AMD Athlon XP 2500+ Boxed Review

inn87 27 november 2005, 912 views

AMD Athlon XP 2500+ Boxed

Pluspunten

• Goede prestaties door 512kb cache en een hogere FSB dan bij Sempron.
  • Fatsoenlijke prijs.
  • Overclockbaar.

Minpunten

• Socket A, verouderd platform dus geen upgrade mogelijkheden naar een nieuwe processor.

Deze processor is een goede optie als je net niet genoeg geld hebt voor een A64. De processor heeft een prijsklasse van een Celeron op het moment, maar is veel beter! Dit komt vooral omdat de 2500+ een van de weinige Athlon Xptjes met 512kb cache is, hierdoor sjeess je ook een sempron eruit met 128-256kb cache en een lagere FSB (266mhz).

Ook is deze processor een prima overclockertje, jammergenoeg is deze processor wel een gelockte en kan ik niet met de multiplier spelen... maar toch heb ik de 2200mhz kunnen bereiken ipv 1800mhz en ik kan nog hoger (maar dat doe ik niet, het is zomer en de pc staat op zolder ;-) ).
Dus als je een nieuwe processor zoekt, neem deze! géén sempron 3000+ van dezelfde prijsklasse of een celeron, dit is het beste!

Reactie op reacties hieronder:
- Gelockte multiplier geldt voor de barthon core met 512kb cache, niet voor de thoroughbred.
- FSB van 333 kan je ook nog hoog komen met goedkoop pc3200 geheugen. Het geheugen in mijn a64 van 3200+ haalt namelijk 240mhz. Dus 240x11 = 2640mhz, ik vindt dat een flinke overclock die de cpu waarschijnlijk niet eens aan kan.

• Asus A7V600-X, KT600 (Sound 5.1, Lan, Sata-Raid)
  • Windows XP

Heb jij ook een AMD Athlon XP 2500+ Boxed?

Wat je zegt klopt niet helemaal: Semprons hebben namelijk stuk voor stuk dezelfde FSB als deze CPU, namelijk 333 MHz.
Verder zie ik persoonlijk de iets lagere FSB als een plus. Dat betekent namelijk dat je met goedkoop pc3200 geheugen de processor al 20% kan overclocken zonder het geheugen te overclocken. Je schakelt dus een (mogelijke) zwakke schakel uit.
multiplier gelockt? heb ik geen last van. ik kan met de stock koeler op ongeveer 2300 mhz komen: 189 x 12.0
helaas krijg ik de fsb niet hoger met een voltage van 1,775v, en hoger ga ik liever niet (standaard is 1,650)