Netatmo Weerstation Review

Kraz 22 maart 2014, laatste update op 6 juli 2014, 15.745 views

Netatmo Weerstation

Zeer mooi vormgegeven en uitgebreid weerstation. Ondanks de hoge(re) prijs zijn geld dubbel en dwars waard!

Pluspunten

• Mooi design
  • Duidelijke en gemakkelijke installatie
  • Zeer goede app
  • Extra modules voor andere ruimtes mogelijk

Minpunten

• Prijs (is wel goed te praten met functionaliteit)
  • Account bij Netatmo noodzakelijk
  • Notificaties i.m.o. niet echt toegevoegde waarde.
  • (nog) Geen officiële Windows app
  • (nog) Geen windmeter beschikbaar

[Wijzigingen:]
2014-04-04
Initiele review

2014-07-06
Review flink aangepast met meer details en screenshots.
Ook heeft Netatmo een aantal wijzigingen doorgevoerd en deze zijn ook in de review verwerkt.

Al langer was ik aan het kijken naar een weerstation. Dit puur voor de cijfertjes die eruit komen en ik het leuk vind om bij te houden.
Aangezien ik op de 2e verdieping van een (huur)appartement woon heb ik niet de mogelijkheid om allerlei sensoren buiten op te hangen (denk aan de wind- en regen meters)

Omdat ik in de toekomst ook naar domotica toe wil en tot nu toe m'n zinnen heb gezet op Fibaro, houd ik de updates daarvan bij.
Daar kwam ook dit weerstation van Netatmo voorbij als aankondiging dat Fibaro deze in de nabije toekomst ook gaat ondersteunen.
Mijn interesse was gewekt en uiteindelijk heb ik m gekocht.

De reden dat ik er een uitgebreide review van heb geschreven is omdat ik er erg enthousiast over ben en hem eigenlijk iedereen kan aanraden.

Hieronder de versimpelde specificaties.
Mocht je de gehele specificaties willen dan kun je het beste even op de site zelf kijken

Per Station kun je max 3 extra modules toevoegen en max 1 regenmeter.

--Afmetingen;
Indoor module: 45x45x155 mm
Outdoor module: 45x45x105 mm (tot max 100m bereik)
Regen meter: 13x13x11 mm (tot max 100m bereik)

--Sensoren;
Geluidsmeter: 35 dB tot 110 dB
Regenmeter: 0,2 mm/h tot 150 mm/h

--Overige Functies:
Gedetailleerde 7-daagse weersvoorspelling.
Lichtindicatie bij directe CO2 meting (binnenmodule).
Toegankelijk vanaf meerdere apparaten.

--Compatibiliteit:
iPad mini
iPad (4th generation)
iPad (3rd generation)
iPad 2
iPod touch (5th generation)
Android 4.0 minimum met toegang tot Google Play

- iOS App

- Android App

Er is door een NL bedrijf voor Windows Phone en Windows 8 ook een gratis, niet officiële app beschikbaar gemaakt.
Hij werkt, maar heeft bij lange na niet dezelfde functionaliteit als de officiële Android en iOS variant.
- Windows App

Het doosje is relatief klein en ziet er qua design prima uit. Het doet mij toch een beetje aan een Apple product denken; Witte doos met daarop (en erin ;) ) een zilverkleurig product.
Als je de doos openmaakt zie je de binnen- en buitenmodule strak in de verpakking zitten.

Inhoud
In de doos vind je onderstaande onderdelen;
  • Bassistation
  • Buiten module
  • Handleiding
  • Adapter
  • Wit micro USB kabeltje
  • 1 schroef + plug om buitenmodule op te hangen
  • 2 AAA batterijen voor de buitenmodule
  • Klittebandriempje om buitenmodule te bevestigen aan (bijv.) een paal.

Beide modules voelen solide aan en hebben een zeer nette, strakke afwerking. De behuizing is van aluminium en de boven- en onderkant van UV-vrij plastic (zou dus niet moeten vergelen)

Aan de voorkant van de binnenmodule een soort sleuf die oplicht in verschillende kleuren (groen, geel, oranje, rood) als je een 'on demand' scan doet.
Het basisstation wordt van stroom voorzien door een micro USB aansluiting via een 220 adapter en de buitenmodule door 2 AAA batterijen (Deze zouden de module voor een jaar van stroom moeten kunnen voorzien volgens de site).

Het installeren is erg, erg gemakkelijk.
De meegeleverde handleiding beschrijft dat je alleen onderstaande 3 dingen hoeft te doen;
  • Steek de USB stekker in de binnenmodule en een stopcontact
  • Doe batterijen in de buitenmodule
  • Ga met je smartphone of tablet naar; http://station.netatmo.com
Je komt dan op de downloadpagina van de app terecht.
De Netatmo app wordt gedownload (37Mb! voor android) en geïnstalleerd.

Na installatie kun je de app opstarten en wordt er stap voor stap verteld wat je moet doen.
Ik heb hier geen screenshots van oid, maar het komt op onderstaande neer;
- Account aanmaken bij Netatmo
- Eenmalig verbinding maken d.m.v. bluetooth
- Controle op huidige firmwareversie en deze wordt eventueel gedownload en geinstalleerd.
- WiFi verbinding instellen

Als bovenstaande is uitgevoerd heb je direct verbinding met je modules en zie je direct de gegevens.
*Zoals al eerder gemeld kun je in totaal maximaal 3 modules toevoegen en maximaal 1 regenmeter. Modules zijn achteraf toe te voegen via het Settings-menu

Ik maak gebruik van zowel de Android versie (telefoon) als de iOS versie (iPad).

Bij het openen van de app zie je de standaard gegevens zoals, temperatuur buiten en binnen, luchtvochtigheid en luchtdruk.
De interface bestaat uit een soort slider systeem waarmee je het onderste gedeelte naar boven of beneden kunt vegen (rode pijlen). Op die manier krijg je meer gegevens van of de buitenmodule of de binnenmodule te zien.
Hieronder een screenshot van de Android variant;
(erop klikken geeft de full size afbeelding)

De (grijze) screenshot rechts onderin komt tevoorschijn als je op de 'i' knop drukt in de applicatie. Je krijgt dan een overzicht van alle functies, waar ze voor dienen en hoe de getallen tot stand komen.
Mocht je extra details willen weten wat de getallen precies inhouden of wat normaal is kun je weer op de 'i' knop drukken en je krijgt gedetailleerde uitleg over de sensor te zien.
Hieronder een voorbeeld van de extra sensorinformatie m.b.t. de CO2 meting(en):

Als je je telefoon 90° draait krijg je een grafiek te zien. Je kunt zelf bepalen welke gegevens er moeten worden weergegeven;

On Demand meting
Gegevens worden om de paar minuten ververst. Mocht je de huidige gegevens willen hebben dan kun je dit doen door je vinger bovenop de binnenmodule te leggen. Echt drukken is niet eens nodig.
Er wordt op dat moment een meting uitgevoerd en de sleuf licht dan op in een kleur n.a.v. de huidige co2 waarde.
Binnen enkele seconden krijg je ook op je ingestelde apparaten een melding van de on demand meting binnen.

Een DEMO van de functionaliteit is te zien op de DEMO-site van Netatmo:

Algemeen
Via het Settings menu kun je o.a. de eigenschappen van je station of modules zien en aanpassen en eventueel extra stations/modules toevoegen.
Ook voor het aanpassen van je accountgegevens moet je hier zijn.

De optie voor het stellen van een vraag (Contact) heb ik niet gebruikt, maar ik ga er vanuit dat Netatmo antwoordt via mail.

Huidige Module(s) Wijzigen/Instellen
Als je op de naam van je module tikt kun je de benodigde settings wijzigen en zie je informatie van je modules, waaronder; firmware, batterijstatus (alleen outdoor module), benaming, etc.
Via dit menu is het ook mogelijk om jouw weerstationgegevens te delen met iemand anders. Dit kan via social media of gewoon via email.
De ontvangende partij ontvangt een email met daarin de link waarmee ze hun toegang activeren. Wel moeten ze hiervoor een account bij Netatmo aanmaken.
Voor mensen die achteraf spijt hebben van de uitnodiging(en) is het gelukkig met 1 druk op de knop weer uit te schakelen. ;)

Netatmo Weermap
In bovenstaande afbeelding is te zien dat standaard de optie aan staat dat de gegevens zichtbaar gedeeld worden met Netatmo.
Als je deze op Ja/Yes zet worden alleen de gegevens van de buitenmodules met Netatmo gedeeld.

Het leuke hiervan is dat als je op de kaart klikt, je een mooi overzicht krijgt van de temperaturen over de hele wereld. Hoe dieper je inzoomt, hoe meer 'pins' je te zien krijgt.
Nadeel is natuurlijk wel dat je op die manier goed ziet waar er eventueel een buitenmodule te 'halen' valt.

De gegevens zijn ook via de site van Netatmo zelf te bekijken in de Netatmo Weathermap

Notificaties
Hoewel ik in eerste instantie vond dat de instelling voor notificaties redelijk 'verstopt' zat ben ik inmiddels van mening veranderd. De notificaties moeten per station aan/uit gezet worden en dus zitten de notificaties onder de instellingen van het betreffende station.

Notificaties zijn per per sensor in te stellen.
De standaard notificaties zijn ook standaard geactiveerd, maar zijn (gelukkig) uit te zetten. Wat de instellingen zijn van de standaard notificaties zijn via de link boven de instellen gemakkelijk op te vragen.

De reden dat ze bij mij uitstaan is omdat je geen tijden of specifieke data kunt instellen bij notificaties.
Ik kan me zoiets voorstellen dat je het na bijvoorbeeld 22:00 's avonds niet meer 20+ graden in je huiskamer hoeft te hebben en dat je wellicht bent vergeten om de thermostaat naar beneden te zetten.
Dit is handig voor in de winter, maar 's zomers kan het juist makkelijk boven de 20 graden blijven. Die melding is dan zinloos.
Uiteraard kun je deze notificatie dan tijdelijk uitzetten, maar toch...

Het gebeurde mij dat ik midden in de nacht een melding kreeg, omdat de buitenmodule aangaf dat het 2 graden was en er dus kans op vorst was.
Erg leuke informatie...maar niet om 03:30 :/

Weeralarm meldingen worden doorgegeven vanuit MeteoAlarm.
Ook deze meldingen komen 's nachts door. ;)
Ondanks dat zijn de meldingen wel accuraat. In het begin heb ik 2x een melding gekregen van ernstige hagelbuien en nog geen 30 min later hagelde het inderdaad flink.

Persoonlijke Notificaties
Daarnaast is het mogelijk om persoonlijke notificaties in te stellen. Je kunt dit doen op basis van 1 van de beschikbare sensoren van de station(s) of modules.
Uiteraard is er per instelling een verschillende waarde in te stellen waarop de notificatie gemaakt moet worden.
Instellingen voor notificaties van de indoormodule;

Instellingen voor notificaties van de outdoormodule;

3rd Parties
Er zijn verschillende 3rd parties applicaties te vinden voor het weerstation, maar 1 van de handigere features is toch wel dat je m kunt aanspreken via If This Than That.
Op die manier kun je bijvoorbeeld je Philips Hue lampen een bepaalde kleur laten branden n.a.v. de temperatuur in huis.
Of je het nodig hebt is een 2e... ;)

Ik ben zeer, zeer tevreden over het weerstation. Hij misstaat niet in je interieur en de interface werkt goed, is overzichtelijk en ziet er gewoon erg gelikt uit.
De standaard informatie die je wilt zien is direct beschikbaar en er wordt goed uitgelegd hoe de getallen tot stand komen.
Natuurlijk kun je als nadeel noemen dat je persé een smartphone en/of tablet moet hebben, maar anno 2014 is vrijwel iedereen in het bezit van 1 van de 2 apparaten.

De regensensor heb ik nog niet, maar gaat er uiteindelijk wel komen. :D
Tot die tijd moeten de gegevens van MeteoGroup vandaan komen.
Een windmeter is er op dit moment nog niet, maar die komt later in 2014 waarschijnlijk wel beschikbaar.

Heb jij ook een Netatmo Weerstation?

leuke review! zit over te denken om deze aan te schaffen.
Heb jij de regen meter al ? want ik ben benieuwd of deze regen meter alleen de hoeveelheid regen meet of misschien ook al detecteert wanneer de eerste druppels gaan vallen.
Reden is dat ik het wil combineren met mijn domotica en dan bij detectie mijn zonnescherm naar binnen wil halen.
Hoe bevalt de meter verder na jaartje gebruik ?
Heb zelf (nog) geen regenmeter, maar wil die wel gaan aanschaffen.
Ga er maar niet vanuit dat deze de weersvoorspelling doet mbt regen. Hij zal alleen de hoeveelheid regen meten.
Na een jaar de Netatmo in gebruik te hebben ben ik nog steeds zeer tevreden. De batterij van de buitenmodule zitten nog voor 50%+ vol en gaan dus lang mee. Ja, je betaald wat meer, maar de apparatuur werkt 'gewoon'; aansluiten en gaan!
Mijn vader heeft een weerstation van Alecto gehad en daarvan is de windmeter 4x vervangen voordat deze het eindelijk een keer deed.

Mocht je met 'Domotica' Domoticz bedoelen dan zou ik in het topic daarvan even zoeken.
Er zijn scripts bedacht icm buienradar waarmee je een voorspelling kunt doen en op basis daarvan dingen aan/uit kunt zetten. Zeer handig!
Bedankt voor je info.
Goed om te horen dat alles nog steeds naar teveredenheid draait.
Ik ben in het bezit van Fibaro en daar is een Netatmo plug in voor dus dat zit wel goed.
Wind meter kan ik dan bij hoeveelheid wind een voorwaarde aan koppelen dat dan het zonnescherm naar binnen gaat. Echter bij regen wil je het het direct bij de eerste druppels. Maar ik kan ook van paar tientjes een sensor kopen en deze op een input modulle koppelen.
Zag net ook nog een Fakro weather modulle op z-wave gebaseerd handig voor de regen sensor.
Zal nog even alles op rijtje zetten en dan komt vast die Netatmo er, overal mooie verhalen en ervarigen.
Bij mij heeft de buitenmodule, net als bij een heel groot deel van de andere gebruikers, het inmiddels bijna begeven. Na de eerste wisseling van de batterijen is er ineens buitensporig hoog batterijverbruik merkbaar. Ik doe nu maximaal twee week met een setje batterijen wat niet acceptabel is.

Netatmo reageert bij veel mensen niet of nauwelijks op klachten merk ik. Het enige wat ik tot nu toe krijg is een computer generated auto response e-mail. In het Netatmo forum loopt al meer dan een jaar een lang topic (15+ pagina's) hierover waarin veel meldingen van deze klacht worden gedaan. Ik ben bijna zo ver dat ik de hele set retour stuur en ga kijken bij de concurrentie.

Hoe is jouw ervaring met de batterijduur? Er zijn trouwens twee versies van de outdoor module; een oudere versie met 4 batterijen en een nieuwe met 2. Beide lijken deze klachten te hebben.

[Reactie gewijzigd door Bor op 20 december 2016 09:08]

Ik heb precies hetzelfde probleem. Eerste half jaar, ging het prima. Toen batterijen vervangen en sindsdien om de paar weken batterijen weer leeg... Stevig minpunt van Netatmo...! Heb jij er nog iets op gevonden?
Op basis van jullie ervaringen heb ik een sticker geplakt op de module met daarop de datum dat ik de batterij heb vervangen.
Ik kan straks dus precies zien hoe lang ze zijn meegegaan. Status van de extra binnenmodule op dit moment; ~99%
Dit ook voor de buiten module en de windmeter. De regenmeter is nog 90%+.

Dit na 3mnd?

Bij mij lijkt dus alles prima te gaan.... Gelukkig! :Y)
Het gaat pas fout na de eerste batterij wissel bij de meeste mensen die het euvel melden.
Ik heb lang onderzoek gedaan en verschillende dingen getest: andere batterijen, contact gehad met Netatmo etc. Het euvel lijkt niet oplosbaar anders dan door de hele set te retourneren ben ik bang. Dat was ook het advies wat ik vanuit Netatmo kreeg. De periode waarin batterijen meegingen werd bij mij korter en korter totdat ik nog max tussen de 4 en 2 dagen met een setje deed. Belachelijk voor een weerstation voor deze prijs (Netatmo kan overigens niet tippen aan bijvoorbeeld een veel duurdere Davis).

Op het Netatmo forum lees je veel klachten mbt de buitenmodule. Er zijn zelfs mensen die een klein zonnepaneel bevestigen om het issue op te lossen. Mijn advies: blijf bij Netatmo aan de bel trekken en accepteer geen excuus. Je bent niet de enige. Vanuit Netatmo is er maar weinig communicatie over dit punt en mijn ervaringen met de support afdeling zijn slecht. Ook dat lees je op het forum veelvuldig.

Door Netatmo gerepareerde modules vertoonden het issue na korte tijd weer volgens diverse forum posts. Daar had ik weinig vertrouwen in. Gelukkig kon ik de hele set retourneren binnen de garantietermijn.

Jammer gezien er eigenlijk geen goed alternatief is binnen deze prijsklasse!

Update: hier is de link voor je (ik werd er niet vrolijk van):

Bottomline is dat Netatmo blijkbaar weet van het euvel maar weinig communiceert en het in veel gevallen niet kan oplossen.

[Reactie gewijzigd door Bor op 8 maart 2017 12:55]

Ik had mijn set bij 50five gekocht. En gelukkig stuurden die al na één mailtje van mij een nieuwe set op. Uitstekende service dus! Nu maar hopen dat deze niet hetzelfde probleem krijgt na de eerste batterijwissel...
Ook net een Netatmo gekocht bij 50five. Alleen zie ik dat zij mijn gegevens gebruiken.
Herkent iemand dit? Kun je het uitschakelen?
Dan moet je volgens mij die optie "deelnemen aan de netatmo weatherman uitschakelen."
Help niets, bovendien wil ik mijn gegevens wel op de map hebben staan, ik zal eens contact op nemen met 50five.
Vandaag contact gehad met 50Five en ik moest mijn MAC-adres doorgeven, waarna Netatmo het partnerschap uitzet.
Volgens mij schampt dit (partnerschap) aan de Wet bescherming persoonsgegevens.
Ik heb toevallig vorige week de batterijen van de buitenmodule verwisseld.
Deze waren dus na 2 jaar leeg. Lijkt mij een prima resultaat. :0
Ik heb ook nog een extra binnenmodule waarvan de batterijen na een klein jaar op 10% zijn. Moeten binnenkort dus ook worden vervangen.

De Windmeter en Regenmeter hangen bij mij sinds een half jaar op. Hiervan zijn de batterijen van de windmeter nu leeg en van de regenmeter helemaal vol.
Wel heb ik de nieuwste firmware op alle devices staan (updaten via PC).

Heel vreemd hoeveel verschil er zit in batterijverbruik dus. Ik heb daar ook geen verklaring voor.
Zelf ben ik nog steeds zeer tevreden over het product.

Batterij status;

[Reactie gewijzigd door Kraz op 20 december 2016 09:23]

2 jaar is inderdaad een prima resultaat! Volgens de handleiding zou 1 jaar ongeveer verwacht mogen worden. De meegeleverde batterijen deden het relatief gezien bij mij prima maar daarna is het een drama. Er zijn al verschillende batterijen geplaatst wat niet uit lijkt te maken.Op het forum wordt de indruk gewekt dat het issue mogelijk door een brakke condensator wordt veroorzaakt maar het lijkt er ook op dat gerepareerde modules na verloop van tijd ook weer stuk gaan. Helaas is de support van Netatmo zowat onbereikbaar tenzij (naar ik hoor) je de publiciteit opzoekt via social media.
Ik zal het in de gaten houden wat de batterijen nu doen.
Er zitten nu Philips batterijen in dacht ik. Destijds in de aanbieding bij het Kruidvat. :)

Jammer dat Netatmo zo slecht reageert op klachten. Gelukkig heb ik er tot nu toe geen over mijn producten.

Mijn devices hangen ook relatief dicht bij elkaar (appartement). Wellicht dat dat ook nog invloed heeft op het batterijverbruik.
Heb dezelfde klachten en Netatmo reageert ook niet
Vol blijven houden of via social media reageren. Daar lijkt Netatmo wel vatbaar voor (hoewel ik het jammer vind dat het zo moet)
Bedankt, leuke review. We zijn ook op zoek naar zoiets en ons oog viel op deze. Het modulaire systeem lijkt me wel handig; elke ruimte een unit b.v.
Die sleuf op de voorkant van de units; heeft die nog een functie? Of is het alleen maar design? Ik vind het wel jammer dat je alleen gegevens kan zien op je smartphone en niet op het apparaat zelf.
De sleuf van het basisstation licht op als je de touchknop bovenop aanraakt.
Deze geeft dan via het licht aan hoe het met de CO2-waarde is gesteld (groen, geel, oranje).

De sleuf van de buitenmodule is puur als design, maar heeft verder geen functionaliteit.

*Wellicht dat ik dat gedeelte nog toevoeg aan de review. :)
Ter info: regensensor kan je sinds een paar dagen pre-orderen en wordt over een tiental dagen geleverd. Via Twitter heeft netatmo bekend gemaakt dat een windsensor in ontwikkeling is en gepland staat Q3-Q4 2014...
Ook het vermelden waard: Mac gebruikers kunnen best baratmo installeren, zeer handig om realtime je netatmo gegevens in de menubalk te zien... http://www.appannie.com/a...baratmo-a-netatmo-client/

[Reactie gewijzigd door ncodr op 13 april 2014 11:24]

Ik vermoed dat het dezelfde app is , maar deze is dus flink uitgebreid;
Ik lees dat er maximaal 3 sensoren gekoppeld kunnen worden.
Zijn dat alleen die kleine modules of valt de regenmeter (en straks ook de windmeter) ook onder de noemer sensor?
Reden voor deze vraag, ik wil graag per etage (woning met 3 etages) een sensor plaatsen én buiten ėėn regenmeter en in de toekomst ook één windmeter, kan dat?
Daar twijfelde ik eerst ook over, maar volgens mij is het 3 sensoren + 1 regenmeter.
Of de windmeter later ook nog gekoppeld kan worden weet ik niet, maar het lijkt me wel.
Anders zou je weer een apart basisstation moeten aanschaffen voor alleen je windmeter.
Goede review, op de site van netatmo, staat dat ook de luchtkwaliteit buiten gemeten kan worden. Maar in de specificaties zijn geen sensoren gespecificeerd voor CO2, fijnstof of iets dergelijks. Weet jij iets meer?
Thnx!
De buitenmodule meet alleen de luchtvochtigheid en de temperatuur.

Dit zijn ook de enige gegevens die je ziet in de screenshot ziet van de app onder het kopje Gebruik.
Jammer.. beetje misleidend op hun eigen site

"luchtkwaliteit buiten"
Het wordt wel 'gemeten' maar niet door de module zelf voor zover ik kan zien.
Volgens mij wordt die info ergens online opgehaald.

*Ik doe daar ook helemaal niets mee overigens. :P

Edit:
Ik heb nog even voor je in de App gekeken van Netatmo.
De info komt inderdaad van andere bronnen af via internet.

Outdoor air quality: pollution index
"The European Citeair index for air pollution is displayed on the outdoor dashboard. It is computed from forecast results provided by the european pollution model MACC".

Ik heb een screenshotje gemaakt. Zie onderstaande image.

[Reactie gewijzigd door Kraz op 1 oktober 2014 11:01]

Hey,

ook hier een tevreden gebruiker! Ik gebruik het toetstelletje ook in scholen om de luchtkwaliteit in de klas te monitoren. Ik maakte hiervan een bespreking op mijn persoonlijke blog...
Ondertussen is de look and feel van de app voor android flink veranderd,het is allemaal een beetje basic blue geworden,ik vond de vorige look een stuk mooier.
Heel feitelijk..zonder de wind en regenmeter zijn er verschillende apps die completer en mooier zijn weergegeven,ja de gegevens zullen beslist minder actueel zijn maar als je dit echt helemaal zelf in eigen beheer wilt hebben moet je er een regenmeter a 69 euro en een windmeter a 100 euro (prijs per vandaag 7 december 2015) bijkopen.. het valt me eerlijk gezegd tegen... vernieuwen/verbinden van de sensoren via bluetooth wilde ook niet lukken,met de pc ging het makkelijker.
Je hebt ook in het begin geen enkele indicatie dat het werkt, de basisset gloeit een seconde of 10 op en verder heb je totaal geen indicatie dat het werkt, de buitenset knippert een paar keer groen maar ook dan geen indicatie meer dat er verbinding is,pas als je alles hebt aangesloten zie je dat het werkt... zonder windmeter haalt het apparaat ook geen gegevens op wat het dan volgens weatherpro volgens andere stations zou moeten zijn,je kan net zo goed bij een station bij je in de buurt bekijken hoe de temperatuur daar is,hoeveel regen er daar valt,dan is het bij jou echt niet spectaculair anders en bespaar je de kosten van het hele ding..
Ook al een paar maanden in het bezit van een Netatmo weerstation. Vooral de windmeter zonder bewegende delen is ideaal. Mijn vorige windmeter is kapot gegaan op een vastgelopen opnemer en die zit boven op het dak en alleen te bereiken met een steiger. Van deze windmeter is bovendien de hoogte te compenseren als deze niet op de voorgeschreven hoogte van 10 meter staat. Alleen de windrichting is niet zonder app te zien, maar daar heb ik mijn vorige windmeter nog voor. Wel zo gemakkelijk als je de deur uit gaat en even naar boven kijkt hoe de wind 'staat'. Regenmeter doet het ook prima, geeft direct aan wanneer het begint te druppelen. Ook de binnenmodule met geluids en Co2 metingen is wel aardig. Zo kun je zien of er iemand in de kamer rondloopt [houten vloer ;)] Nu nog de Welcome en we zijn compleet.
Ben nu ook compleet :) Wind- en regenmeter. Duur, maar erg grappig. Aanrader.