D-Link DGS-108 Review

Andrehj 12 april 2014, 1.457 views

D-Link DGS-108

Pluspunten

• Laag stroomverbruik.
  • Degelijke metalen behuizing.
  • Voorzien van bevestigingsgaten in de achterzijde, voor wandmontage.
  • Aansluitingen en leds aan de voorkant (bij wandmontage dus aan de onderkant).

Minpunten

• Misschien dat er geen ethernetkabeltje bij werd geleverd?
  • Niet handig om op je bureau te leggen (maar dan moet je dus het broertje DGS-1008D kopen).

Features Score: 4
Ik was al een tijdje op zoek naar een gigabit switch die vooral zuinig was, en bovendien in een meterkast aan de wand gehangen kon worden.
Deze switch voldeed op papier aan al mijn eisen, dus aangeschaft.

Vandaag de switch geïnstalleerd en wat metingen verricht (met een ELV Energy Master Basic, die door de C'T als meest nauwkeurige werd beoordeeld)
- Stroomverbruik in standby (zonder aangesloten netwerkkabels): 1 Watt.
- Stroomverbruik in standby met alleen een actieve netwerkkabel naar het ADSL-modem: 1.2 Watt.
- Met twee actieve kabels 1.4 Watt.

Beide kabels waren uiteraard relatief kort, minder dan 10 meter.

Kortom, het stroomverbruik van deze switch is 1 Watt, plus 0.2 Watt per actieve uitgang.
Dit is zeer netjes, een betere score heb ik nog niet gevonden.

Heb jij ook een D-Link DGS-108?