Linksys WAP300N Wireless-N Access Point Review

4ppl3 29 maart 2014, laatste update op 31 maart 2014, 2.241 views

Linksys WAP300N Wireless-N Access Point

Pluspunten

• Hij ziet er mooi uit
  • Het lijkt net alsof je een professionele accespoint aan de muur hebt!
  • Groot popi-jopi Cisco logo op de accespoint. Oogt erg serieus.

Minpunten

• Snelheid onmogelijk boven de 90Mbps te krijgen
  • Bereik is intens slecht. Een muur er tussen en max 60Mbps is het resultaat.
  • Blijkbaar is de look belangrijker dan de prestaties
  • Slechts een klein printplaatje in een behuizing die 5x zo groot is.
  • Ik voel mij gewoon in de maling genomen

Beheerbaarheid Score: 1
Waardeloos! Wat een kansloze prestaties

Welke instellingen ik ook gebruik, 5GHz of 2.4GHz, 40MHz of 20MHz, met pijn en moeite komt hij op de 80Mbps. Op voorwaarde dat ik letterlijk naast de accespoint zit. En muur er tussen en de capaciteit daalt met 1/3

Zelfs mijn standaard all-in-one UPC modem-router haalt vanuit de meterkast met gemak 150Mbit!

Je verwacht dat een marktleidend merk als Cisco, dat netwerkapparatuur aan de grootste bedrijven levert, niet zulke baggerapparatuur op de markt brengt. Deze serieus ogende accespoint, verpakt in een mooie en grote, blitse doos, is echt speciaal op de markt gebracht om de gemiddelde consument een poot uit de draaien.

De accespoint is vrij groot en ziet er redelijk professioneel uit. De grap is echter dat het printplaatje in de behuizing ongeveer 1/5 van de grootte is. De rest is gewoon een lege holte.

Met een afmeting van ruim 19 bij 15cm, is een gewicht van 190 gram ook bizar weinig.

Blijkbaar is de look belangrijker dan de prestaties. Ik voel mij dus ook zeer beetgenomen met deze droevige prestaties bij een prijskaartje van 56.

Gaat gelijk weer in de doos en terug naar de winkel.

Niet kopen!

Getest icm Macbook Pro Retina 2012 en Dell Latitude 2013

• Macbook Pro

Heb jij ook een Linksys WAP300N Wireless-N Access Point?

Welke instellingen heb je allemaal gebruikt(kanaal, firmware etc?). Ik heb namelijk een andere betere ervaring.
Alle kanalen en gewoon stock firmware
Sorry hoor, maar ik heb dit apparaat al in 5 huishoudens geinstalleerd en hij doet het prima.
Slechte review IMHO.
Wat mij laatst opviel was dat hij 300 Mbps zou moeten trekken, maar het LAN poortje is maar 10/100Mbps dus onmogelijk boven de 100Mbps te krijgen.
Ben benieuwd naar metingen die deze stelling ontkrachten.
90 is nog steeds geen 300. Indd waardeloos produkt want kom ook niet boven de 100mbit met mijn 150mbit abo
Neen. Voor 4 tientjes heb je geen superverbinding. Leg alles met Cat5e UTP aan, elke verdieping een switch, alles bedraad, en dan haal je met "Gigabit" TP-Link kaartjes zelfs maar 40MB per seconde.

[Reactie gewijzigd door BennyU op 22 september 2016 18:53]