Specificaties 10,1" (1920x1200), Android 4.2, WiFi - Bekijk alle specificaties

PiPO Max-M9pro WiFi Zwart Review

vuurdoop 28 april 2014, 682 views

PiPO Max-M9pro WiFi Zwart

Pluspunten

• (Heel) mooi beeldscherm
  • Goede gps en natuurlijk prima gratis navigatiesoftware (bv Copilot)
  • Licht gewicht, veel geheugen (die van mij kwam met 32gb uit China voor 185 euro)
  • Goed om films mee te kijken of spelletjes te spelen.
  • Redelijk tot goed om krant te lezen.

Minpunten

• Hij heeft mijn 32gb sdhc kaartje opgegeten en laat em niet meer los. Moest met een mes en nu is mijn kaartje volgens mij stuk.
  • Kreeg eerst de stekker van koptelefoon er niet in, beetje eng, maar lukt nu wel.
  • wifi is instabiel, heeeel groot nadeel.
  • Loopt net wat te vaak vast en volgens mij wordt hij/zij daarvoor steeds:
  • Traaaaager, moet aantal keren klikken om te laten reageren, scrollen wil niet goed, heel lang wachten tot een pagina is geladen. Tekenen in tekenprogramma houd je vinger niet bij, 30s later verschijnen er nog steeds lijntjes, is ook eng alsof er een spook tekent. Toetsenbord duurt een eeuwigheid voordat het verschijnt. Programma opstarten is soms even plassen.
  • Laden gaat traag.

Het lijkt een prachtige tablet, omdat het beeldscherm echt prachtig is. Maar zoals je em uit de winkel krijgt is hij/zij veel te traaaaag. Te veel apps? Te slechte android/ firmware? Je zou zeggen met een quad rijd je stabiel, maar je kunt er het beste een cursus Spaans naast leggen. Ik ben soms 10 minuten bezig om iets op te zoeken op internet: browser (chrome) wil niet opstarten, ha eindelijk, geen wifi meer, 10 keer proberen, eindelijk, hij loopt vast, opnieuw opstarten, browser opstarten, wachten op toetsenbord, etc
De wifi begon bij mij na een aantal maanden uit te vallen en doet het alleen nog bij hoogste channel van router?? Signaal ontvangst is prima, maar na een tijdje valt de verbinding ineens weg. (terwijl ie in de rechterbovenhoek nog aangeeft dat er een uitstekende verbinding is, is ie niet meer verbonden.)
Het aanraakscherm is niet heel gevoelig, het mooiste te zien bij een tekenprogramma (hoekige vormen, ook door traagheid) of met een stylus (stippellijn). In vergelijking met iphone 4 merk ik dit verschil
Accu duurt heel lang voordat deze weer is opgeladen, dus 's nachts laden.
Ik heb ook vaak vastlopers waardoor ik moet herstarten. Samen met de instabiele wifi en de traagheid pak je hem niet even snel om iets op te zoeken . Krant lezen gaat wel redelijk, maar door zwakke capacitieve aanraking ook veel ergernis.De gps was prima bij mijn versie al heb ik daar ook mensen over horen klagen op dit forum en zelfs open moeten maken...
Of het nu aan de firmware ligt of aan android of aan de hardware, het is nog geen volwassen product. Het is een tablet die goed is voor een cursus 'innerlijke rust bewaren bij grote ergernis'.
Sorry jongens van Pipo, maar dit is toch echt een product waar je Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen tegen zegt en dan door de kamer smijt van ergernis.

Heb jij ook een PiPO Max-M9pro WiFi Zwart?

Wellicht een oplossing voor een (groot) deel van je firmware isues:

Sinds ik 2.5 draai om mijn M7pro is het een heel ander apparaat, draait stabiel (geen FC, niet traag etc). Zou zeker flashen als je dit nog niet gedaan hebt.
Ik heb ook de M9 Pro wifi versie ( inmiddels een dik half jaar) en draai zoals Robertow al voorstelt de 2.7 versie. Draait bij mij lekker soepel en heb stabiele wifi.

Bij deze chinese budget tablets/telefoons weet je dat de software over het algemeen niet zo best is en dat als je er plezier van wilt hebben, het flashen van je apparaat eigenlijk een must is!

Ik heb ook helemaal geen problemen met de oortelefoontjes en de sd-kaart slot.
In de recensie ging het mij om de staat waarin je het product aantreft als je het koopt. Het kan bovendien zo zijn dat de garantie vervalt als je de tablet flashed. Maar bedankt voor de aanvulling Robertow. Ik krijg het idee dat het gokken is of je een apparaat krijgt waar niets mee is. Ik las bv over een m9 waar het soldeerwerk slecht was gedaan.
Die van mij is helaas na een val overleden. Waarbij ik sterk het idee heb dat de constructie van binnen niet erg robuust is, want hij zat in de hoes en hij viel niet hard, van buiten is ook niets te zien. Maar ja ik kan geen aanspraak meer maken op garantie :(