Specificaties Tower, 7 interne + 4 externe bays - Bekijk alle specificaties

BitFenix Merc Beta Review

The_Fly 11 april 2014, 911 views

BitFenix Merc Beta

Pluspunten

• Ruimte
  • Afwerking

Minpunten

• Het gebruikte materiaal is wat zwak
  • De positie van schakelaar, USB en audio aanluitingen kan onhandig zijn

Ik heb deze kast gekocht om hierin de (buget) PC van een kennis te bouwen.

De keuze viel op dit model omdat het een nette strakke zwarte kast was, vrij van uitgebreide lichteffecten, draken, ramen, klepjes en deurtjes. Wel moest het i.v.m. een kaartlezer nog een 3,5" slot extern hebben.

USB 3.0 was voor mij niet nodig, aangezien bugetmoederborden zelden meer dan 1 USB 3.0 connector op het moederbord hebben en ik hierop al de kaartlezer ging aansluiten (welke zelf weer een USB 3.0 aansluitng bied).

Toen ik de doos in de auto laadde werd mij duidelijk waarom de kast zo voordelig is en was ik bang een kat in de zak gekocht te hebben: de kast is erg licht.

Bij het uitpakken werd wel duidelijk waarom: het gebruikje metaal is erg dun. Als je ook op de bovenkant van de kast drukt, veert deze eenvoudig in.

Maar, de afwerking van de PC is op zich prima. Ik ben geen scherpe randjes tegen gekomen en alles past prima.

Het inbouwen van de PC ging prima, geen fancy sledesystemen e.d., maar alles paste prima, en ik had voldoende ruimte om her en der nog wat kabeltjes netjes weg te werken.

De enkele harde schijf die ik heb ingebouwd hing wat zielig in alle beschikbare 3,5" slots. In ieder geval ruimte genoeg voor een paar extra harde schijven.

De (zwarte) schroeven zien er na 1 keer in en uit schroeven er uit of ze al jaren gebruikt zijn. Of dit alleen komt doordat ze zwart geverfd zijn, of dat ze gewoon van zwak materiaal zijn is me niet duidelijk. Ook gingen de schroeven er af en toe wat lastiger in, mogelijk ook door de zwarte verf.

Qua geluid heb ik de PC niet boven mij eigen PC uit horen komen (behalve even de CPU koeler bij het opstarten) en ik vind hem dan ook stil genoeg.

De knoppen, USB en audio aansluitingen zitten bovenop de kast. Voor plaatsing onder een bureau ideaal, voor plaatsing in een krap kastje niet.

Al met al vind ik het een top kast voor deze prijs. Indien je van plan ben wekelijks je kast open je schroeven en te knutselen zou ik echter kiezen voor een kast van wat steviger materiaal.

Heb jij ook een BitFenix Merc Beta?

Fotos waren leuk geweest, maar ik sluit mij verder gaat aan bij je conclusie. Het is inderdaad gewoon een prima budget-kastje.
Foto`s waren idd heel leuk geweest, maar idd een budget kast voor iemand die snel een systeem in elkaar wilt hebben.