Specificaties 4,7" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG L90 Zwart Review

anti-rsca 2 mei 2014, laatste update op 2 mei 2014, 3.248 views

LG L90 Zwart

Pluspunten

• Prijs-kwaliteit top
  • Complete smartphone
  • Snel genoeg voor doorsnee gebruiker
  • NFC
  • 2 camera's
  • KitKat

Minpunten

• Heel af en toe een freeze van enkele seconden (al dan niet Facebook gerelateerd)
  • Wanneer NFC aan staat laden plaatjes van FB en Twitter niet.
  • Geen notificatie LED

Ik ben een persoon die wel graag gadgets heeft, maar daar niet financieel voor wil bloeden. Ik ben dus geen early adopter, maar wacht rustig af en kijk de kat uit de boom tot wanneer er goedkopere, maar performante toestellen op de markt komen.

Dik 2 jaar geleden heb ik de ZTE Skate van iBood gescored, deze telefoon heeft trouw z'n dienst bewezen, maar werd wat ontoereikend voor de dag van vandaag, ook viel hij geregeld een uit of spontane restart. Anyway, tijd voor iets nieuws.

Mijn voorwaarde was quad core, >= 8GB interne opslag en KitKat en als het even kon ook 4G, maar dit was geen vereiste. Aangezien ik zéér tevreden was van m'n ZTE China phone, heb ik eerst even gekeken naar de China phones. Bleek iets later dat ik de smartphone cadeau kon krijgen via m'n werkgever, maar dan moest ik me wel bij de keuze van Coolblue houden.
Na wat rondsnorren op Coolblue bleef ik met 2 keuzes achter, de Motorola Moto 16GB of de LG L90. Qua hardware verschillen ze niet echt veel, wat de doorslag gegeven heeft, is de externe SD opslag.

Ik heb de telefoon nu reeds een 4-tal dagen in bezit en heb reeds wat tijd gehad om ermee te spelen. Ik moet zeggen komende van een single core met 512 ram en Android 2.3 is dit echt wel tha bomb :).

Het scherm reageert goed, alles gaat vrij vlot en LG heeft niet al teveel bloatware meegeleverd. Het meeste valt dan ook nog makkelijk te deïnstalleren. Voor je scherm te unlocken werkt LG met Knockcode. Dit werkt m.i. veel prettiger dan het standaard puntjes slepen en is een waardevolle toevoeging.

Wat mij betreft is deze telefoon geschikt voor de gemiddelde gebruiker. Hij heeft front en backcamera, NFC, performate WiFi chip, 3G, voldoende interne opslag.
De backcamera is 8MP, wat m.i. meer dan genoeg is voor een smartphone camera. Hij schiet al bij al mooie plaatjes, maar wil je perfecte plaatjes, koop dan een spiegelreflex camera en geen telefoon :p
De batterije heeft het de eerste keer net geen 2 dagen volgehouden. Let op, wel vrij intensief gebruikt, zowel mobiele data als wifi, bluetooth, NFC, gps, ...

Negatieve puntjes? Toch wel, maar deze zijn verwaarloosbaar.
Wanneer NFC aangeschakeld is, laden de plaatjes in Facebook en Twitter niet.
Soms, maar dan ook heel soms, freezed alles even, maar na enkele seconden (5 à 10), gaat de telefoon dan weer verder. Dit is meestal wanneer ik iets met Facebook aan het doen ben, dus of het nu aan FB ligt of aan de telefoon, no idea...

Heb je vragen, laat gerust een seintje achter.

Heb jij ook een LG L90 Zwart?

Bedankt voor je review! Wat waren je afwegingen t.o.v. de keuze tussen de Moto G 16 GB en de L90? Hoe kijk je hier na gebruik van de L90 tegenaan?
Thanks voor je reactie, de doorslag was zoals in m'n review vermeld de externe SD kaart die kon ingeschoven worden. De Motorola heeft een iets naaktere versie van Android dan de LG, maar veel schelen doet het niet. Ik gebruik de telefoon nu al een dikke week en ik ben zéér tevreden van de aankoop.
Gelukkig :), bedankt voor je antwoord.
Ik heb de LG L90 ook, en ik zat ook te twijfelen tussen de Motorola en deze. Bij mij hebben uiteindelijk de grotere accu, de mogelijkheid tot een externe SD en de iets betere camera (zowel voor als achter) de doorslag gegeven om deze te kopen (al heeft de Motorola weer een veel beter scherm, en is de 8GB-versie goedkoper). Het is mijn eerste smartphone, dus een echt referentiekader heb ik niet.
Wat mij opvalt is dat als ik regelmatig wifi uitzet (ik heb geen internet-abonnenemt), de accu echt lang meegaat, veel langer dan ik had verwacht. Ik heb hem sinds vorige week maandag, en ik heb hem nu drie keer opgeladen (de langste interval was 5 dagen). Nu ben ik geen heel intensieve gebruiker, maar ik kijk wel af en toe een YouTube-filmpje, of check Facebook even, of Whatsapp, of dergelijke dingen.
De camera is goed maar niet extreem goed, zoals je zegt. Het scherm vind ik zelf ook gewoon goed, al reageert het iets minder intuïtief dan bijvoorbeeld mijn Windows RT-tablet (mijn referentiekader). Maar goed genoeg voor wat ik ermee doe.
De telefoon reageert verder lekker vlot. Ik heb zelf ook één keer een vastloper gehad, maar ik weet niet precies waardoor dat kwam. Misschien dat het geheugen vol zat, omdat ik teveel applicaties naast/achter elkaar had geopend. Bij mij hielp het om hem even uit en weer aan te zetten.
Ik ben zelf dus over het algemeen best tevreden over mijn aankoop, als ik weer voor de keuze zou staan zou ik weer deze kopen.
Je hoeft wifi in principe niet uit te zetten als je geen internet abbo hebt. Wifi is namelijk gratis...

Of ik moet het verkeerd gelezen hebben
Hoi WALUIGI, ik zet hem niet uit omdat het geld kost (of niet), maar vanwege de accuduur. Met dat ik geen internetabonnement heb, bedoel ik dat de Data-verbinding sowieso uit staat.

[Reactie gewijzigd door Jakkus op 13 mei 2014 11:13]

Ah so, wi-fi zou btw niet veel accu moeten kosten. Je kunt zien hoeveel het gebruikt bij instellingen>batterij en dan op het batterijtje tikken
Ik heb de LG L90 nu een week.
Mooi toestel en werkt perfect.

Maar toch 1 groot probleem.
Ik kan geen BlueTooth verbinding maken met de autoradio van Sony
De MEX BT3900
Dat is heel erg vervelend, want ik gebruik hem om handfree te bellen.
Nu dat ik dat tijdelijk (hoop ik) met de meegeleverde headset.

Wie heeft voor mij een oplossing?
Misschien komt het omdat de autoradio een oudere/niewere versie bluetooth heeft?
Hoi Joop120,

Ook ik kreeg de L90 niet goed gekoppeld via Bluetooth. (Mégane met carminat)
Bij mij was het probleem verdwenen toen ik alle contacten zonder telefoonnummer heb verwijderd...

Misschien heb je hier nog iets aan.
M'n L90 heeft geen probleem met m'n Honda Civic Tourer om te connecteren
Ik heb een lg optimus l5 en die werkt niet meer goed dus op zoek naar een nieuw toestel. Deze sprak me wel aan maar ik gebruik mijn L5 altijd als navigatie (die met dat blauwe pijltje) in de auto. Iemand enig idee of dit goed werkt?
Sorry mate, ik heb een ingebouwde gps in m'n wagen, deze functie heb ik nog niet getest.
Jammer maar toch bedankt voor je reactie.