Specificaties 15,6" (1920x1080), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus N550JV-CN270H Review

TechHunter 12 mei 2014, laatste update op 30 juni 2014, 633 views

Asus N550JV-CN270H

Uiteindelijk na de tegenslagen toch tevreden

Pluspunten

• Goede klantenservice

Minpunten

• 2 keer opsturen
  • Laptop al snel kapot
  • Zehebben mijn touchpad geru´neerd tijdens eerste reparatie

Ik ben normaal niet de persoon die overal gaat reviewen maar ik heb besloten toch maar even wat te zeggen. Hierbij wil ik over de laptop aansluiten bij andere reviews en vooral even op de aftersales ingaan waar ik gebruik van heb moeten maken.

Ik heb deze laptop sinds begin februari in bezit. Helemaal tevreden over alles. Na ruim drie maanden begonnen de problemen. Hij bleef haperen bij het afsluiten en opstarten en deed er heel lang over. Ik heb er maar eventjes niets mee gedaan, maar na enkele weken deed hij er meer dan 2 minuten over dus toen ik besloot ik maar contact op te gaan nemen met de klantenservice van Asus.

Zeer vriendelijke klantenservice en alles meteen gefixt met de pick-up en return service. Hij werd netjes opgehaald en twee weken later (vorige week) weer keurig teruggebracht. Het bleek dat ze het moederbord hebben moeten vervangen en ik gewoon pech heb gehad met het probleempje.

Ik werk in het weekend even op mijn laptop en ik merk hoe zwaar het touchpad klikt (ik heb nog steeds de muis nog niet aangesloten). Ik kijk er even na en zie iets wat ik de afgelopen maanden er nog niet was. Namelijk het touchpad lijkt verzonken te liggen. De linkerknop ligt ruim 2 mm dieper dan de rechter. Ook is er aan de rechterkant geen ruimte tussen de knop en de behuizing en aan de linkerkant ruim een mm. Ik kom tot de conclusie dat het touchpad scheef moet zitten. Ik weet omdat ik er al drie maanden mee heb gewerkt dat dit echt pas na de reparatie gebeurd is. Nadat ik op het reparatieformulier heb teruggezocht wat er vervangen was wist ik het ook niet meer, want alleen het moederbord is vervangen (?). Ik heb weer contact opgenomen met de Asus klantenservice (uiterst vriendelijk) en ze verzoeken mij om foto's te maken en naar hun toe te mailen waarna ze vervolgstappen kunnen bepalen.

Ik heb even gegoogeld en kwam er achter dat ik absoluut niet de eerste was met het probleem. Ik kom dit overal op het internet tegen dat andere dit ook gehad hebben dus dit is echt een productiefout waar ze toch aan zouden mogen werken ( al lijkt het bij mij niet een productiefout aangezien het pas de reparatie is opgetreden)

Ik zal nog even op het moment dat ik meer hoor dit stuk aanvullen over de afhandeling en service als daar interesse in is.

Ik ben tevreden over de klantenservice van Asus maar begin mijn vertrouwen in dit merk met dit soort foutjes toch wel te verliezen als het zo doorgaat.

Update: ik ben ondertusssen een tijdje verder, en hierbij nog even de update over de service:

In de reactie op de foto's hebben ze mij gevraagd hem (weer) naar hun te sturen voor verder onderzoek. Hierbij kreeg ik dit maal wel een ''special case nummer'', wat er voor zorgde dat na het opsturen op maandag ik hem vrjidag weer in huis had (zeer fijn). touchpad is vervangen en alles werkt perfect. (geen rekeningen nagestuurd gekregen, ook fijn)Hierbij een +1 voor Asus klantenservice.

Heb jij ook een Asus N550JV-CN270H?

psst.. je mist t woordje "niet" in de eerste zin 5e alinea...

Vervelend dit soort problemen..2 weken laptop missen is niet altijd even praktisch..