Specificaties Radiogestuurde muis en 2.500dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G602 Wireless Gaming Mouse Review

oscarwashere 30 april 2014, laatste update op 13 december 2014, 1.684 views

Logitech G602 Wireless Gaming Mouse

"Draadloze muizen niet geschikt voor gamen? Ha! Dan heb je deze muis nog niet geprobeerd!"

Pluspunten

• Ligt erg fijn in de hand
  • Voelt stevig aan
  • Werkt ook op 1 batterij (dan is de muis lichter)
  • Heeft game- en duurzaamheidmodus
  • 8 zeer handig geplaatste G-toetsen
  • Coating voelt goed, stevig en wordt niet vies van zweet
  • Verlengstukje voor USB-ontvanger meegeleverd

Minpunten

• De foto's doen hem lelijker lijken, dus Google even naar foto's die niet in een fotostudio zijn gemaakt.

Software
De Logitech Gaming software is erg goed; hij ziet er mooi uit, werkt prima, is niet zo zwaar en is makkelijk in gebruik. Je kunt met de software aan iedere knop een aparte functie toevoegen. Zelfs aan de 'normale' knoppen, mocht je dat handig vinden.

G-toetsen
De muis heeft 8 G-toetsen; 6 boven je duim, en 2 naast de rechtermuisknop. Naast de normale instellingen van de knoppen, kun je ook "profielen" aanmaken voor tijdens 5 andere applicaties, zoals ik bijvoorbeeld heb gedaan voor al mijn games. Erg handig! Je moet de profielen handmatig koppelen aan .exe-bestanden, en zodra die dan worden gestart, gaat de software over op het betreffende profiel.

Zo heb ik ze ingesteld, terwijl ik niet aan het gamen ben:
  • 6 boven duim: Stop, play/pauze, dempen, volgend nummer, terug, windows 8 menu
  • 2 naast wijsvinger: volume omhoog en volume omlaag.
Ben ik Battlefield 4 aan het spelen, dan staat ie zo:
  • 6 boven duim: 1, 2, 3, 4, F, dpi-verschuiven
  • 2 naast wijsvinger: dpi omhoog en omlaag
In de doos
In de doos zit uiteraard de muis, wat boekjes, volgens mij ook batterijen, en (dit is heel handig!) een soort verleng-kabel voor de usb-ontvanger van je muis. Zo kun je de ontvanger dan bijvoorbeeld om je bureau heen leiden, dit is voornamelijk heel handig als jouw bureau (deels) metaal is. Maar anders is het natuurlijk ook gewoon aan te raden om te gebruiken, want hoe dichter bij de ontvanger, hoe sneller de reactie (niet dat je daar bij dagelijks gebruik iets van merkt, maargoed, voor de echte diehard gamers...)

Bouwkwaliteit & Ergonomie& Vormgeving
Uitmuntend, zoals we dat gewend zijn van Logitech ;) Hij kraakt niet en ligt heerlijk in de hand, echt precies in de palm, zoals het hoort. Op de foto's lijkt hij wat lelijk, maar in het echt is hij een stuk mooier.

De muis is zeker zijn geld waard en voldoet aan alle behoeftes! De vooroordelen over draadloze gaming muizen zijn bij deze de wereld uit geholpen!

Nog vragen? Stel ze gerust!

Heb jij ook een Logitech G602 Wireless Gaming Mouse?

Hoe lang gaan de batterijen mee??
Kun je deze batterijen opladen?
Je hebt twee modi: Eco & Prestatie
Bij prestatiemodus gaat de batterij uiteraard iets sneller leeg. Ik gebruik mijn muis ongeveer 3 tot 6 uur per dag, en puur uit gemak eigenlijk alleen in prestatie modus. De batterijen gaan dan zo'n 5/6 maanden mee.

Er gaan gewoon twee AA batterijen in, dus die zou je dan zelf kunnen opladen met een standaard batterijenoplader (kan niet rechtstreeks in muis of tijdens spelen) of gewoon vervangen.
Zit er ook een mini usb ingang op, zoals bij g700(s)?
Zodat je m bedraad kan gebruiken.
Nee.
Wel zit er een usb-verlengkabel bij, zodat je de ontvanger dichterbij je muis kunt brengen.
Toevoeging: de profielen die kunt activeren voor games, kun je ook instellen voor ieder ander programma. Ik heb er bijvoorbeeld ook eentje voor Word, erg handig!

Dit kun je doen door in Word zelf een sneltoets aan te maken, en dan vervolgens een van je G-toetsen als opdracht geven dat hij die sneltoetsen indrukt.