Devolo dLAN 500 duo Network Kit Review

Marc Veen 27 april 2014, laatste update op 27 april 2014, 1.681 views

Devolo dLAN 500 duo Network Kit

Pluspunten

• Kleine, nette, adapters met duo aansluiting.

Minpunten

• Onstabiel. Verbinding lag er om de haverklap uit en koste veel moeite om weer voor elkaar te krijgen.

Beheerbaarheid Score: 4
Omdat ik thuis een prima powerline netwerk heb liggen van Cisco dacht ik dat dit ook een goede optie voor mijn schoonouders zou zijn.
Er is daar in huis geen mogenlijkheid voor vaste kabels. En omdat deze Devolo kit uit drie duo adapters bestaat was dit een prima keuze.
Echter in de praktijk valt deze set mij erg tegen. Om de paar dagen lag de onderlinge verbinding eruit en had ik grote moeite deze weer te herstellen.
Uit ellende twee, bij mij overtollige, Cisco adapters aangesloten. En deze werken prima en houden een stabiele verbinding. Weer bewezen; duurder wil niet altijd beter betekenen.

Heb jij ook een Devolo dLAN 500 duo Network Kit?

Hoeft niet per se aan deze set te liggen he. Powerline is nou eenmaal hit-or-miss ;)
De Cisco's blijken wel prima te werken in dezelfde situatie
Mijn eigen Cisco net werk heb ik al bijna een jaar liggen zonder ook maar één keer de verbinding kwijt te zijn geweest. Tevens hebben de twee Cisco adapters al eerder bij mijn schoonouders dienst gedaan als verbinding tussen een KPN modem en een smart TV. Toen hebben ze ook maanden zonder problemen gedraaid. Viel me echt tegen van de, in verhouding veel duurdere, Devolo's dat ik om de paar dagen gebeld werd door mijn schoonouders dat de internet verbinding er weer uit lag. Als ik er kwam duurde het soms wel een half uur voordat ik weer een verbinding had. Diverse stopcontacten/groepen geprobeerd maar zonder verbetering.