Specificaties 23" @ 1920x1080 (IPS, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Iiyama XB2380HS-1 Zwart Review

mrkazoodle 12 april 2014, 1.713 views

Iiyama XB2380HS-1 Zwart

Pluspunten

• Prima beeld
  • Beweeglijk
  • Vlotte montage
  • Speakers
  • VESA 100 conform

Minpunten

• Speakers achteraan
  • Power led schijnt naar tafelblad (slecht zichtbaar)

Dit scherm koos ik vanwegen reeds goede ervaringen met Iiyama en het dient voor een basis PC die niet veel meer moet kunnen dan een met een office document werken, wat surfen,...

Het monteren van het scherm verliep zeer vlot, naast een DVI kabel zat er nog een VGA kabel bij.

De beeldkwaliteit vind ik dik ok, maar ik ben mss niet de juiste persoon om dat te vergelijken want ik heb daar nog niet veel verschil tussen gezien bij verschillende schermen.

De voet die ronddraait, in hoogte verstelbaar is, waar het scherm nog een aantal graden op kan kantelen en 90 roteren is zr dik in orde. Als ik het vergelijk met een goedkoper Iiyama scherm dat ik deze zomer kocht en de "standaard"-voet had die wat kan kantelen vind ik het zeker zijn meerprijs waard, want een deel van de prijs zit natuurlijk in de voet. Of dat in jouw geval ook de moeite is hangt af van wat je er mee wilt aanvangen: staat het scherm op een verhoog of monteer je het op een arm, dan heb je daar natuurlijk niet veel aan.

De speakertjes zitten naar aloude gewoonte weer aan de achterkant bovenaan, wat niet optimaal te noemen is, maar ze doen hun werk naar behoren. Je moet er uiteindelijk ook de kwaliteit van een aparte speakerset van verwachten.
Dat de knoppen onderaan het scherm zitten heb ik nooit anders geweten, maar zoals bij een ander scherm dat ik recentelijk kocht zit de power LED ook aan de onderkant van het scherm, waardoor deze naar het tafelblad schijnt en slecht zicthbaar is.

Heb jij ook een Iiyama XB2380HS-1 Zwart?

Power LED onderaan het scherm kan je ook zien als positief punt, namelijk dat deze niet direct in het zicht is en 'in je ogen schijnt'. Maar da's natuurlijk voor iedereen persoonlijk.
Dat klopt, heb ook wel al eens reviews gelezen die klaagden over te felle LEDs :)