Super Talent Pico_C Series Nickel 64GB Grijs Review

gwystyl 9 mei 2014, laatste update op 9 mei 2014, 186 views

Super Talent Pico_C Series Nickel 64GB Grijs

Pluspunten

• Zeer klein
  • Zeer degelijk gebouwd
  • Waterdicht

Minpunten

• Niet zo snel

Achtergrond
Ik heb al jaren een Super Talent Pico C 4gb. Deze heb ik altijd bij me in mijn portemonnee om tijdelijke documentjes op te slaan en om handige programma's altijd bij me te hebben. Ik ben erg tevreden over de grootte en stevigheid van de Pico C, maar omdat ik een stick wil met een grootte van 64 Gb, was ik eigenlijk op zoek naar een USB 3.0 variant voor het geval ik hem een keer vol wil zetten. Ik ben dus in eerste instantie gegaan voor de Patriot Element, maar omdat die na een dag al overleed ben ik verder gaan kijken. Vorig jaar waren de USB 3.0 variant van de Pico en de Jewel J10 aangekondigd, maar die werden maar niet leverbaar. Ik heb daarom toch maar de USB 2.0 variant van de Pico C gekocht.

Verpakking
De USB stick zit in een kleine maar stevige blister. Naast een zeer kort kettinkje is er niets meegeleverd.

Benchmark
Hoewel een snelle overdracht niet verwacht is bij deze drive, heb ik toch een ATTO benchmark gedraaid. Hierbij kwam ik op de volgende waarden uit:

Dit is iets sneller dan de 4Gb uitvoering:

De drive is dus niet heel snel, maar voldoet in de praktijk prima. Ik gebruik hem nu als backup van mijn belangrijkste documenten thuis. Na de eerste keer lang wachten hoef ik nu alleen maar gewijzigde/nieuwe bestanden over te zetten naar de USB drive. Dit gaat prima.

Omdat ik de review pas geschreven heb na aanschaf van nog een USB drive, heb ik ook een foto gemaakt van de Pico C in vergelijking met de Corsair Voyager Go en een muntje van 50 eurocent om de grootte beter in te kunnen schatten

Heb jij ook een Super Talent Pico_C Series Nickel 64GB Grijs?