Specificaties 2,4GHz WiFi + router, 1x 100Mbps switch - Bekijk alle specificaties

TP-Link TL-WR702N Review

kELAL 23 maart 2014, laatste update op 14 juli 2014, 1.833 views

TP-Link TL-WR702N

Als het klein moet zijn is alleen stelen nóg goedkoper ;-)

Pluspunten

• Compact
  • Energiezuinig
  • Auto channel select - niet zo geavanceerd als een Meraki AP, maar lijkt wel redelijk te werken.
  • Prijs/prestatie

Minpunten

• Antenne voor verbetering vatbaar
  • Te weinig geheugen om fatsoenlijk alternatieve firmware te draaien

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 4
Als flatbewonder heb je het niet altijd makkelijk op wifi-gebied.
Zo ligt er af en toe een stuk gewapend beton in je signaalpad en tot overmaat van ramp zijn er ook nog 100+ medebewoners, die allemaal met hun wireless router strijden om ruimte in de ether.
Dus pak je als tweakert het iets grondiger aan: strategisch geplaatste accesspoints. En in AP-modus doet de TL-WR702N het prima - vooral voor die prijs.
Nu is het voor twee tientjes natuurlijk niet alles goud wat blinkt: Als je 'm als AP gebruikt zou PoE wel handig zijn en een betere antenne kan ook geen kwaad. Maar voor wie niet bang is voor de soldeerbout, is dat niet zo'n groot probleem...

Heb jij ook een TP-Link TL-WR702N?

poe is inderdaad wel echt een groot gemis van dit ding, aan de andere kant, hoeveel modem / routers ken jij die PoE ondersteunen? of moet je er eerst weer een switch tussen zetten, bovendien heb je best wel wat verlies in mijn flatje gaat het om zo'n 23mtr kabel en dan met 5v merk ik toch wel dat dat toch niet helemaal optimaal is met (in mijn geval camera's).

kortom dan kun je misschien beter [url=http://tweakers.net/pricewatch/334739/tp-link-tl-wr710n.html}hier voor kiezen[/url].

ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar de prestaties van deze dingen, trekken ze fullHD bijv van de ene laptop of pc naar de andere... kun je een portje gamen met een andere wifi pc...
Dit ding is ook super om mee te nemen op reis, ik kom nog wel eens hotels tegen die alleen ethernet hebben en geen wifi. Of wel wifi maar te zwak om te kunnen gebruiken. (Het zal niet de eerste keer zijn dat ik op de grond zat te internetten in het hoekje tussen de badkamer in de mini-bar omdat ik alleen daar bereik had ;) ). Deze router kan dan als wifi AP spelen of zelfs als repeater (met 2 verschillende modes, als echte repeater of als bridge).

Dan is dit ding echt super handig, ik heb hem standaard in mijn koffer zitten. Heel klein, weegt bijna niks, en er zit nog een platte ethernet kabel bij ook die erg handig is om mee te nemen. Voor de voeding kan je gewoon de micro-USB van je telefoon pakken.

Echt een must-have als je veel zakelijk reist.