Specificaties 15,6" (1920x1080), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus N550JV-CN270H Review

Hyped4 7 april 2014, laatste update op 7 april 2014, 1.790 views

Asus N550JV-CN270H

Pluspunten

• Chassis van Aluminium dus voelt lekker stevig en modern aan. (ander leuk puntje: het ASUS logo geeft licht A'la Apple)
  • Snelle I7
  • Perfecte kijkhoeken door IPS paneel Full HD.
  • Toestenbord verlichting.
  • Geluid is puik, ASUS heeft in samenwerking met Bang en Oulofsen een soort van klein Bass'je meeleverd en geeft daarwerkelijk diepte mee aan het geluid, erg leuk gevonden.

Minpunten

• 500gb HDD (inmiddels vervangen door SSD 250 Samsung EVO)
  • Bij het pluspunt van al het aluminium is ook gelijk het minpunt, hij wordt namelijk best warm bij het gamen.
  • Batterijduur.. daar mag je denk ik ook niets van verwachten als je een 15.6 inch full hd scherm van stroom moet voorzien vind ik persoonlijk.

Ik heb deze laptop gekocht bij de Mediamarkt voor ongeveer 950 euro en dit was 3 maandjes geleden nu. Ben er erg blij mee, mijn PC hiervoor was een Dell desktop van ongeveer 8 jaar oud, dus vond het tijd worden voor iets nieuws. Ook leek het mij wel lekker om te gamen met een laptop op me schoot. Echt een gamer ben ik niet, ik speel namelijk enkel Diablo en Hearthstone, en voor de rest browse ik op het internet. Ik vond het daarom ook niet nodig om een desktopje te kopen. Ik woon zelf in Londen en daar zit het volgende pluspunt als ik eens naar nederland ga dan kan ik me laptop meenemen en vervolgens verder gamen bij wijze van spreken.

Heb afgelopen weekend de HDD vervangen voor een Samsung Evo 250GB SSD, en ben er erg blij mee moet ik zeggen. Ik was een beetje bang om hem te vervangen want had nog nooit een laptop van binnenuit gezien (enkel PC ram vervangen and that's it) en dacht dat het nog wel eens voor problemen kon zorgen. Dit was gelukkig niet het geval, met wat hulp van een Youtube filmpje kon ik het zo nadoen. Schijf was binnen 20 minuten gecloned, stond 100GB op me HDD en had een SATA naar USB 3.0 kabel gekocht.

Ik vraag me nu alleen nog af of ik er goed aan doe om het ram om te zetten van 2 x 4 GB naar 2 x 8 GB om hem helemaal af en toekomst klaar te maken. Wie weet kan iemand hier zijn mening over geven. Ik denk persoonlijk dat het niet zoveel zal uitmaken aangezien ik geen photoshop draai, of werk met vele office pakketten (althans nog niet).

Ik heb (ERG) lang gezocht naar de juiste laptop en ben blij dat ik voor deze heb gekozen. Er zijn natuulijk altijd voor en nadelen, en je kan gewoon weg niet de perfecte PC kopen voor 950 euro. Laat me weten indien jij ook een twijfelaar bent wie weet kan ik wat licht op je keuze werpen aangaande deze laptop.

Dit is trouwens me eerste review ooit dus laten even weten wat je er van vind en of ik iets ben vergeten wat wel handig is om te melden.

Bedankt!

Heb jij ook een Asus N550JV-CN270H?

Het is handig om je plus- en minpunten kort en bondig te houden.
Bedankt voor de tip.
kun je me vertellen welk display er in zit? onder de apparaatbeheer, monitoren, en dan even zoeken. hardware ID heet het volgens mij. Ik ben ook geinteresseerd in de laptop. Probeer wat meer info te vinden over het display.
Heb het even opgezocht en heb dit gevonden, hopelijk zegt dit je iets: LGD0323
alright, thanks!