Specificaties 15,6" (1920x1080), 1TB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus N550JV-CM135H Review

geke-sulen 15 april 2014, laatste update op 19 januari 2015, 381 views

Asus N550JV-CM135H

Goed product voor een redelijk goeie prijs maar de bouwkwaliteit laat de wensen over

Pluspunten

• standaard grote opslag
  • veel RAM geheugen standaard
  • Comfortabel toetsenbord

Minpunten

• accu vrij snel leeg
  • Windows 8 (een persoonlijke voorkeur)
  • Bouwkwaliteit

Ik heb deze notebook gekocht ter vervanging van mijn vorige Asus notebook. Omdat ik tevreden was met mijn vorig Asus besloot ik weer voor een Asus te gaan. Aangezien ik een vervent Tweakers bezoeker ben besloot ik me te laten adviseren door de Pricewatch. Ik wilde een notebook die aan de volgende criteria voldeed:
  • Groot opslag geheugen
  • Veel RAM geheugen
  • Een goede videokaart
  • Een redelijke prijs
Dit omdat ik deze notebook vooral ga gebruiken voor werkdoel einden (Web Developer) maar er ook nog een beetje op wil kunnen gamen.
Na al deze criteria in de Pricewatch te hebben aangevinkt kwamen er een aantal naar voren waarbij deze Asus de gene was met de meeste opslag, RAM geheugen en een goede videokaart. Ik besloot deze dan te kopen aangezien een andere Tweaker een positieve revieuw gaf. Ik bestelde hem bij bol.com en een dag later was hij thuis bezorgt.
De verpakking waarin de notebook kwam was groot en er zit meer lucht in dan dat er spullen bij zitten dus wees niet teleurgesteld.

Mijn eerste indruk van de notebook toen ik hem open klapte was positief. Hij oogt strak en modern. Wel voelde hij wat aan de zware kant in vergelijking met mijn vorige notebook maar die bestond vooral uit plastic en deze notebook bestaat voor een groot deel uit aluminium. Toen ik hem aanzetten verbaasde ik mij nog meer over het toetsenbord. De toetsen hebben achtergrond verlichting wat je harder of zachter kan zetten. Ik persoonlijk vind het fijn om overdag de achtergrond verlichting van de toetsen gewoon uit te zetten en als het donker is ze op het laagste standje verlichten te zetten aangezien ze op de hoogste stand nogal fel zijn. Dit echter is een persoonlijke voorkeur.

Het scherm is scherp en je ziet er alles duidelijk op. Dit in combinatie met een touchscreen en windows 8 levert een plezierige ervaring. Persoonlijk had ik zo mijn twijfels bij windows 8 maar zoals mijn moeder altijd zegt, alles went behalve een vent.

Hoewel ik persoonlijk geen audiofiel ben klinkt het geluid uit de speakers zonder de subwoofer die wordt bijgeleverd een beetje plat. Wil je een prettige ervaring dan moet je die echte wel aansluiten. Dit is echter simpel. Je hoeft alleen maar een kop telefoon achtig plugje in een vergelijkbaar poortje te doen en je bent klaar.

Dit zijn de punten waarop ik voorlopig kan komen. Echter als ik nog meer punten vind zal ik het artikel uiteraard updaten.

EDIT:
Ik heb deze notebook nu bijna een jaar en er zijn wat problemen ontstaan.

Zo is het poortje van mijn kop telefoon inmiddels dus danig slecht dat ik hem in allerlei bochten moet wringen om er nog een beetje geluid uit te krijgen. Ik heb het vermoeden dat het poortje weer is los gelaten van het toetsenbord. (ik heb dit al eens eerder geahd met een Asus product).

Daarnaast zijn bepaalde toetsen op het toestenbord op gehouden met werken. Ook dit na een half jaartje hem te hebben gebruikt. Na contact te hebben gehad met de Asus helpdesk bleek dat dit een veel voorkomend probleem was en dat schijnbaar vuil onder de toetsen de boosdoener is.

Ook ben ik niet geheel tevreden over de 8 gb ram die ze erin hebben gedaan. Door de bloatware van Asus zelf en nog een heleboel andere dingen van windows 8.1 zelf gebruikt deze laptop idle gewoon 4gb ram. Knap vindt ik zelf

Heb jij ook een Asus N550JV-CM135H?

Ik denk eraan om deze laptop ook te kopen (ergens een demo model gevonden die ik kan overkopen, ga geen linkje geven want dan 'is ie zo weg voordat ik 'm kan kopen hahaha).

Kun je iets vertellen over de accuduur? Je geeft aan dat deze niet lang is, maar wat is niet lang?
Ik persoonlijk gebruik hem veel voor zware processen die veel kracht vergen dus bij mij is de accu na een uurtje al leeg. Ik ben meestal in de buurt van een stopcontact aangezien het mijn werklaptop is maar voor mensen die dat niet hebben kan het handig zijn om te weten.

vandaar ;p
Bedankt :) . Nu wordt het kiezen... Die met touch + slechte accu of zonder touch versie + goede accu... Moeilijk haha. Ik denk dat het deze wordt.