glanzende delen gevoelig voor vingers en stof
  • Mid-tonen blijven wat achter bij lows en highs, wanneer muziek weinig lows heeft (en dus niet profiteert van de woofers) schiet het dan iets te kort

Features Score: 4

Software
Geluidservaring
Gebruiksgemak

Productpagina

Wederom tijd voor een headset review. Een vriend van mij wilde graag een “kick-ass” (zijn woorden) headset, en mijn zoektocht was begonnen. Het moest een lekkere bass-weergave hebben, en er stoer uit zien. Mijn voorwaarden om een leuke uit te zoeken: Hij moest op de foto en uitgebreid hier getest worden voordat hij met hem naar huis mocht. Normaliter probeer ik een headset uit te zoeken die nog maar weinig is getest, maar toevallig kwam ik een mooi verhaal tegen over de CM Storm Sirus-C, een headset die pas net op de markt was, en naast een gewone speaker nog een extra bass-speaker heeft. Dit zou voor een stevige bass-weergave moeten zorgen, en de looks leken ook zeker goed in orde.

Het was nog even wachten totdat hij leverbaar was (hij is echt net op de markt), maar niet veel later was hij gelukkig onderweg. Leuk detail overigens is dat de adviesprijs 85,-- is, maar de headset zodra deze beschikbaar kwam direct al voor 70,-- te bestellen was, dat voordeeltje zat in elk geval al in de zak. Zoals altijd zal mijn lieftallige echtgenote/assistente ook uitgebreid met de headset aan de slag gaan, om zo een bredere ervaring te kunnen delen. Zaken als draagcomfort kunnen bijvoorbeeld nog wel eens afhangen van of iemand een klein of juist een groter hoofd heeft, en ook een geluidsbeleving wisselt van mens tot mens.

Zoals altijd zijn alle fotos onbewerkt om een zo ‘echt’ mogelijk beeld te geven van het product.

Specificaties

Specificaties van de website van CM Storm:

De main speaker (Driver) is een 44mm model, en daarnaast bevindt zich in de Sirus-C nog een 40mm woofer speaker in elk oor. Zo is het dus een 2.2 headset, oftewel een stereo headset met een extra bass. (Al vraag ik mij nu af of een 5.1 headset dan eigenlijk geen 5.2 is, want volgens mij krijg je dan toch ook in elk oor een bass driver, maar goed.)

Een key feature van deze headset is dat deze op flink wat consoles te gebruiken is (wellicht waar de –C in Sirus-C voor staat?). Naast dat hij op de PC te gebruiken is via de USB aansluiting, werkt hij ook op de PS3 en PS4, en Xbox 360. De Xbox one wordt in de handleiding en op de website niet genoemd, en ik heb er ook geen om dit te testen. Aanvulling zal volgen wanneer dit via een degelijke bron te bevestigen is. De 3 meter kabel lijkt voor een computer wat optimistisch, maar is wel een relevante factor wanneer je de headset op de console wil gebruiken. Gezien ik zelf een Xbox 360 heb staan zal de Sirus natuurlijk ook daar op worden getest. Wil je weten hoe de Sirus-C op consoles wordt aangesloten? Kijk dan even hier.

Niet nadrukkelijk genoemd in de specificaties is het gewicht. De headset zelf weegt 425 gram schoon aan de haak van de keukenweegschaal, en met de ca 50cm kabel naar de in-line control, en die in-line control zelf komt het gewicht op 475 gram. Daarmee is het echt een flinke jongen, een stuk zwaarder nog dan alle andere headsets welke ik tot nu toe heb getest.

Als laatste is het nog van belang te vermelden dat de Sirus-C een plug&play headset is, dus hij komt zonder software pakket of iets dergelijks.

Het uitpakken

Het gewicht verklapte het al een beetje, maar de stock fotos hadden mij niet voorbereid op het formaat van de Sirus-C. Wanneer de verpakking binnen komt is het wel meteen duidelijk: De Sirus-C is een serieus grote headset. In elk geval heeft CM Storm de verpakking weer dik in orde, want het ziet er wel heel goed uit. Zeker een leuke verpakking om als cadeautje te krijgen of geven.

Eenmaal uit de verpakking is het een ‘lekker diep zwarte’ verschijning. Iets wat ik de laatste tijd bij meerdere Cooler Master / CM Storm heb opgemerkt, zoals bijvoorbeeld de Nepton series waterkoelers, maar ook de CM Storm Alcor en Mizar muizen, en het Trigger-Z toetsenbord. Van mij mag het er zeker wezen, want het maakt meteen een erg stoere indruk. Verder valt op dat de earpads en de pad boven je hoofd erg dik zijn, en in combinatie met een fors frame, maakt het het geheel een echt groot zwart monster.

Het enige niet-zwarte element op de hele headset is het CM Storm logo op elk oor, en het kleine doorzichtige elementje aan het einde van de microfoon. Voor de rest is de headset uitgevoerd in 2 materialen, een wat zachter, mat, kunststof in een boog door het midden, en aan de zijkanten daar van een harder glimmend zwart plastic. De microfoon is zoals je kan zien ook in het matte kunststof uitgevoerd, en is ook goed buigbaar.

Het resultaat van de twee zwarte materialen vind ik erg positief. Het maakt echt indruk, al is het glimmende plastic (niet geheel onverwacht) wel gevoelig voor vingerafdrukken, terwijl het matte materiaal dat juist niet is.

Op de bovenkant zitten de letters “CM Storm” duidelijk zichtbaar in het matte materiaal (zal straks nog even een daglicht foto van volgen, afhankelijk van je scherm kan deze wat donker zijn). Ook dit maakt best indruk. Het ziet er in elk geval allemaal lekker gamer-y uit.

Ook de kabel heeft wat aandacht gekregen. Gouden connectors, en keurige braided kabels.

De kabel die tussen je Xbox/PS en TV zit is een ‘normale’ kabel, al zit deze natuurlijk uit het zicht achter je televisie.

En dan tijd voor het echte werk… De Sirus-C heeft namelijk een lekker opvallende LED-feature. Zodra je de headset aansluit verlicht het CM Storm logo, het uiteinde van de microfoon, en het roostertje net onder het logo. Het maakt de headset echt heel mooi om te zien, al is de led van de microfoon wel extreem fel. Wanneer je de microfoon naar boven zet (rechtop) schakelt die verlichting overigens uit. (Of je kan hem dusdanig buigen dat je er niets meer van ziet...)

Ook nog even het andere oortje, die minimale verlichting zo kan ik geen genoeg van krijgen!

Als we de kabel ca 50 centimeter volgen komen we bij de in-line control van de Sirus-C. Ook deze verlicht in passende stijl. Met een slider schakel je tussen de PC-mode en de Console-Mode, en uiteraard ontbreekt een volume knopje niet. Wanneer je de Sirus-C in combinatie met een Xbox gebruikt kan je via de chat-volume knop ook het geluid van de voice chat los van het algemene volume aanpassen.

Een mute knop voor de microfoon ontbreekt natuurlijk ook niet, als je de mic mute veranderd de witte verlichting naar rood.

Ondanks dat de in-line control niet heel klein is, is hij gelukkig niet hinderlijk zwaar. Mocht je het willen is hij in elk geval ook eenvoudig aan je shirt te klemmen.

Nog even naar de verlichting kijken, want het is gewoon een hele mooie headset. Het doel van “kick-ass” is op het gebied van uitstraling in elk geval behaald.

De earpads zijn in elk opzicht aardig aan de maat, opvallend diep, en vallen ook goed over de oren. Het materiaal voelt comfortabel aan en de vulling geeft ook goed mee. De pads zijn eenvoudig van de headset af te klikken, en ook te vervangen. Bij mijn oude luxe Sennheiser koste het mij in de tijd tientallen euros om nieuwe oortjes te bestellen (nog altijd flink minder dan een nieuwe headset), maar ik kwam een mooie tip (dank je Pim!) tegen dat Sirus earpads voor 3,50 bij CM te bestellen zijn, en dat is een complimentje waard.

Tja, en dan zie je een speaker. Verder open schroeven gaat niet gebeuren, ik hou wel van garantie. (2 jaar, en ik heb enkel goede ervaringen met de CM service)

De padding boven je hoofd is van hetzelfde materiaal als de earpads, en ook dit voelt lekker comfortabel.

Het zal niet als een verrassing komen, maar natuurlijk is de headset ook verstelbaar. De Sirus is in zijn kleinste stand iets kleiner nog dan de meeste headsets welke ik heb kunnen testen, en ook op een klein dames-koppie heel goed passend. In de maximale stand vermoed ik dat hij zelf van Hodor zijn hoofd zal vallen.

De oortjes zijn ook nog wat kantelbaar, en zo is de Sirus-C meer dan flexibel genoeg om op elk hoofd te passen.

Software

De Sirus-C is een “Plug&Play” headset. Oftewel je krijgt geen software pakket bij de Sirus-C. Je kan in je besturingssysteem nog wat aanpassingen maken, maar een breed pakket aan instellingen is dus niet aanwezig.

Het maakt de installatie uiteraard een eitje, maar de afstelling van de Sirus zal dus direct uit de fabriek wel goed in orde moeten zijn. Tijd om te gaan ervaren dus.

Geluidservaring

Net als voorgaande keren testen wij de headset op verschillende systemen. Een recent S1150 systeem, een ouder S775 systeem, en een laptop met een 2e generatie Intel Core i7. Omdat de Sirus-C ook voor consoles is bedoeld is deze ook op een Xbox 360 getest. Om het meteen maar duidelijk te maken, de ervaringen tussen de Xbox en Computers verschillen praktisch niet of nauwelijks, dus deze gehele header is van toepassing voor zowel console als pc liefhebbers. Ook de ervaring tussen de computers verschilde niet, ik heb geen issues kunnen opmerken op bijvoorbeeld het oudere systeem.

Als headset met ‘extra woofer’ verwacht je natuurlijk dat de lage tonen je oren van je hoofd blazen en dat je tenen zullen trillen. Als je dat verwacht zal het wellicht iets tegen vallen, want de lage tonen zijn goed en nadrukkelijk aanwezig, maar gelukkig niet dusdanig overdreven dat je niets anders kan waarnemen dan gedreun. Voor een wat meer ‘gemiddelde’ gamer zal dit wellicht als wat beter nieuws komen, want een overdreven bass is niet voor iedereen weggelegd. Mijn lieftallige assistente had ik bewust niet geÔnformeerd over de features, en het resultaat was dat de aanwezigheid van de lage tonen juist wel erg opvielen. Zo zie je dat een ervaring anders kan uitpakken enkel door een bepaalde voorbereiding.

Het is niet eenvoudig om uit te leggen, maar maak niet de misstap om te denken dat een 44mm driver en 40mm bass leidt tot een overdreven-bass-y geluid, dat is niet het geval. Maar de extra woofers zorgen wel dat de lage tonen niet als leeg ‘getok’ worden weergegeven, en geven juist een warm en diep geluid. Oh, als je nu denkt dat je oren niet kunnen trillen als je het volume omhoog gooit, maak je geen zorgen.

De main-driver heeft de nadruk juist aan het andere eind van het spectrum: de hogere tonen. Denk hierbij aan stemgeluiden of zang. Stemmen van voice communicatie in games zijn hierdoor heel goed te verstaan, zelfs wanneer je tijdens een shooter flinke knallen om je oren krijgt. Het gevolg is echter dat het midden-segment wat achter blijft bij de lage en hoge tonen. Wanneer je dan naar muziek luistert waar weinig bass tonen in zitten (en de woofer dus weinig te doen heeft), ontkom je niet aan het gevoel dat het gewoon wat rijker kan klinken voor je geld. Zodra een nummer er echter weer wat lage tonen in heeft zitten is het eigenlijk geen issue meer en vullen je oren weer met een voldoende brede reeks aan klanken.

Waar het voor muziek per genre wisselt wat een goede setting is, is de nadruk op bass en hoge tonen een logische afstelling voor games (en vooral ook met teamspeak, ventrilo, e.d.), en zie je een vergelijkbare afstelling in veel game headsets dan ook terug. De games van de week hier in huis zijn GTA, The Witcher 2 (Beetje voorbereiden op 3 eh), Skyrim en Batman Arkham Origins. Omdat een shooter natuurlijk niet mag ontbreken bij een headset review blijft Call of Duty Ghosts ook voorlopig nog geÔnstalleerd. In alle games klinkt de Sirus-C gewoon goed en valt er weinig op aan te merken. Explosies knallen lekker in je oren, maar ook zwaard-gekleng wordt niet overrompeld door de bass geluiden. Er is geen sprake van ruis, en op zowel lage als hoge volumes blijven de klanken goed en helder. Zelfs op zeer hoge volumes bezwijkt de woofer niet en blijven de lage tonen strak klinken.

Ook films en series komen uiteraard aan bod, en ook in deze situatie valt op de afstelling van de Sirus weinig aan te merken. De nadruk op lage tonen en stemmen maakt voor een prima film ervaring, wederom met een lekkere bass voor actie films, maar zonder dat de andere geluiden er geheel onder worden bedolven.

De ervaring met verschillende headsets breidt zich lekker uit ondertussen, maar dat maakt het eerder lastiger dan eenvoudiger om een vergelijking te maken. Verschillen zijn soms niet alleen lastig te verwoorden, maar vaak zijn ze ook alleen maar goed waar te nemen als je ze direct naast elkaar gebruikt. Al snel grijp je dan naar de prijs-prestatieverhouding, en dan lijkt de Sirus-C gewoon goed in orde. De algehele geluidservaring is goed, de extra woofer brengt zeker een leuk voordeel voor zowel liefhebbers als de meer casual gebruiker, en ook een leuk voordeel van de Sirus-C ten opzichte van zijn concurrenten, maar uiteraard blijft er wel verschil met echte high-end headsets die een meervoud van de Sirus kosten.

Bij een headset hoort ook communicatie, en de microfoon is ook onder de loep genomen. In alle test-systemen een skype gesprek gevoerd, en ook wat geluidsopnames gemaakt, en de prestaties zijn gewoon goed te noemen. Geen ruis of haperingen, al is de noise cancelling uiteraard zoals altijd wat beperkt. De microfoon doet het prima om lichte achtergrondgeluiden niet door te geven, maar met voldoende lawaai in de achtergrond kan je natuurlijk geen wonderen verwachten. Vanuit een praktisch perspectief echter gewoon in orde.

Ook onze jongste tester is weer van de partij!
"is this thing on?"

Zelfs op een baby-hoofdje lijkt ie al passend te kunnen zijn, dat zien we niet vaak. Hij ziet er in elk geval wel erg stoer uit zo.

Gebruiksgemak

Een opvallende feature van de Sirus-C zijn de flinke earpads. Ze zitten goed om de oren, zijn comfortabel, en zijn ook heel erg diep wat een fijne eigenschap is. Nog opvallender is dat wanneer je de headset op je oren zet dat jouw omgeving amper nog iets van al het geweld hoort, en dat terwijl je niet het gevoel krijgt dat je oren geheel afgesloten zijn. Het zal met de materiaalkeuze te maken hebben, want geluiden uit de omgeving goed dempen, de omgeving niet te veel storen met je geluiden, en toch een gevoel van enige ventilatie geven is een zeldzame combinatie.

Toch is er een kleine kanttekening over het gebruiksgemak. Het blijft namelijk een flinke headset, en ook het gewicht is niet gering. Nu merk ik van het gewicht in het gebruik niet zo veel: 200 gram meer of minder op je hoofd is niet zo heelspannend als het klinkt. Maar de forse constructie moet natuurlijk goed op je hoofd zitten, en dat vereist enige druk. Dat deze headset wat meer druk op de oren zette was voor mij goed merkbaar, met een verre van klein hoofd, en een bril die je ook wat gevoeliger maakt voor het 'in je hoofd drukken' van de pootjes. De druk zit tenslotte met deze flinke earpads niet op de oren, maar om de oren heen. Niet dat het hinderlijk is (ik zit inmiddels al ruim 2 uur nu aan deze review te tikken met de headset op mn hoofd en ik heb nog niet het gevoel dat ik hem even af wil nemen), maar als je een niet-klein hoofd hebt en/of je weet dat je erg gevoelig bent voor een stevig zittende headset, hou er dan wel rekening mee. Mijn dame gaf aan dat zij er weinig van merkte, of ook weinig verschil merkte met de andere headsets, dus als het al een overweging is zal het vooral voor de grotere en gevoelige medemens zijn.

Overigens zit de dame in de regel op het allerkleinste maatje die een headset biedt, maar de Sirus kon nog een flink stuk kleiner worden afgesteld en zoals je op de foto kon zien was hij bijna passend te maken voor een manneke van 1 jaar. Jonge of vrouwelijke gamers zullen zich in elk geval geen zorgen hoeven maken of de headset niet te groot is om op hun hoofd te passen ondanks dat de headset zelf een joekel is.

Nog even wat extra daglicht fotos:

Dat het doel van een stoere headset met een lekkere bass-weergave met de Sirus-C zou worden bereikt twijfelde ik eigenlijk niet aan. Als de Sirus-C iets is is het wel een stoere headset; hij ziet er echt bruut uit met zijn donkere uitstraling en mega-afmetingen, en die extra woofers passen prima bij zijn uitstraling. Mocht het op de fotos nu nog niet helemaal duidelijk zijn, De Sirus-C is echt heel fors; een Sennheiser PC360 of Ozone Onda Pro (beide toch geen mini headsetjes...) is er helemaal niets bij wat formaat betreft, en die lijken spontaan §10,-- budget headsetjes als je ze naast de Sirus-C legt.

Het formaat brengt zowel voor- als nadelen met zich mee. Met een groot formaat komt een aardig gewicht, en ondanks dat ik er in de praktijk weinig van merk zal het niet voor iedereen zijn. Het gevolg van de wellicht iets hogere druk om de oren heen is wederom praktisch ook niet zo heel spannend, maar als je een stevige knar hebt en gevoelig bent voor een headset die stevig zit kan het wel een overweging zijn. Iemand met een klein tot gemiddeld hoofd zal het vermoedelijk weinig kunnen schelen, en sterker nog als je echt een klein koppie hebt (Bijv. Een jonge gamer of een dame) dan is het weer een grote plus dat de Sirus-C heel klein afgesteld kan worden.

Het voordeel van het grote formaat, of eigenlijk voornamelijk van de grote earpads, is dat de earpads zowel lekker ruim om de oren zitten, en dat de flinke diepte ook de oren zelf goed de ruimte geven. Je oren zitten niet platgedrukt, en ook het geluid profiteert hierdoor en een aardig gevoel van ruimte wordt gecreeŽrd, en dit terwijl de omgevingsgeluiden goed worden gedempt. Het materiaal van zowel de earpads als de pad boven je hoofd is ook erg prettig, en dat je ook nog eens voor een paar luttele euros extra earpads kan bestellen (Eventueel ook in faux-leder) is ook erg fijn. Earpads worden in de regel niet alleen snel vies, maar schoonmaken is niet eenvoudig, en het vervangen er van kost bij veel headsets flink meer, of is soms zelfs onmogelijk. Dat daar aan is gedacht is zeker een goede zaak.

Maar een headset is natuurlijk niets als het geluid niet goed is, maar wat dat betreft presteert de Sirus-C in lijn met de verwachtingen. De extra woofers in beide oren zijn duidelijk aanwezig, en geven een duidelijke weergave van de lage tonen zonder te veel te overheersen, en zonder dat ze gaan brommen bij hoge volumes. Als ras-game-headset ligt de nadruk van de main-speakers wat op het hogere segment, zo blijven stemmen van personen in games, of je team-maatjes in on-line games goed te verstaan, terwijl de game-ervaring geheel in stand blijft. Het gevolg dat het midden segment wat minder aanwezig is zal tijdens games niet opvallen, en ook series of films lijden er niet onder. Als je echter puur een muziek headset zoekt, en geen interesse hebt in gaming of iets dergelijks, zal dit toch niet de headset voor je zijn. Zodra een nummer niets of weinig doet met lage tonen lukt het de mid-weergave niet om echt het rijke geluid vol te houden , maar dat speelt weer bij een slechts een beperkte hoeveelheid genres een rol.

Ik kan er zelf niet over vallen als muziek luisteren iets is wat je wat je graag doet naast chatten, series kijken, en voornamelijk gamen, maar een software pakket om zelf de geluidsweergave naar wens aan te passen was in mijn beleving –de- oplossing geweest, en dan is toch wel een beetje jammer dat die mogelijkheid wordt aangeboden.

Uiteindelijk ben ik gewoon erg tevreden. Voor ca 70 euro krijg je met de CM Storm Sirus-C een headset die er heel goed uit ziet, op zowel PC als Consoles te gebruiken is, een prima microfoon heeft, een echt uitstekende bass-weergave heeft, heel goed klinkt in games, verder ook gewoon all-round goede prestaties neer zet, en wat bouwkwaliteit betreft op elk front echt top aan voelt. Wat mij betreft verdient hij terecht een plekje in de wenslijstjes van gamers die geen bezwaar hebben tegen headsets van een flink formaat, of mensen die voor een redelijk bedrag een headset met een lekker volle bass beleving zoeken.

Nog wat hogere res fotos:
http://tweakers.net/ext/f/9OwabxJjWMAtEvIDcrQHKqAP/medium.jpg http://tweakers.net/ext/f/fbANGoAS23g65oDaZdVNV7Ed/medium.jpg http://tweakers.net/ext/f/j98909rV3dCG5TDeaVG8USrI/medium.jpg http://tweakers.net/ext/f/eL3MuDQ9h0Vb8no8cXl2gCB3/medium.jpg

Vind je deze review leuk dan zou ik een leuke reactie natuurlijk erg waarderen, en uiteraard is kritisch commentaar ook zeer welkom. Kijk anders ook eens bij mijn andere reviews; ik vind het leuk ze te maken, maar natuurlijk ook om ze te delen!

Terug naar boven

Heb jij ook een CM Storm Sirus-C?

mooie review kan ook haast niet anders jij maakt hem ughm niet favoriete reviewer op tweakers ofzo ughm ook mooie headset ik hou van grote headsets maar dat is meer omdat ik wat grotere oren heb dan de gemiddelde persoon
Goede morgen! Moest de reactie even een paar keer lezen, maar het is nog vroeg! :D

Als je een echt grote headset wil dan heb je hier zeker een goede aan. Ik had het bij de minnetjes gezet omdat niet iedereen dat wil, en op fotos is relatief formaat soms lastig in te schatten, maar je kan het natuurlijk als plusje zien als je juist een giga-headset wilt!

Dank voor de reactie :D
Alsjeblieft voor de reactie en ja voor is het een pluspunt ik heb een vriend (heeft niet gemiddelde grootte oren) van mij deze headset laten zien zocht nog een headset maar die vond hen gelijk te groot
Het blijft inderdaad persoonlijk. Zolang in de review maar duidelijk is dat het een grote headset is, zullen mensen vermoedelijk hun eigen keuze wel kunnen maken.

Opvallend blijft wel dat op zn kleinste stand, deze kleiner te stellen is dan alle andere headsets in mn review-lijstje. Hopelijk valt het op de fotos met de kleine een beetje op.
het is met alles persoonlijk bijv behuizingen je houdt er van of niet he
nog steeds blijfth et een goede review
bedankt voor de heldere review!
veel foto's en uitgebreide onderbouwende tekst.
ben ook al verkocht aan de lichtjes :*)
De leds zijn inderdaad erg mooi.

En uiteraard graag gedaan, en dank voor het complimentje!
Bedankt voor deze review. Leest lekker makkelijk weg.
Ik ga hem ook zeker aanschaffen.
Dank je wel voor je reactie :) Laat maar weten wat jij er van vindt! In elk geval leuk dat ik af en toe een beetje kan helpen :D
Geweldige review weer hoor!

Wel jammer dat je geen software krijgt bij deze headset, ikzelf heb een sirus, en deze krijgt een hele uitgebreide software, waarin je letterlijk alles sowat aan kan passen. Ikzelf vond het geluid zelf wel goed, maar als je het een beetje tweakt krijg je echt een headset die geweldig klinkt =)

En ik vraag je af wie deze review oppervlakkig vond en 0 puten gaf.....

[Reactie gewijzigd door ugattie1611 op 17 mei 2014 23:39]

Het is inderdaad wat jammer dat je niet naar wens wat kan tunen. Ik vermoed dat het er mee te maken heeft dat deze misschien meer op Consoles gericht is? Maar dat is maar een gok.
Op zoek naar een headset dus ja... dan ga je lezen he...

Ondertussen weer een +3 erbij
Over ear, 40-80 euro, gaming + muziek, niet strak op hoofd.
Oof, lastig. Best veel te kiezen. Veel getest ook de laatste maanden, en kan niet echt een winnaar uitroepen. Ik ben bij mn Strato Evo gebleven, dame gebruikt de Onda Pro. Het is zo verdomde persoonlijk ook. Deze moet het vooral hebben van een voorliefde voor lage tonen en een kick-ass uiterlijk, maar hij is wel aan de zware kant wat niet voor iedereen is, en als je hem regelmatig mee wil nemen is dat wel iets om over te denken. Hoop wel dat meer merken ook extra earpads aan gaan bieden, of ze althans goedkoop los aan te schaffen maken, het houdt het wel allemaal wat frisser op lange termijn.

Misschien binnenkort de nieuwe Siberia's eens proberen te testen, misschien dat die deze categorie weer lekker scherp zet?