Samsung UE32F5000 Zwart Review

Bacardi95 27 maart 2014, laatste update op 28 maart 2014, 2.579 views

Samsung UE32F5000 Zwart

Pluspunten

• goede kleurweergave.
  • helder beeld zelfs als de zon er driect op schijnt.
  • goed afgewerkt
  • mooie vorm.
  • leuke prijs.

Minpunten

• 2 HDMI poorten aan de lage kant.

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Beste mede-tweakers, hier is dan mijn eerste geschreven revieuw.
feedback hierover is altijd welkom :)

een paar weken geleden had ik besloten dat het tijd werd voor een nieuwe tv. mijn voorkeur is alitjd al uitgegaan voor tv's tussen de 30 en de 40 inch.
na een poosje op tweakers rond te zoeken kwam ik deze tv tegen.
een mooie 32 inch tv met full-hd. prima voor mij.

toen ik de tv eenmaal gekocht en in huis had staan. heb ik hem uitgepakt. en in elkaar gezet. wat heel makkelijk en snel ging. je hoefde alleen even 4 schroefjes vast te zetten in de standaard en kabels aansluit en hij staat stevig.

eerste indruk van de televisie:
eenmaal alles aangesloten, ben ik er direct maar even voor gaan zitten. na eerst wat zenders bij langs te gaan viel mij direct op dat het fijn is om naar het beeld te kijken. aangezien ik zelf tv in full hd heb, is het nu fijn om op full hd alle favoriete zenders te bekijken. het geluid van de tv is voor ingebouwde speakers prima. er zitten 2 speakers van 10W in die veel volume kan produceren. ook klinkt het geluid van die speakers niet hol, wat ik bij andere televiesie soms heb ervaren.

Featureset
van de featureset van deze samsung tv moet je niet al te veel verwachten (daar is de prijs ook niet naar). hij heeft 2 HDMI poorten, een usb poort, scart en video component. doordat er een usb 2.0 poort in zit heb je ook een mediaspeler.
de mediaspeler zelf is heel simpel. hij is geschikt voor video's, muziek en foto's. zelf heb ik een paar keer gebruik gemaakt van de mediaspeler. en hij kan goed overweg met alle bekende formaten.

Kleurweergave
de kleurweergave van de tv is goed. ik heb het niet echt uitgebreid getest. maar wel vergeleken met een andere tv's in de media markt. daar viel wel op dat hij mooiere levenderige kleuren heeft dan tv's van phillips bijvoorbeeld.

Contrast en Helderheid
het contrast van deze tv ervaar ik als goed.
de helderheid is meer dan prima.
situatie schets: op dagen zoals vandaag met veel zon, dan schijnt de zon vaak recht op de tv s'middags en begin van de avond. op deze momenten blijft het beeld nog steeds duidelijk zichtbaar.
zelf heeft samsung een eco sensor in gebouwd die je aan of uit kan zetten. de bedoeling van deze eco sensor is dat hij de helderheid aanpast aan de omgeving.
bij mij heb ik de eco sensor altijd aan staan. en dat helpt wel veel tijdens het tv kijken op een zonnige dag. want dankzij deze eco sensor past hij de helderheid automatisch aan. waardoor je altijd goed tv kan kijken.

Bouwkwaliteit
de tv is goed afgewerkt met plastic waarbij de kleur hoogglans zwart is. als je goed naar de zijkanten en achterkant van de tv kijkt, zie je direct dat het allemaal netjes is afgewerkt.
de bouwkwaliteit van de tv is ook prima in orde. de behuizing zit stevig in elkaar.

vormgeving
persoonlijk vind ik de vormgeving van de tv wel mooi. want hij heeft aan de zijkanten redelijk dunne bezels. en de zwarte hoogglans kleur maakt het gewoon af.
rechtsonderin heb je een klein stukje wat uitsteekt. daar zit de standby led en de IR ontvanger. de standby led is niet iets waar je je aan kan ergeren. hij zit goed verwerkt in de tv en hij gaat ook direct uit als je de tv aan doet.

conclusie
al met al een prima tv voor deze prijsklasse. hij produceert goed geluid, levert mooi beeld op en is niet al te duur.

Heb jij ook een Samsung UE32F5000 Zwart?

Foto's zouden een mooie toevoeging zijn!
Die was ik van plan om na het weekend er op te zetten. Maar bedankt voor de tip
zie nog steeds geen foto's :P
Als je je zinnen met een hoofdletter laat beginnen, dan is je tekst veel prettiger te lezen. Nu ben ik door het ontbreken halverwege afgehaakt.
Kan iemand mij iets vertellen over de mate van 'bewegingsonscherpte' bij deze tv? Het valt me op - althans in de winkel - bij de meeste modellen. Uit allerlei tests via Google blijkt dat het in principe wel snor zit, maar aangezien ik dit model niet meer live kan bekijken, vraag ik het jullie.
zelf heb ik niet echt bewegingsonscherpte gemerkt bij deze tv.
in de winkel heb ik het ook niet gemerkt.
dus ik denk dat het alleen bij het winkel model was
Dat is goed nieuws, ik zie het bij duurdere modellen zoals de H6400 en H6200. Deze hebben overigens een interpolatie optie maar dan krijg je al gauw het 'soap opera effect', waar ik niet op zit te wachten.