Specificaties 30" @ 2560x1600 (WQXGA) (S-IPS, 5ms) - Bekijk alle specificaties

LG Flatron W3000H Zwart Review

jpc6000 20 maart 2014, 473 views

LG Flatron W3000H Zwart

Pluspunten

• geen

Minpunten

• electronica die niet te vertrouwen is
  • service ondermaats met steeds leugens en men word van kastje naar de muur gestuurd
  • geld in water, goedkoop is soms miskoop en bij LG is dit bijna zekerheid

twee zaken gekocht van LG beiden waardeloos, service waardeloos, goede raad koop nooit geen LG. Men word bij LG Benelux bahandeld als een klein kind, servilux hun hersteldienst is eveneens waardeloos. Ben nu een jaar bezig om de defecte monitor hersteld te krijgen, omdat ze hem niet hersteld krijgen doen ze een ruil naar een monitor van 250 euro met een resolutie van 1366 werkelijk beschamend. Men koopt een Mercedes van monitor en krijgt een kale mini. Uren en dagen ben ik er reeds mee bezig geweest met steeds teleurstellingen. Voor mij nooit geen LG meer zelf hun voorstel heb ik afgewezen, ik wil dat niet meer in mijn huis. }:O

Heb jij ook een LG Flatron W3000H Zwart?

Waarom koop je het dan als je het een slechte deal vind? Sowieso is dit een "review" waar niemand echt wat aan heeft. Als je nou wat uit zou wijden over wat er zo slecht is dan kunnen we er ten minste nog wat mee.
waarom heb ik hem gekocht, ja omdat ik geen slechte review gevonden heb.
Daarna zijn de problemen begonnen anders had ik nooit geen LG gekocht.
Nu wat is er slecht aan LG. De kwaliteit van LG is ondermaats. En als men dan nog slechte producten heeft dan kan een goede na service veel verhelpen. Het kost de producent altijd geld defecte materialen vervangen of herstellen.
Bij LG is het een en al miserie. De repararaties word door servilux gedaan en hun manier van werken is al even slecht.
Waarom, daarom:
LG monitor van meer dan 1000 euro en blu-ray writer 300 euro. De writer was kort na aankoop reeds kapot,
de LG monitor na een jaar. De monitor had nog een resolutie van 1250 x 800 ipv 2560 x 1600 dus de helft. Men zegt dat het aan mijn VGA kaart ligt, nieuwe VGA kaart gekocht, zelfde resultaat. Het ligt aan de PC een nieuwe PC aangesloten geen verandering, dan was het de kabel, de orginele kabel was niet goed! Door persoonlijke problemen en omdat ik dit spelletje moe ben blijft de monitor in de garage staan. Een jaar later haal ik hem terug van stal en begin terug met de testen.
En ik ben ondertussen tijd zeker dat de monitor wel degelijk defect is.
Ik zend hem op naar servilux. Men zegt dat de monitor volledig kapot is, zonder meer.
LG wil hem eerst niet onder garantie herstellen later dan wel weer.
Door de vele tijd voor ik hem kon opsturen was de monitor buiten garantie gekomen.
De monitor had ongeveer 8 maanden gewerkt +/- 3 uur per dag, dus zo goed als nieuw.
Het is ook duidelijk een hardware fout niet slijtage of zo.
LG wil geen omruiling doen en zeggen tegen servilux hem toch proberen te repareren.
Servilux moeilijk bereikbaar, men krijgt geen informatie over de herstelling, noch kan men de personen die aan de monitor werken bereiken. Na weken over en het weer mails, zou de monitor herstelt zijn. Ik krijg hem thuis ipv herstelt werkt de monitor helemaal niet meer, is niet meer te gebruiken. Het probleem is niet verholpen, in tegendeel er is een probleem bij gekomen. In-slaap toestand word het een disco bar, scherm kleurt rood, wit, blauw, groen en de hitte van de monitor loopt daarbij hoog op. Dus zonder te testen stuurt servilux mij de defecte monitor. Na weken over en weer gepraat, het lag aan mij en dergelijke onzin.
De monitor terug naar servilux, en weer krijg ik een bericht van servilux dat de monitor volledig defect is. Het zou het beeldscherm zijn, ik krijg daarvoor een factuur van 1600 euro + btw. Ze willen hem weer niet meer onder garantie herstellen.
En daarbij, ik heb de monitor gekocht tegen ongeveer 1000 euro en zij vragen mij voor alleen het scherm bijna 2000 euro! En met maar 3 maanden garantie, gewoon lachwekkend.
Ik heb zelf de monitor open gedaan en alles was van Dell, Dell had dezelfde monitor alleen ander nummer. Ik zag dat de voedingsprint in slechte toestand was, slecht gesoldeerd en veel sporen van zuuraantasting. Het toestel was geproduceerd in Polen, niet een land waar ik veel vertrouwen in heb.
Na veel gepalaver met LG willen ze hem toch weer in garantie herstellen.
Nieuwe printen worden besteld zonder resultaat, een nieuw scherm word geprobeerd, ook dat lukt niet. Ze hebben bijna alles vervangen en toch de fout niet kunnen herstellen. Maanden zijn we weer verder, van aug. 2012 was het eerste contact.
Weer keert LG en servilux hun kar en willen ze het toestel niet meer onder garantie herstellen.
Weer over en het weer mail en telefoons en dan sturen ze mij een mail waarin ze hun goedkoopste monitor in ruil geven. Resolutie 1366.
Ik koop een dure hoge resolutie monitor en krijg een goedkoop monitor in ruil.
Ik ben er niet mee akkoord, weer gaan weken voorbij, steeds met nieuwe leugens dan weer via servilux dan weer via een medewerker. Niet dat lange wachten, niet die monitor werkt mij het meest op mijn zenuwen maar wel hun gefoevel met de klant.
Ik heb mijn vertrouwen gegeven en dat hebben ze met alle middelen beschaamd.
Is het nu min of meer duidelijk dat men geen LG moet kopen, niet dat alles slecht is maar als u problemen hebt dan is het bloed, zweet en tranen.

[Reactie gewijzigd door jpc6000 op 20 maart 2014 22:32]

Kijk, en als je dit nu in je review gezet had dan was hij wel nuttig geweest. Overigens heb je wettelijk gewoon recht op twee jaar garantie, dus laat je vooral niet afschepen met minder.
lol reactie is 3x zo lang als de review :P
zoals review nu is het een dikke 0 ik snap het nieteens helemaal, tja een klaagzang zoveel was duidelijk...

[Reactie gewijzigd door Powrskin op 21 maart 2014 00:26]

Garantie is 3 jaar bij LG.

Nu wilden ze hem niet meer herstellen en wilden een goedkope omruil, 8)7
ik ging er niet mee akkoord. Ik wou mijn toestel terug, nu heeft servilux mijn oude monitor defect gemaakt en kan hij niet meer werken. Zo wil ik mijn monitor natuurlijk niet terug.
En dus zit servilux en lg in problemen want ze kunnen mijn oud toestel niet defect terug geven, en hebben ze mij nu een nieuwe deal voorgesteld. Niets beter alleen nog kleiner 27".
Ik heb bij dymo ook iets gelijkwaardigs voor had. Dymo geeft mij voor een klein defect aan hun toestel en een super deluxe labelwriter 450 duo in de plaats en op een week tijd. Dat is service, een andere leverancier, ook omruil met een sorry briefje en een flesje wijn. Leveranciers vergeten dat al problemen met hun producten voor veel fustratie leid bij de klant.
Dit is geen review en hetgeen wat je hier beschrijft zijn alleen jouw problemen met LG en niet over het in dit geval defecte product. Daarnaast spreek je jezelf tegen door te zeggen: "goede raad koop nooit GEEN LG. Of je veranderd "geen" in "een" of je haalt het woord "nooit" weg.

Ik vind deze zogenaamde review belachelijk. Pas de review aan, naar een mening over dit product en niet over de aftersales van LG of verwijder je review. Daarnaast kan het zijn dat jij toevallig een defect model hebt gekregen en andere mensen zeer tevreden zijn met deze monitor.

Heb je toen je het scherm hebt aangeschaft er überhaupt mee kunnen werken? Zo ja, wat vond je van de beeldkwaliteit e.d. Als je dit soort zaken kan verwerken in je tekst, lijkt het tenminste op een review en is het de misschien wel de moeite waard om te lezen en anderen te helpen.
Hoe kan ik nu tevreden zijn over de beeldkwaliteit als hij slechts de helft van zijn resolutie heeft.
Het mag het beste toestel op de wereld zijn als men het niet kan herstellen is het niets waard.
En ik heb enkele foutjes in mijn tekst na herlezing duidelijk gemaakt, ik zal alvast nooit geen LG meer kopen. Er zijn genoeg alternatieven. Prijs is een ding service is een andere ding. ;) ;) ;)
JPC,

Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad!
Wij hebben hier op het werk een 10 tal van die monitoren staan en dit al 3jaar +.
Geen enkel probleem mee gehad en allemaal met de juiste kabel geleverd.

Wel een ding dat me is opgevallen dat je geen enkel tussen stuk mag gebruiken voor je scherm.
Anders klopt idd de resolutie niet.... Vrij vervelend als je er zo 2 aan je werkpost wil hangen...
Want 3d kaarten met 2 native dvi uitgangen kom je niet zo veel meer tegen...
Dus dual dvi moet rechtstreeks verbonden zijn. (scherm - 3d kaart)

Hoop dat je er iets aan hebt...
Na een grote strijd met LG die ik voor de rechtbank ging brengen door hun grove fouten hebben ingezien dat ze aan het kortste eind gingen trekken en hebben dus ingestemd met een nieuwe LG 34". Dus ik heb uiteindelijk toch opnieuw LG. Perfecte monitor, zoals twee HD sreens naast elkaar. :*)
Maar of ik in de toekomst nog LG zal kopen waarschijnlijk niet, teveel onzekerheden en twijfel, Maar nog een goede raad bij defect zelfs na garantietijd steeds vragen om vervanging. In Eu is men trouwens van plan de garantietermijnen fors te willen opdrijven door het misbruik van snel vervanging zodat econmie blijft draaien en wij blijven met de vervuiling zitten. Maar voor LG ik heb wat ik wou en dit vind ik super leuk. :+ :+ :+