PNY 8GB microSDHC Class 10 Review

Nivk 10 mei 2014, laatste update op 10 mei 2014, 455 views

PNY 8GB microSDHC Class 10

Pluspunten

• Snel

Minpunten

Onlangs dit kaartje gekocht tegen een zeer gunstige prijs (2). Het is maar 8GB en dat maakt dat het tegenwoordig dus niet zo bijzonder meer is. Hoge verwachtingen van dit PNY kaartje had ik dan ook niet. Omdat het kaartje goedkoop was heb ik er gelijk twee aangeschaft. Bij het MicroSD kaartje krijg je ook een SD-adapter meegeleverd, dat is natuurlijk wel zo handig!

Even snel testen of de kaartjes naar behoren werken was de bedoeling en snel dat was het inderdaad:

Dat was wel even een verrassing en daarom ook deze korte review! Testen gedaan met andere soortgelijke programma's geeft alleen hetzelfde weer. Deze kaartjes zijn bijzonder snel, natuurlijk wel alleen via de juiste poorten/kaartlezers. In dit geval was het een USB 3.0 poort en een Transcend RDF5 met daar weer in het MicroSDHC kaartje.

Heb jij ook een PNY 8GB microSDHC Class 10?

Waarom is 8 gigabyte een minpunt als je weet dat het kaartje 8 gigabyte storage heeft?
en: "tegen een zeer gunstige prijs"... 3 sterren...
Het bedrag waar men het kaartje normaal voor kan kopen is niet de prijs die ik er voor betaald heb. De normale prijs is vergeleken met andere 8GB kaartjes niet duur of goedkoop.
Wat is de verhouding tussen kwaliteit en prijs dan? Misschien moet je op basis van die relatie een score geven aan de prijs.

Anders kan je immers ook gaan vergelijken met kaartjes die veel slechter presteren maar daardoor wel veel goedkoper zijn.