Specificaties 15,6" (1920x1080), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus N550JV-CN270H Review

rjp.vroegop 14 april 2014, laatste update op 15 mei 2014, 2.680 views

Asus N550JV-CN270H

Pluspunten

• Goede laptop
  • Toetsenbordverlichting
  • Mat scherm (helder en goede kijkhoeken)
  • Matte schermranden
  • Snelle videokaart
  • Goed touchpad (gebruik ik weinig)

Minpunten

• Slecht netwerk

Ik heb deze laptop 2 weken geleden gekocht (en alweer omgeruild), en kan niet begrijpen dat er niet meer mensen zijn die het zelfde hebben ervaren als ik.

Over de laptop zelf ben ik zeer tevreden, en daar zijn genoeg reviews op geschreven, maar ik wil het volgende even kwijt.

Ik heb deze laptop gekocht, kreeg hem, heb hem geüpdate naar windows 8.1. All good to go! Top laptop, doet zijn werk.

Vervolgens neem ik hem mee naar huis (updaten niet thuis maar op school gedaan). Thuis staat de router op +- 10 meter vanaf de tafel, +- 15 meter vanaf de bank. Ik heb gemerkt dat ik naast mijn router 45Mbs internet heb, op de tafel 10Mbps en op de bank 0.5/3Mbps. Upload is overal 6Mbps.

Mijn mobiel haalt op alle punten, net als mijn oude laptop en mijn broertjes macbook, 40/55Mbps (uit 60, dus acceptabel). Dit is dus wel heel triest.

Ik heb de laptop omgeruild voor het zelfde model, zelfde probleem. Ook na het updaten van de wifi drivers, bluetooth verwijderd en geüpdate etc. geen oplossing.

Het tweede model heb ik alles op windows 8 geprobeert, op de eerste alles op windows 8.1. Ik heb ook de router firmware geüpdate, bij een vriend op een andere router geprobeert, zelfde probleem. Bij die vriend was het zo dat zijn huiskamer tot de keuken prima waren, maar in de tuin had ik meteen nog maar minder dan 1Mbps, zonder blokkades er tussen. Mijn mobiel haalde daar gewoon de 20Mbps (ze hebben trager internet, 20Mbps is maximaal). Ook zijn laptop haalde daar 20Mbps. Die router was een tp-link, de mijne een asus. Upload is altijd gewoon maximaal, ook op 25 meter afstand (5Mbs van de 6 vind ik niet erg, maar 0.5Mbs van 60 vind ik wel erg).

Ik heb de laptop nu opgestuurd voor reparatie. Ik heb gezocht op het type netwerk kaart, en gevonden dat er echt honderden met die zelfde problemen zijn. Asus, acer, dell, allemaal hebben ze problemen met dit type netwerkkaartje.

Bedraad is het wel prima.

Verder, zoals ik al zij, als ik de kabel er in heb of tegen de router aan zit, prima laptop. Alles werkt goed, toetsenbord verlichting is ideaal, gamen is nice, enkel een SSD en het is echt een toplaptop. Ik hoop dat ze mijn netwerkkaart vervangen voor een ander model, dan is het een superding.

Als ze mijn netwerkkaart niet vervangen ga ik er zelf een andere in zetten, maar dat zou wel een beetje triest zijn vindt ik gezien het bereik nog gewoon goed is (-50dBm op 15meter, mobiel het zelfde, maar download snelheid dus heel traag).

----update

Inmiddels de laptop terug uit reparatie gekregen, maar het gaf evenveel problemen. Volgens Asus is de netwerk kaart 2x vervangen voor dat zij tevreden waren.

Ik heb er zelf de kaart ingezet die anderen veel aanraden: intel 7260 AC. Met deze kaart werd het beter, maar nog niet goed genoeg.

Door super service vanuit Scheer en Foppen is de laptop gecrediteerd en kan ik een andere uitzoeken. Jammer maar helaas, verder vond ik het echt de mooiste laptop die te krijgen is voor dat geld.

Heb jij ook een Asus N550JV-CN270H?

Welke netwerkkaart zit er precies in dan?

En gebruiken je andere apparaten 5Ghz of 2.4Ghz
Qualcomm Atheros AR9485WB-EG

Al mijn apparaten gebruiken 2.4Ghz, 5Ghz heeft een andere SSID en doet niets.
Dan kun je het beter uit zetten op je router. Bespaart jaarlijks aardig wat energie.
Ik heb een vraag; hoe is het scherm van deze laptop, ik heb eerder een matt scherm gehad en die vond ik niet echt bepaald mooi, de wit reproductie zag er soort van statisch en stipperig uit. Hoe ziet dit scherm eruit, is het contrast goed zijn de kleuren vloeiend?
Ik zal er ff kritisch naar kijken als ie terug is van reparatie
Ik heb deze laptop ook gekocht( de mijne is ook bij het reparatiecentrum voor een opstart/aflsluit probleem), en ik moet zeggen dat het scherm super is. Het is haarscherp met geweldige kijkhoeken. De matte coating zorgt er voor dat er nauwelijk (geen) spiegeling aanwezig is. Gewoon een top scherm.