1 review

Patriot Element 32GB 32GB Zilver

Specificaties 32GB USB-stick - Bekijk alle specificaties

Patriot Element 32GB 32GB Zilver Review

gwystyl 14 juni 2013, 554 views

Patriot Element 32GB 32GB Zilver

Pluspunten

• Erg klein. Hij meet 11x32x5mm.
  • USB 3.0. Dit is de kleinste USB 3.0 stick die je kan vinden volgens mij, of de Patriot TAB moet nog kleiner zijn

Minpunten

• Voelt niet stevig aan
  • Praktisch DOA

Ik was op zoek naar een vervanger voor mijn Super Talent Pico C 4 Gb. Ik was erg tevreden over de Pico C, maar wilde graag een zeer kleine USB stick die ik in mijn portemonnee mee kan nemen, met een grootte van 32 Gb en liefst in USB 3.0 om data-overdracht een beetje sneller te maken.

Ik heb de Patriot Element gekozen omdat deze maar iets dikker was dan de Pico C, USB 3.0 en prettig geprijsd.

Vergeleken met de Pico C voelt de Element een beetje rammelig aan. Er zit een huls van aluminium omheen, maar de binnenkant is duidelijk van plastic. Hoewel er met de hand geen beweging in te krijgen is, hoor je hem licht rammelen als je hem in je hand schudt. De Pico C is bijna van massief metaal en voelt zeer stevig aan.

Gelijk na het uitpakken heb ik de stick in mijn computer gestoken, waar hij gelijk werd herkend door Windows 7. Ik heb hem geformatteerd naar NTFS, zodat ik er ook grotere bestanden op kan zetten. Hierna heb ik hem ongeveer half vol gezet met heel veel bestanden.

Deze kwamen voor een groot deel van de Pico C af. Het schrijven op de Element ging een stuk sneller dan het lezen van de Pico C, dus ik had goede hoop.
Toen ik de stick echter veilig verwijderde vanuit Windows en uit mijn computer haalde en er even later weer instopte, werd hij niet meer herkend. Herstarten van de computer hielp niet. Ook in een andere computer werd hij niet herkend, zowel in USB 2 als USB 3 poorten, onder Windows en vanuit een parted magic live-cd. De betrouwbaarheid krijgt dus een dikke - op dit moment.
Ik ga van het weekend nog wat dingen proberen, en anders gaat hij RMA voor een 32Gb Pico-C. Ik heb liever een betrouwbare langzamere schijf dan een snelle onbetrouwbare.

Als ik hem weer aan de praat krijg zal ik mijn review updaten en/of voorzien van wat HD-tune of ATTO benchmarks.

Edit: Mijn usb stick is defect verklaard. Ik krijg mijn geld terug en kan wat anders uitzoeken. Bij rondkijken naar alternatieven kwam ik de Silicon Power Jewel J10 tegen. Die is eind mei aangekondigd, maar nog niet leverbaar. Die ziet er wel steviger uit, dus ik ga een tijdje wachten tot die in NL leverbaar is.

Heb jij ook een Patriot Element 32GB 32GB Zilver?