Specificaties 450W (80 Plus Gold), semi-modulair - Bekijk alle specificaties

Cooler Master V450 Semi-Modular Review

JKMH 8 mei 2014, laatste update op 17 november 2015, 1.217 views

Cooler Master V450 Semi-Modular

Pluspunten

• Prima geschikt voor high end single videokaarten.
  • Erg strak uiterlijk.
  • Stevige voeding
  • Semi modulair
  • 80 gold plus certificate // efficencie 90%
  • Erg stille fan!

Minpunten

• Prijs aan de hoge kant.

Prestaties en stabiliteit Score: 4
Afwerking
Stabiliteit
Aansluitmogelijkheden
Hoge resolutie foto's

Omdat ik het leuk vind om reviews te maken, heb ik van CoolerMaster deze mooie voeding mogen ontvangen.

Unboxing

De voeding komt in een mooie strakke doos en direct is duidelijk dat het om een voeding van CoolerMaster gaat,

De voeding komt met kabels, een IEC kabel en natuurlijk de voeding zelf.

Specificaties

Zoals je kunt zien; de PSU heeft een efficenctie van maarliefst 90%! Dat is een groot pluspunt aan deze voeding!

Geluidsproductie

De geluidsproductie is over het algemeen erg belangrijk bij de keuze van een voeding, die moet uiteraard zo laag mogelijk blijven. Coolermaster heeft gekozen voor een slimme fan die zich aanpast aan hoe hoog de temperatuur is. De fan blijft ook bij full load bijna onhoorbaar en is dus heel erg stil! Persoonlijk stoor ik me erg snel fans die luidruchtig zijn. Maar bij deze voeding zit dat prima voor elkaar!

Afwerking
De voeding is zeer netjes afgewerkt. Zo zijn o.a de kabels in het zwart gesleeved. Ook de buizing zit stevig in elkaar en voelt degelijk aan. En de behuizing ziet er strak en stylevol uit! Daar kan ik dus heel kort over zijn.

Stabiliteit
Zoals ik eerder al aangaf, de voeding is gold certified en heeft daardoor een zeer hoge efficenctie en levert daarom ook echt wat beloofd word. Ik heb ook een stress test uitgevoerd op een computer die de processor / videokaart stress test en de voeding valt daarbij niet uit oid. Stabiliteit zit dus prima in orde!

Aansluitmogelijkheden
De Coolermaster V450S is een semi modulaire voeding wat inhoud dat er maar een paar aansluitingen modulair gevoed zijn. Dat zijn in dit geval de sata / floppy / molex aansluitingen. De 24 pins, de cpu en de 2 PCI-e pins zitten vast aan de voeding en zijn niet modulair.
Wat wel een beetje verwarrend kan zijn is dat er 3 kabels meegeleverd zijn terwijl er 4 inputs zijn. Die kun je dus niet gebruiken tenzij je nog een extra kabel besteld. Maar dat heb ik nog nergens kunnen vinden.

Moederbord 24 Pins x 1
Processor 4+4 Pins 1 x
Videokaart PCI-e 6+2 Pins x 2
Sata x 6
Peripherals (Molex) x 3
Floppy x 1

Hoge resolutie foto's

Hier kun je foto's vinden van hoge resolutie, in zeer korte tijd upload ik meer foto's van de voeding.

Deze voeding is van goede kwaliteit en zit stevig in elkaar. Omdat hij gold certified is en daardoor een hoge efficentie levert, levert hij genoeg power voor een gaming pc met high end videokaart / processor. Wel is de voeding aan de hoge prijs maar naar mijn mening krijg je er ook echt wat voor terug. Ik zou deze voeding zeker aanraden!

Opbouwende kritiek is altijd welkom!

:: To Do List ::

- Meer foto's posten

• AMD FX-4130 Boxed
  • ASRock 990FX Extreme3
  • MSI N650Ti TF 2GD5 BE

Heb jij ook een Cooler Master V450 Semi-Modular?