Specificaties Radiogestuurde muis - Bekijk alle specificaties

Apple Wireless Mighty Mouse Review

oliebolleke 28 januari 2009, 645 views

Apple Wireless Mighty Mouse

Pluspunten

• in alle richtingen scrollen; ideaal voor browsen, photosjoppen en veel meer!
  • bluetooth, ideaal!!!
  • bescherming vd lens dmv schuifkap. is tevens powerswitch, zodat de batterij langer meegaat.
  • mooi design.

Minpunten

• De trackbal gaat door viezigheid vastlopen!!! In eerste instantie te voorkomen. Bij een langere levensduur is dit de bottlenek!
  • De muisknoppen hebben een touchsensor. dwz dat als je je vinger op beide knoppen houdt, en toch rechts klikt, de rechter muisknop het niet doet. Je moet dus je vinger compleet van de linkerknop afhouden, wil je rechts kunnen klikken.
  • De extra knop aan de zijkant is niet erg praktisch. Ik moet behoorlijk knijpen, wil ik deze extra knop gebruiken.
  • Mocht je de trackball schoon willen maken door de muis open te breken is dit vrijwel onmogelijk zonder de muis te beschadigen. Maw. alles is aan elkaar gelijmd om de consument tegen te houden de muis open te maken (ies Apple concept)

Ik heb mijn Mighty Mouse met Blauwtand nu ruim twee jaar. Hij is intensief gebruikt.
De keuze voor een mighty mouse was voor de hand liggend
Het eerste jaar ben ik zeer tevreden over het product. Daarna had ik steeds meer problemen met het scrollwieltje, de trackball.
Na veel lezen op het wereldwijde spinnenweb, is het me gelukt met veel plastic gekraak en gesloop de muis open te breken en de trackball schoon te maken. Helaas ben ik nu verder van huis, aangezien een richting van de vier het nog steeds niet doet, en ik de muis weer in elkaar moet lijmen, wil het weer een onderdeel zijn. Wat mij betreft zonde van mijn geld, want ik verwacht dat zo'n mooie, dure muis wel even mee gaat

kortom: Slechte uitwerking van een uitmuntend concept, Steve Jobbie!
conclusie: wil je voor duurzaamheid gaan, koop dan een Logitech V470 oid. Dat ga ik nu nl ook doen.
mocht je toch voor een mighty mouse willen gaan, dan hierbij een hint: was je handen voordat je de muis gebruikt, zodat je zo min mogelijk vuil in je muis krijgt.

Heb jij ook een Apple Wireless Mighty Mouse?

Een beetje alcohol en een wattenstaafje is meer dan voldoende om het balletje schoon te maken en daarbij komt heel veel rommel vrij! Drukken en rollen of muis omgekeerd het balletje schoon rollen. Uitelkaar halen hoeft dan niet.

Wel is de muis vrij RSI gevoelig. Te klein en de knoppen niet ergonomisch. Zeker als je de rechter muisknop nodig hebt.
als je beter had gegoogled had je gezien dat er veel betere oplossingen zijn dan het openslopen van je muis...
heb er thuis al een jaar ofzo 3 voor mac's 2 en 1tje voor me pc en nooit problemen mee!
het simpele "push" truucje werkt al zolang goed bij mij!
in mijn ogen blijven het goede en fijne muizen in de omgang maar dat zal wel persoonlijk zijn!
Edit:
je zegt in je titel trouwens wireless terwijl ik toch echt een draadje zie!

[Reactie gewijzigd door EValentino op 28 januari 2009 22:21]

Snap uberhaubt niet waarom mensen dit soort muizen koopt. :? Te duur, voor wat je krijg, en je kan je hand en vingers niet op de muis laten rusten, omdat de vormgeving gewoon K*T is. Gewoon helemaal niks deze muis!

[Reactie gewijzigd door tHe_BiNk op 29 januari 2009 13:46]

Repareren zonder plastic te breken is mogelijk maar een heel makkelijk klusje lijkt het niet. Zie http://www.mightymouserepair.com/ Op de muis zit trouwens een jaar garantie. Als de tip van Apple (schoonmaken met plakband of de tip hierboven met alcohol) niet werkt krijg je zonder meer een nieuwe binnen dat jaar.

[Reactie gewijzigd door bert-nl op 30 januari 2009 22:05]