Specificaties Radiogestuurde muis en 5.600dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Razer Mamba Review

Bas_f 6 april 2014, laatste update op 6 april 2014, 452 views

Razer Mamba

Pluspunten

• Schitterend design.
  • Instelbare kleuren base en muiswieltje.
  • Zowel draadloos als bedraad bruikbaar.

Minpunten

• Ontploft, als de batterij echt leeg is.
  • Komt niet zomaar uit slaapstand.
  • Customer Service Razer is belabberd.

De muis die ontplofte in mijn hand...
Toen ik deze muis kocht, kocht ik hem voor het design, en het zowel draadloos als bedraad kunnen gebruiken. Het design is echt geweldig en het kunnen aanpassen van de kleur van het scrollwieltje en de base is een leuke feature.
Als deze muis niet ontploft, dan is zijn grootste nadeel dat hij vrij snel in slaapmodus gaat als hij op batterijen werkt. Hij komt alleen maar uit zijn slaapmodus door hem te bewegen, of een knop in te drukken. Maar die eerste knop die je indrukt, geeft ie niet door aan je PC. Die gebruikt ie alleen om wakker te worden. Kortom, als je een artikel leest en je hebt je muiscursor al bij de "volgende pagina" knop geplaatst, dan komt de klik niet aan tegen de tijd dat je bij het eind van de pagina bent, omdat de muis dan al in slaapstand is gegaan. Ik heb vanalles geprobeert en ook Razer gecontacteerd, maar een oplossing bleef uit.
Toen ik terugkwam van twee weekjes vakantie, was de muis uiteraard leeg. Ik stopte de kabel erin om op te laden en te kunnen gebruiken. Een ogenblik later begon de muis te knetteren en kwam er een flits en een knal uit de muis, gevolgd door een vies ruikende rookpluim. Godzijdank bleef mijn moederbord ongedeerd.
Ik kreeg geen nieuwe muis van Razer. Wel mijn geld terug, uiteindelijk, maar ik wilde gewoon een werkende muis...
Al met al een teleurstellende ervaring voor een muis van deze prijsklasse.

Heb jij ook een Razer Mamba?

Dat is niet mis. Ik gebruik ook een Lycosa en een Mamba samen. Nu ben ik bang dat ze ontploffen.
Zat de originele batterij er wel gewoon in? Heb namelijk nog nooit gehoord dat een batterij zomaar ontploft. Voor de rest vrij korte/karige review, misschien had je gewoon een slecht exemplaar en zijn de andere veel beter.

Kwam de muis wel uit slaapstand toen je hem net had? Anders had je hem misschien beter direct retour kunnen doen. ;)
Ik zei ook niet dat de batterij was ontploft. Het was de elektronica in de muis. Het was zeker de originele batterij, ik had de muis immers nog geen maand.

Qua elektronica had ik waarschijnlijk gewoon een slecht exemplaar, maar dat in combinatie met de belabberde service van Razer, de andere problemen en mijn Razer Lycosa toetsenbord waar ook vanalles mis mee is, komt dat mijn algehele mening over Razer producten niet ten goede.