Xtreamer Multi-Console 16GB Review

MyWarre 6 maart 2014, 1.572 views

Xtreamer Multi-Console 16GB

Pluspunten

• Uiterlijk en stevigheid

Minpunten

• Het product is niet af!
  • Erg veel configuratie-keuzes!

Geluidskwaliteit Score: 3
6 maart 2014. Vandaag Xtreamer Multi Console per post van Xtreamer webshop (HongKong) ontvangen. Ruim 5 weken onderweg geweest! (Let op extra kosten voor invoerrechten! Totaal, inclusief invoerrechten ongeveer 169,00 euro)
Direct aan de slag gegaan om het ding aan te sluiten. Wifi op de Xtreamer Multi Console werkt wel maar kan niet verbinden met Netgear router. Dus toen dan maar bekabeld aangesloten. Hierna de voorge´nstalleerde Apps ge-update en aan de slag met de multimedia configuratie..........
Drie uur later heb ik het opgegeven! De bijgesloten remote werkt wel maar ijlt na en is traag. Kalibreren van de (remote) muis op het scherm is een doorlopend probleem. Hierdoor is het lastig om de menu opties goed te selecteren (ook op een 37" TV scherm!). Voor regulier gebruik is dit erg lastig! Aansluiten van een extern bluetooth toetsenbord mislukte herhaaldelijk.

De schermafhandeling van de Apps onder Android werkt enigszins traag en daardoor verwarrend. In combinatie met de remote muis vaak prikkelend!

Had de Multi Console willen gebruiken als mediaspeler (had een sidewinder) maar de Archos en XBMC apps ondersteunen dan weer de audio codecs (o.a. AC3) niet, dan weer de video codecs (o.a. MKV) niet (compatibiliteit probleem!). De overige Xtreamer Multi Console menu opties zijn voor mij minder interessant.

In vergelijk met de Apple TV verhoudt deze Console zich als een Trabant tot een Porsche Carrera (om een goed gebruik, nl electronica met auto's vergelijken, in ere te houden. Waarbij de Porsche, de Apple TV vertegenwoordigt.)

Ik krijg het idee dat van een ander merk (MiniX) een gelijkwaardig apparaat ook te koop is. Vind je het leuk om te knutselen, dan is het een juiste keus. Voor regulier gebruik raad ik de Xtreamer Multi Console (voorlopig) af.

Heb jij ook een Xtreamer Multi-Console 16GB?

Helemaal eens. Ik heb de xtreamer meteen op marktplaats gezet. Wat mijn grootste bezwaar was is dat ik geen 24p video output voor elkaar kreeg. Alle video output zowel netflix als xmbc bleef op 60 hz afspelen wat ik ook in de instellingen aangaf en dat ziet er toch enigszins vreemd uit.

[Reactie gewijzigd door BurnsMM op 8 maart 2014 18:17]

7 maart 2014. Gisteren een verse ROM (Ver 2.4.1.27) geflashed. (download van de Xtreamer download website(http://www.xtreamer.net/d...are-release-2-4-1-27.aspx)). Ook een Xtreamer mini keyboard aangesloten (30 euro). De bediening is nu beter en makkelijker. (maar het blijft opletten!)
Na de reboot lijkt de Xtreamer Multi Console stabieler en sneller te zijn. Van de diverse standaard meegeleverde Apps direct een (groot) aantal verwijderd, wat de perfomance van de Multi Console ten goede komt. (Apps linkjes blijven wel zichtbaar in de Xtreamer GUI)
Wifi verbinding krijg ik nog steeds niet aan de gang.
Hierna maar weer aan de slag met de multimedia configuratie.
Spotify was eenvoudig en werkt goed.
Na een ruime tijd zoeken en proberen, constateer ik dat UPnP verbinding met de QNAP NAS diverse video bestanden (formats) niet goed aanlevert (geven een foutmelding in XBMC en Archos en MX Player) . Met een SMB (CIFS) verbinding gaat het (voorlopig) wel goed. Tot mijn verbazing werkt ES File Explorer3 het best om video's af te spelen. SMB verbinding maken onder File Explorer 3 en afspelen!
XBMC en Archos blijven problemen geven. (Waarschijnlijk zie ik door de vele mogelijkheden, de juiste configuratie items over het hoofd, maar na een aantal uur zoeken en testen was ik het wel zat!).
Toch eindelijk (na een flink aantal uren uitzoeken, installeren en configureren), zonder problemen een film kunnen kijken op de Xtreamer Multi Console. Kan bijna niet wachten op een verbeterde ROM! ;-)
5 april 2014, Een maand geleden een Xtreamer Multi Console gekocht. Een review gepost op tweakers (zie boven). Ik kocht de Multi Console (met android) om o.a. te onderzoeken wat de toekomst op het gebied van multimedia zal brengen. Dagen bezig geweest met configureren, testen, installeren, herstarten, her-configureren, installaties verwijderen en ga zo maar door. Het ding blijft stotteren, haperen en dingen doen waar helemaal niet om gevraagd is. Ik heb er genoeg van. Vandaag besloten het ding aan het "ovale archief" toe te vertrouwen. (Metafoor: een auto met veel stickers hoeft geen goede auto te zijn!).
Dit was mijn laatste bijdrage over de Xtreamer Multi Console.
PS: Android (in het algemeen) is nodig aan herziening toe. Het besturingssysteem is zeker nog niet geschikt om op dit type devices gebruikt te worden. En dan te bedenken dat men dit jaar (2014) TV's met Android wil gaan verkopen. Dat kan nog voor lastige kwesties gaan zorgen. Succes iedereen.