Logitech Mini Boombox Review

Sebas-r 16 maart 2014, 1.002 views

Logitech Mini Boombox

Pluspunten

• Goede prijs kwaliteit verhouding
  • Erg mooi design
  • Compact
  • Goed geluid voor het formaat van de box

Minpunten

• Soms wat geruis bij hele harde muziek
  • Bij zachte muziek hoor je bijna geen bas

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 3
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4
Ik heb dit boxje al een tijdje en ik wilde het andere ook erg aanraden. Hieronder zal ik vertellen waarom ik het boxje aanraad.

Waarom de Logitech Mini Boombox?

Ik heb het boxje nu ongeveer een half jaar, ik heb hem ooit gekocht omdat ik als student een beetje muziek wilde tijdens het leren en mijn iPhone boodt nou niet echt een uitkomst hiervoor. Ik ging opzoek naar een goede maar (redelijk) goedkope box. Ik was niet van plan een enorm simpele box te kopen waarbij het geluid mij tijdens het leren alleen maar zo afleiden zo schel. Ik heb dus wat research gedaan en ik kwam op verschillende opties. Veel van die opties lagen rond de 80 a 90. Dit was net iets boven mijn budget want 60 leek mij meer dan genoeg voor een boxje met een redelijke kwaliteit. Mijn kamer is 14m2 dus zo'n groot bereik had ik ook weer niet nodig.

1 van de opties was dus de Logitech Mini Boombox. Ik had hier op Tweakers al het een en ander gelezen over de box en dat was vrijwel alleen maar positief. Uiteindelijk heb ik dus besloten om voor deze box te gaan.

Eerste indruk

Voor de eerste indruk moet ik weer even in mijn geheugen graven, dit is namelijk toch al weer een half jaartje geleden. Ik weet dat ik direct onder de "indruk" was van het geluid wat er uit zo'n klein apparaatje kon komen. Zoals ik al vertelde, ik heb geen groot bereik nodig met een kamer van 14m2. De grootte van het boxje beviel mij ook wel. Klein en compact, alleen maar voordelig op zo'n kleine studentenkamer. Verder vond ik de bediening ook mooi afgewerkt. Het zijn geen echte knopjes maar het is een schermpje met digitale rode knopjes. Naar mijn mening een mooie toevoeging.

Specificaties

Vermogen: 6 Watt

Ingang: Mini USB, 3.5mm
Microfoon: Ja
Frequentiebereik: 20~20000Hz
Werkt met: Vrijwel elk apparaat met een bluetooth functie (voor zo ver ik weet)
Radio: Nee
Standbytijd; 10 uur
Muziek afspeel tijd: 7 uur
Stekker: In mijn geval een Amerikaanse stekker houdt dit dus in de gaten.
Batterij: Er zit een oplaadbare batterij in het boxje en je kunt hem ook direct vanuit het lichtnet voeden.

Dit zijn even snel wat specificaties, voor vragen hierover kan ik je misschien helpen en anders is het vast ook wel op internet te vinden.

Wat zit er in de doos?

In de doos zit:

1x Logitech UE Mini Boombox (natuurlijk)
1x Amerikaanse stekker (in mijn geval, ik heb hem via Dealextreme gekocht)
1x USB kabel van 65cm
1x Chinese en Engelse handleiding

Hier nog een paar foto's van mijn boxje:

Algemene indruk nu

Ik ben dus nu na een half jaar het boxje gebruiken erg tevreden over het boxje. Een negatief puntje is wel dat hij bij echt harde muziek soms een beetje gaat ruizen en bewegen door de harde bass. Dit ligt volgens mij ook vooral aan de soort muziek want ik heb het zeker niet altijd. Over het algemeen vind ik het een erg goed boxje en een goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb 58 betaald via Dealextreme (voor de liefhebbers hier de link naar het boxje). Koop je hem via Dealextreme let dan goed op het feit dat er een Amerikaanse stekker bij zit. Je kunt hier makkelijk voor een eurotje een verlengstukje voor kopen (het verlengstukje) of een ander stekkertje kopen.

De microfoon die er op zit heeft voor mij nog geen nut gehad dus ik weet ook niet waarvoor die nodig is maar misschien weet iemand dit dit leest het wel. De accu is voor mij ook een groot pluspunt want ik kan het boxje 7 uur lang gebruiken zonder dat ik hem moet aansluiten. Als ik een weekendje thuis ben en de stekker ben vergeten is dit dan ook geen probleem.

Ik raad het boxje dus erg aan aan mensen die opzoek zijn naar een goed boxje voor niet al te veel geld. Let er dan wel op dat het boxje niet een al te groot bereik heeft dus verwacht niet een volledig met muziek gevulde huiskamer (ligt natuurlijk ook aan de grootte van je huiskamer), dan ben je zeker aan het verkeerde adres bij dit .
boxje.

Heb jij ook een Logitech Mini Boombox?

Ik plaats het boxje weleens in een keukenkastje oid om extra bas en volume te krijgen. Weet niet of hier logica achter zit, maar voor mijn gehoor werkt het.

De weergegeven knoppen werken ook via bediening op je smartphone (Android/Windows Phone).

7 Uur haalt ie inderdaad gemakkelijk. 12 Uur is mijn record. Zal wel van het volume afhangen.

Ik heb de mijne in Belgie gekocht en daar kwam de stekker met de standaard Europese stekker, maar het stekkergedeelte kan je er vanaf schuiven zoals je bij veel smartphones van tegenwoordig ook ziet en vervangen met een bijgeleverde Engelse verloopstuk.

Het rode pijltje aan de bovenkant/touchbediening zie ik niet op de mijne terug. Waar dient die voor?
Volgensmij wijst die pijl naar het punt waar je de plakker eraf kan trekken.
Microfoon misschien voor handsfree bellen?