Specificaties DLNA -support, WiFi, 512MB - Bekijk alle specificaties

Xtreamer XtreamerTV 512MB Review

LocK_Out 14 maart 2014, laatste update op 15 maart 2014, 884 views

Xtreamer XtreamerTV 512MB

Pluspunten

• Design
  • Formaat

Minpunten

• Goedkope, kwetsbare, kleine plastic afstandsbediening
  • Remote App voor smartphone alleen voor Iphone/Apple
  • Tergend langzaam opstarten
  • Onoverzichtelijke Android laag
  • Chipset te langzaam
  • Menu reageert zeer frequent niet (vaak resulterend in punt hieronder)
  • Launcher crasht constant, om niks
  • WiFi signaal valt constant weg
  • Inhoudsinformatie downloaden niet uit te zetten (en downloaden doet de player om welke reden dan ook de laatste tijd niet meer, dit resulteerd in een "loop" bij het trachten van afspelen. Alleen op te lossen door de internetverbinding te verbreken)

Geluidskwaliteit Score: 3
Deze review heb ik speciaal gemaakt om mensen ervan te weerhouden om dit ding in huis te halen. Al kan je dit kreng voor 20 scoren, is 'ie het naar mijn mening nog niet waard.

Ik heb al jaren naar grote tevredenheid een Lacie LaCinema Classic HD 1TB.
Deze mediaplayer heeft zijn zwakke punten, maar ondersteund veel bestandsformaten. De xtreamer tv kwam er als 2e mediaplayer en reviews waren naar eerste instantie goed.

De xtreamer tv adverteerd met de ondersteuning van veel bestandsformaten... Maar blijkt uiteindelijk toch niet zoveel formaten te ondersteunen.

Hetzelfde als automatisch ondertiteling (downloaden). Dit is allemaal mogelijk, alleen kom je er na een puzzeltocht over internet achter. Dat men om deze functie te gebruiken, zelf een 2,5 inch HDD in de player moet installeren/knutselen.
Tevens zijn er talloze klachten over een langzame en amper werkzame xtreamer na het installeren van een HDD in de player.

Opstarten gaat tergend langzaam. Voordat de player volledig functioneel is (wat inhoud dat men zonder haperen kan navigeren), ben je ongeveer 2 3 minuten verder. Daartussen hapert de navigatie door het menu, zonder duidelijke reden zeer frequent.
Als je mazzel hebt crasht de launcher niet en kan je inderdaad na 2 3 minuten aan de slag. Het vastslaan van de launcher is een veel voorkomend euvel (zeker vlak na het opstarten). De chipset is duidelijk niet snel/sterk genoeg voor de android laag die xtreamer eroverheen heeft gegooid.
Tevens is deze laag onoverzichtelijk, eigenlijk gewoon rommelig.

Vele .avi bestanden weigert de xtreamer gewoonweg af te spelen. De player blijft dan ik een "loop" trachten het bestand te openen/starten.
Bij enkele .mp4 bestanden gebeurd hetzelfde. Het apparaat met de knop aan en uit schakelen is dan noodzakelijk.

Bij het doorspoelen van zelfgemaakte 720p videos moet de xtreamer gemiddeld 30 tot 60 seconden nadenken, voordat deze weer verder gaat met afspelen. Als je mazzel hebt is het geluid dan niet weggevallen en is de launcher niet gecrasht.

Daarnaast heb je naast een ethernet aansluiting, via een optionele WiFi antenne toegang tot internet.
Helaas valt de/het WiFi verbinding/signaal constant weg, zelfs als/terwijl de xtreamer op 5 meter van de modem/router staat.

Dan hebben we nog het automatisch downloaden van inhoudsinformatie. Deze optie is niet uit te schakelen en werkt... voor geen meter.
Naar mijn idee is de laatste tijd de server voor het downloaden van inhoudsinformatie offline. Hierdoor slaat de player bij het selecteren van welk bestand dan ook in een afspeel loop. Bestanden afspelen is pas mogelijk zodra je de WiFi antenne losrukt of de ethernetkabel eruit trekt.

Nog meer nadelen en weggerukte functies na de laatste firmwire updates, staan overal over het internet verspreid.

De xtreamer tv lijkt een leuke/goede speler onder de 100, helaas voldoet deze player zelfs voor de niet veeleisende consument voor geen meter.
De basis wat de player moet doen, doet 'ie al niet.

Ik heb de player nog geen 6 maanden in huis en voor mij is deze player weggegooid geld geweest.

Voor de 70(+) die gevraagd wordt voor deze player, heb je al voor een tientje meer een veel betere en degelijkere player.
Als vervanger heb ik nu een "WD Live TV" staan, welke zeer goed aan mijn eisen voldoet.

Heb jij ook een Xtreamer XtreamerTV 512MB?

Wat mij nogal verbaast:
De andere review heeft niet veel anders dan lof MUV het menu/ overzicht en de kleine afstandsbediening.

Ik (her)ken je ervaringen wel een beetje, maar misschien moet je eens een update doen van het apparaat, mijn ervaring is dat dit na aanschaf al een boel zaken verbeterde. In basis werkt de speler bij mij prima, via Wifi ook nog eens, omdat er geen kabel ligt bij mij. Hij hapert niet/ stoort niet, maar blijft vrolijk werken. Dus eh tjah, ik deel je ervaringen niet helemaal, maar dat kan allerlei oorzaken hebben, van de gebruikte bestandstypen t/m de betreffende firmware versie.
Thanks voor je reactie. Ik vind de meningsverschillen ook apart inderdaad.
In mijn geval werkt de xtreamer gewoon voor geen meter.

Ik heb de laatste firmware versie erop staan, maar om die erop te krijgen ben ik zelfs 30 minuten bezig geweest. Dit omdat de firmware versie die er bij levering op stond het voor mij niet mogelijk maakte om door de instellingen (setup) te komen. Zodoende kon ik dus geen WiFi verbiding maken en de update via internet binnenhalen.
Via de firmwire update op een USB stick is het uiteindelijk gelukt en met de nieuwe firmware versie kwam ik wel door de instellingen.

Misschien is er gewoon iets niet goed met mijn xtreamer. Dan nog vind ik het naast alle problemen die ik had een hoogst onprettige mediaplayer.
Zoals gezegd bevalt de interface, opstartsnelheid, algemene snelheid en ondersteunde bestandsformaten van de WD Live mij 10 x beter. Echter zijn ook over de WD Live een hoop tegenstrijdige reviews te vinden.

[Reactie gewijzigd door LocK_Out op 14 maart 2014 14:10]

Soortvan off topic:
Heb je de WD tv live uit 2011 of 2009? :)
De 2011. Vanwaar de vraag? :)
Oh, ik ben op zoek naar een mediaspeler en ik heb de WD TV Live 2009, maar ik heb niet echt het idee dat deze waardig is voor deze tijd :P
En ik kan 'dit kreng voor 20 scoren' maar ging eerst ffe hier op tweakers kijken of het wat was; dan is het erg grappig je review tegen te komen ;)
Aha vandaar :) Ik zeg je eerlijk dat ik in de slaapkamer (nog steeds) een Lacie Lacinema Classic HD 1TB heb staan. Ik heb dit ding ergens in 2008 of 2009 gekocht. Ik ben er nog steeds erg tevreden mee.

De WD Live 2011 doet het voor mij prima. Ik heb mijn 2,5 inch HDD eraan hangen en gebruik hem ook alleen om de bestanden die erop staan af te spelen.
Dit doet 'ie prima, in andere reviews lees ik klachten over mensen die willen streamen. Ik gebruik dat niet. Snelheid is prima en heeft een mooi prijsje voor wat 'ie biedt.

Gelukkig heb ik een dienst kunnen bewijzen met mijn review. Daar was het me om te doen!

[Reactie gewijzigd door LocK_Out op 25 maart 2014 20:15]