Samsung 840 EVO 120GB

Specificaties 2,5" • TLC • SATA-600 - Bekijk alle specificaties

Samsung 840 EVO 120GB Review

swimmer5122 25 maart 2014, laatste update op 25 maart 2014, 1.308 views

Samsung 840 EVO 120GB

Pluspunten

• Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding
  • Nu ook in msata versie beschikbaar (maar (nog) niet getest)

Minpunten

• sequential writes van de 120 GB versie zijn lager dan die van de 'grotere' schijven.
  • De prijs/kwaliteit verhouding van de 240 GB versie is redelijk tot goed, maar zou eigenlijk iets beter moeten zijn om dit nog een beter succes te maken.

Ik heb al wat ervaring in het verleden met de samsung 830. Dit zijn prima schijven, maar helaas niet meer te krijgen.

Toen de 840 en 840 pro op de markt kwamen, was ik enthousiast over de 840 types, maar ook skeptisch vanwege het gebruikte TLC geheugen. Na veel reviews gelezen te hebben - bv. op Anandtech - heb ik toch maar besloten te wachten en te sparen voor de 840 pro versie.

Samsung heeft blijkbaar hetzelfde geconstateerd en daarom een doorontwikkeling gemaakt van de 840 versie van de schijf - de 840 EVO. Omdat deze schijf veel voordeliger is dan de 840 pro, maar toch hele goede prestaties levert, heb ik besloten deze aan te schaffen bij Mycom - goedkoop en gratis levering!. Tot nu toe ben ik er uitermate tevreden over.

Ik heb nu ervaring met 2 120GB schijven en ze zijn echt perfect als systeem drive. De prijs kwaliteit verhouding is heel goed, de schijf is geweldig snel en als je er niet veel rommel opzet blijft deze ook snel, zelfs na lang gebruik.

Ik kan iedereen aanraden deze schrijf als systeemschijf te gebruiken.

Heb jij ook een Samsung 840 EVO 120GB?

Vraag & Aanbod